Så kom äntligen bilen i fredags, bara drygt 3 veckor för sent..och inte riktigt så komplett man kanske hade hoppats på.
Nu blir det stress!
Som tur är erbjöd sig Johan att vi kunde ställa bilen i hans dubbel garage istället för hos mig i leran,
med tanke på att bilen stått på en lastbil 48h i regn med rutorna nere var det verkligen en räddning!
Bjarud.se kom även över med allt ljud, ska bli kul att höra vad Digital Design kan göra i en Corvette!
På Lördagen började Johan, Henrik och jag allt jobb!
Johan ägde tidigare en Corvette C5 som han på egen hand bytte ut orginal avgas till betydligt roligare ända från grenrören.
Utan honom hade man fortfarande legat under bilen och funderat.. C5 och C6 är hyggligt lika, förutom att C6:an är betydligt lättare så vi hann montera både nya Longtubeheaders med kattar. Alla lamdasonder inkl. bredbands lamdan.
Hade hunnit med slutrören med om det inte visat sig vara 2,5" istället för 3"..
istllet för att gråta över utspilld mjölk monterades Z06 big brake kitt tillsammans med Henrik runt om,
undrar om han monterat ok tidigare? Vilket fall så vart det riktigt bra!
Hann dessutom riva orginal stolarna, mätardisplayen och "waterfall konsol".
Som avslutning på kvällen startades den lilla godingen upp med sin nya andning.. både Johan och Henrik hade hörsel skydd..
Undrar varför.. :/
Vilket jävla ljud! Och vilken respons...det här kommer bli hårigt i sommar!
Undrar om inte Johans granne med R8:an drömde mardrömmar om det på natten
Kan tillägga att hela systemet satt perfekt, inte ett enda missljud och inte en enda läcka.
Proffs jobb?

Johan börjar demonteringen av gamla systemet

Kattar som är totalt skrot..

2,5"=värdelöst för överladd

Kattarna borta

Johan demonterar främre lamdorna

Så här ser det nya American Racing 3" ut!

Johan väntade med att dra det sista på grenrören tills resten var inpassat.

Jag börjar dra ihop x pipan och headers

jämt och fint här under..

Nya förlängningskablarna till lamdorna sitter som berget.

Ska nog isolera kontakten med sen..

Nya Z06 Big brake kitt fram

skillnaden mellan Z06 och C6 orginal

Henrik demonterar bromsok och skivor bak

Och monterar nya Z06 oken

Har rivit ur orginal stolarna med, börjar se tomt ut med 5 dagar kvar till Elmia?
Väl söndag var Henrik borta på släktmiddag så Johan och jag fortsatte med ljudet.
Monterade även mätardisplayen med nya bakgrunden samt astolpen och alla Autometer mätare.
Drog kablar och kopplade in allt förutom soppatryck, behöver en liten adapter..blir att svänga förbi Hydroscand i morgon.
Samtidigt som Johan anpassade och monterade högtalarna fram och bak så drog jag pluskabeln genom brandväggen,
monterade ny batteri klamma för att rymma alla nya kablar och monterade säkringshållaren.
Gjorde även en mall att ta med till lämplig mekanisk verkstad i morgon för tillverkning av nya skenor till GT3 stolarna.
Vi räknar med att provspela anläggningen i morgon måndag!
Nu på kvällen klädde jag andra a-stolpen i Alcantarna samt "Waterfall konsol", vart riktigt Grymma! Bilder kommer...
Stort tack till Johan och Henrik för helgens insats!

Nu ser det bättre ut!

Mall för nya skenor som ska tillverkas till Porsche stolarna

Säkringshållaren för slutsteget

Johan har anpassat dom små högtalar hålen bak till Digital design:s 6,5"

Sitter som ett smäck!

Här har han även monterat diskanten ovanför 6,5"an.

Nu sitter även DD loggan på plats.

Huvudenheten som ska på plats i morgon, blir mer mod!

6,5" subbarna som ska sitta i dörrarna tillsammans med diskanterna. Johan tillverkade skivorna för att passa i orginal högtalar hålen..

Nya Krom handtagen på plats!