Smugglers -69 427 renovering
Re: Smugglers -69 427 renovering
När du lackar consolerna svarta, hur fixar du så att de kromade detaljerna inte blir svarta, lite stökigt att maskera. Kan du tipsa?
Lennart
Kromade stötfångare
War Bonnet Yellow
Dark Saddle
350/400
Kromade stötfångare
War Bonnet Yellow
Dark Saddle
350/400
Re: Smugglers -69 427 renovering
Jäklar vad fint det blir! 

Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies

2012 - KM Oldies

2013 - KM Oldies

2014 - KM Oldies

-
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 3117
- Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
- Ort: Trekanten
Re: Smugglers -69 427 renovering
Hejs Daniel
J-klar vad snyggt det är med en juste big block i Corvette motorrummet!
När jag ser dina & Rickys bilder på big blockarna blir jag minst sagt lite sugen på att installera en dylik pjäs
I vilket land var ventilkåporna tillverkade? När du säger att dom passade perfekt, då gjorde dom det
J-klar vad snyggt det är med en juste big block i Corvette motorrummet!
När jag ser dina & Rickys bilder på big blockarna blir jag minst sagt lite sugen på att installera en dylik pjäs

I vilket land var ventilkåporna tillverkade? När du säger att dom passade perfekt, då gjorde dom det

Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
CCS 3315
blue 1981
Re: Smugglers -69 427 renovering
Ja, de passade verkligen perfekt! Satt även punktsvetsade "oljefällor" på insidan för PCV ventilen. Helt som originalen. Dock saknades dripplåtarna för smörjning av vipporna men det är en lyx jag tror jag kan leva utan. Har inte sett något Prodly Made in USA så de är, antagligen, tillverkade i Asien...magnum skrev:Hejs Daniel
J-klar vad snyggt det är med en juste big block i Corvette motorrummet!
När jag ser dina & Rickys bilder på big blockarna blir jag minst sagt lite sugen på att installera en dylik pjäs
I vilket land var ventilkåporna tillverkade? När du säger att dom passade perfekt, då gjorde dom det
Klart du skall häva i en BB, bara för att det är så fränt!
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Re: Smugglers -69 427 renovering
Det är inte så komplicerat. Vissa ytor går att maska, andra får man lacka och sedan försiktigt med ett rakblad eller nått peela av färgen med. Detta görs gärna innan färgen är kruttorr då det kan lossna flagor från de andra ytorna om man inte har en bra grundfärg.Flyer skrev:När du lackar consolerna svarta, hur fixar du så att de kromade detaljerna inte blir svarta, lite stökigt att maskera. Kan du tipsa?
Man avslutar sedan med att stryka av de blanka ytorna med en tygbit (slät, utan ludd, typ lakan) indränkt i Aceton. låt acetonet dunsta lite först så trasan inte dryper. Aceton is da shit för det mesta i mitt tycke!!
Vad gäller grundfärg är det enda som funkar, om det är 1K i sprayburk som gäller, Upol Acid nr. 8. Finns i välsorterade bilfärgsbutiker. Fäster nått fruktansvärt och är mycket drygt. Detta är rena proffsgrejor och priset är därefter men, har man testat det vill man inte ha nått annat

Mvh: Daniel
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Re: Smugglers -69 427 renovering
Tack Ricky!Ricky skrev:Jäklar vad fint det blir!
Tack även för ett trevligt samtal på förmiddagen

Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
-
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 3117
- Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
- Ort: Trekanten
Re: Smugglers -69 427 renovering
Hejs
Ja, det ser för j-kla fränt ut med bb! Jag hade ju tänkt en nyare LS motor.. men nu vet i f-n!
Ja, det ser för j-kla fränt ut med bb! Jag hade ju tänkt en nyare LS motor.. men nu vet i f-n!
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
CCS 3315
blue 1981
Re: Smugglers -69 427 renovering
Tjenare DanielSmuggler skrev:Har också fått tillbaka mina nyrenoverade mätare från Heikefelt! Varvräknaren är genomgången och hastighetsmätaren ombyggd till km/h med omkalibrerat räkneverk. Nollat dessutom! Första bilen jag ägt som gått noll mil![]()
Lackade även om mätarhuset (det svarta) efter denna bild togs.
Efter lackering av den här biten var det slutligen dags att äntligen montera instrumentpanelerna i bilen.
Heikefelt vet du om han har någon mail adress??
Stefan
Re: Smugglers -69 427 renovering
Hej,
Näe, Jag ringde honom. Hittad hans adress här på forumet. Är väl enklast att googla honom. Kan inte finnas så många Heikefelt
Näe, Jag ringde honom. Hittad hans adress här på forumet. Är väl enklast att googla honom. Kan inte finnas så många Heikefelt
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Re: Smugglers -69 427 renovering
Riktigt snygg renovering!!!
En riktigt fet tumme upp!!
En riktigt fet tumme upp!!

Re: Smugglers -69 427 renovering
Tackar!
Håller just nu på med projekt "Poor mans Candy". Återkommer med lite utförligare beskrivning framöver. Tror att en billackerare skulle gråta om han fick se vad jag åstadkommit...
Håller just nu på med projekt "Poor mans Candy". Återkommer med lite utförligare beskrivning framöver. Tror att en billackerare skulle gråta om han fick se vad jag åstadkommit...
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Re: Smugglers -69 427 renovering
Riktigt riktigt fint, fortsätt i samma nivå så har du en bil som är finare än original..
Sponsrad utav VETTE.SE det tackar vi för..
Re: Smugglers -69 427 renovering
Tack afa!
Tråkigt att ditt fantastiska bygge har maskinkrångel... Är tyvärr helt okunnig om dessa nya motorer så jag kan bara önska dig lycka till!
Tråkigt att ditt fantastiska bygge har maskinkrångel... Är tyvärr helt okunnig om dessa nya motorer så jag kan bara önska dig lycka till!
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Re: Smugglers -69 427 renovering
Tillbaka igen med en liten uppdatering.
Det går rätt sakta just nu, parallellt med min Corvette renovering supportar jag sonen med hans renovering av en Volvo 940 -97 lättrycksturbo. Det skall vara sidokjolar, spoiler och vinge, sänkning och allt vad det nu är... Roligt att stötta honom då han är riktigt ambitiös och noggrann. Har lackat om en massa grejer åt honom senaste veckorna men nu är det mesta klart med det!
Har slutligen fått stil på bakre fyllnadsdelen under kofångaren. Jag köpte en ny som fyller ut avgasutsläppen då jag har side pipes. Det var någorlunda passform och endast ena sidan var tvungen att plastas om... Kan väl inte påstå att jag var allt för noga med den här biten då den kommer att bli totaljusterad när bilen skall lackas om. Men, i väntan på det så var jag ju tvungen att kladda på någon sorts färg även på denna del så den någorlunda smälter in i bilen. Då bilen är lackad Candyröd på silverbas tänkte jag att vi kör på det. Men det visade sig att just min färg kostade 4000 spänn litern och det tänker jag inte lägga ut på den här plastbiten
Det fick bli en vebodslack så länge. Antagligen skulle en billackerare gråta om han visste vad jag gjort...
Corrostabil silverfärg, Biltemas genomskinliga röda bakljusfärg och sen 2 lager 1k klarlack. Bedrövligt? Ja visst, men billigt
Faktum är att kulören blev någorlunda. Det får duga något år i allafall
Plastbiten slipad och klar för lite silverbas

Det går rätt sakta just nu, parallellt med min Corvette renovering supportar jag sonen med hans renovering av en Volvo 940 -97 lättrycksturbo. Det skall vara sidokjolar, spoiler och vinge, sänkning och allt vad det nu är... Roligt att stötta honom då han är riktigt ambitiös och noggrann. Har lackat om en massa grejer åt honom senaste veckorna men nu är det mesta klart med det!
Har slutligen fått stil på bakre fyllnadsdelen under kofångaren. Jag köpte en ny som fyller ut avgasutsläppen då jag har side pipes. Det var någorlunda passform och endast ena sidan var tvungen att plastas om... Kan väl inte påstå att jag var allt för noga med den här biten då den kommer att bli totaljusterad när bilen skall lackas om. Men, i väntan på det så var jag ju tvungen att kladda på någon sorts färg även på denna del så den någorlunda smälter in i bilen. Då bilen är lackad Candyröd på silverbas tänkte jag att vi kör på det. Men det visade sig att just min färg kostade 4000 spänn litern och det tänker jag inte lägga ut på den här plastbiten

Det fick bli en vebodslack så länge. Antagligen skulle en billackerare gråta om han visste vad jag gjort...
Corrostabil silverfärg, Biltemas genomskinliga röda bakljusfärg och sen 2 lager 1k klarlack. Bedrövligt? Ja visst, men billigt

Faktum är att kulören blev någorlunda. Det får duga något år i allafall

Plastbiten slipad och klar för lite silverbas

Senast redigerad av Smuggler den sön apr 07, 2013 22:40, redigerad totalt 1 gånger.
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Re: Smugglers -69 427 renovering
Silverbasen lagd. Blankt å fint

Sen några lager feltema bakljusfärg. Då den är halvt genomskinlig fick jag lägga ett lager och sen springa ut och jämföra med gamla lacken, sen lägga lite till.



Sen några lager feltema bakljusfärg. Då den är halvt genomskinlig fick jag lägga ett lager och sen springa ut och jämföra med gamla lacken, sen lägga lite till.

Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Re: Smugglers -69 427 renovering
Med detta klart var det dags att ge sig på luftning av bromssystemet.
Det här jobbet hade jag gruvat mig för och det visade sig uppfylla en del farhågor. Dock kan jag väl så här i efterhand säga att jag tappat respekten för Corvettens bromssystem, Det är inte så komplicerat men det tar tid.


Det här jobbet hade jag gruvat mig för och det visade sig uppfylla en del farhågor. Dock kan jag väl så här i efterhand säga att jag tappat respekten för Corvettens bromssystem, Det är inte så komplicerat men det tar tid.


Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Re: Smugglers -69 427 renovering
Började med en så kallad "bench bleed" av den nya huvudcylindern. Böjde om de gamla rören så jag kunde pumpa runt vätskan i cylindern. När det var slut på bubblor efter ca 10 minuters sakta pumpande luftades de små nipplarna ovanför varje port. Det kom ut en del luft även där. När jag provtryckte cylindern med handkraft var den stum. Kändes som att detta då borde vara ok.


Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Re: Smugglers -69 427 renovering
Sen ägnade jag och sonen 2 kvällar åt att pumpa, fylla olja och fortsätta pumpa... Pedalen blev dock inte speciellt stum så detta indikerade att det fortfarande fanns luft kvar. Avslutade på kvällen andra dan, rätt less.
Kvällen efter när jag klev in till bilen låg det 1 pöl av bromsolja på golvet under varje frambroms
Inte roligt...
Rev oken, som den förre ägaren köpt nya 2005. Det visade sig vara fina grejor, rostfritt foder, aluminiumkolvar och O-rings tätning.
Felet var att den gamla oljan tycktes ha kristalliserats och bildat någon typ av hårda partiklar som gjorde att oken läkte. rev allt och rengjorde. Monterade tillbaka och började om med luftningen.
Ett ok med rostfritt foder.

Kolv, O-ring och yttre dammtätning. Bra skick på allt!

Kvällen efter när jag klev in till bilen låg det 1 pöl av bromsolja på golvet under varje frambroms

Rev oken, som den förre ägaren köpt nya 2005. Det visade sig vara fina grejor, rostfritt foder, aluminiumkolvar och O-rings tätning.
Felet var att den gamla oljan tycktes ha kristalliserats och bildat någon typ av hårda partiklar som gjorde att oken läkte. rev allt och rengjorde. Monterade tillbaka och började om med luftningen.
Ett ok med rostfritt foder.

Kolv, O-ring och yttre dammtätning. Bra skick på allt!

Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Re: Smugglers -69 427 renovering
Hjälpredans arbetsposition i 4 dagar



Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Re: Smugglers -69 427 renovering
Men.. det ser ju ut som det blir åka av i sommar ju!!? 
Bromsar och luftning.. Det måste ju vara det mest omtvistade ämne som skapat mest bry alla kategorier vad det gäller C3..
Själv har jag aldrig haft några som helst problem, vare sig det gäller tömda huvudcylindrar eller ok.

Bromsar och luftning.. Det måste ju vara det mest omtvistade ämne som skapat mest bry alla kategorier vad det gäller C3..
Själv har jag aldrig haft några som helst problem, vare sig det gäller tömda huvudcylindrar eller ok.

Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies

2012 - KM Oldies

2013 - KM Oldies

2014 - KM Oldies

Re: Smugglers -69 427 renovering
Ja, bromsar och luftning är ett hett ämne. Det mesta är dock rena självklarheter.
Noterade att jag var tvungen att lufta nipplarna på huvudcylindern några omgångar för att få bort alla bubblor trots att det såg ok ut när jag gjorde bench bleeden.
Nu är pedalen tvärstum
Noterade att jag var tvungen att lufta nipplarna på huvudcylindern några omgångar för att få bort alla bubblor trots att det såg ok ut när jag gjorde bench bleeden.
Nu är pedalen tvärstum

Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Re: Smugglers -69 427 renovering
Har blästrat och lackat fälgarna samt krängt på nytt gummi. Gamla vanliga BFG, 235 fram och 255 bak. Inget att bli upphetsad över...




Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Re: Smugglers -69 427 renovering
Sen var det dags att äntligen sänka ned bilen på golvet efter knappt ett års montage sen jag började med en tom ram.
Lite av en "mile stone" i projektet!
Som synes på bilden är den lite hög både fram och bak men detta styr upp sig när jag kört den en bit. Tänker inte göra misstaget att kapa mina 550 lbs framfjädrar som jag sett folk gör. Grejerna sätter sig och det kommer nog att bli lagom höjd efter ett tag.
Bakfjädern måste nog bytas till nästa säsong då jag inte riktigt gillar 10" bultar. får nog bli en specialbeställd fjäder från VBP som dessutom är lite kortare så lite fettigare fälgar får plats.
Den orange linan som syns är för grovinställning av framvagnen. Blir en korrekt utförd inställning så fort vägarna torkat upp!

Lite av en "mile stone" i projektet!
Som synes på bilden är den lite hög både fram och bak men detta styr upp sig när jag kört den en bit. Tänker inte göra misstaget att kapa mina 550 lbs framfjädrar som jag sett folk gör. Grejerna sätter sig och det kommer nog att bli lagom höjd efter ett tag.
Bakfjädern måste nog bytas till nästa säsong då jag inte riktigt gillar 10" bultar. får nog bli en specialbeställd fjäder från VBP som dessutom är lite kortare så lite fettigare fälgar får plats.
Den orange linan som syns är för grovinställning av framvagnen. Blir en korrekt utförd inställning så fort vägarna torkat upp!

Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Re: Smugglers -69 427 renovering
Dags att hänga dörrar. Måste göras med chassiet på backen då det inte blir bra med det stående på pallbockar.
Märker dock tydligt att min helsvetsade och förstärkta ram är väsentligt styvare än originalet då den inte rör sig nästan alls jmf. original då bilen mer betedde sig som den var gjord av gummi
Den här bilden är ju lite avslöjande vad gäller lackeringen... inte direkt vackert. Man ser original grönmetallicen och den bedrövliga lackeringen i dörrbladen. Den uppmärksamme noterar också den synnerligen röriga arbetsbänken
USCH!

Märker dock tydligt att min helsvetsade och förstärkta ram är väsentligt styvare än originalet då den inte rör sig nästan alls jmf. original då bilen mer betedde sig som den var gjord av gummi

Den här bilden är ju lite avslöjande vad gäller lackeringen... inte direkt vackert. Man ser original grönmetallicen och den bedrövliga lackeringen i dörrbladen. Den uppmärksamme noterar också den synnerligen röriga arbetsbänken



Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Re: Smugglers -69 427 renovering
Detta kan man dock glädjas åt! En titt in i dörren visar att den är fullständigt befriad från allt vad rost heter! Dörrarna består ju av en plastytterdel limmad på ett plåtchassie och är en typisk rostfälla. Har inte hittat någon rost alls på denna bil i princip, otroligt skönt



Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Re: Smugglers -69 427 renovering
Måste nog erkänna att det faktiskt ÄR lite upphetsande att se vilket fantastiskt jobb du gör med din bil Daniel.Smuggler skrev: Inget att bli upphetsad över...

Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies

2012 - KM Oldies

2013 - KM Oldies

2014 - KM Oldies

-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 643
- Blev medlem: tor apr 27, 2006 16:33
- Ort: Strängnäs
Re: Smugglers -69 427 renovering
Snyggt!
Nu blir du nog sugen på att åka en sväng va?
Måste sno det där med bakdelen som täcker avgasrörsutsläppen, efter att ha startat och kört med sidepipes inser jag att det är jävligt fränt. Får se om frugan tycker detsamma
Peter
Nu blir du nog sugen på att åka en sväng va?
Måste sno det där med bakdelen som täcker avgasrörsutsläppen, efter att ha startat och kört med sidepipes inser jag att det är jävligt fränt. Får se om frugan tycker detsamma

Peter
Re: Smugglers -69 427 renovering
Tack Ricky, önskar inget annat än att den skall vara klar nu så jag får åka... Är lite sliten efter att ha hållit på med renoveringen så intensivt.Ricky skrev:Måste nog erkänna att det faktiskt ÄR lite upphetsande att se vilket fantastiskt jobb du gör med din bil Daniel.Smuggler skrev: Inget att bli upphetsad över...
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Re: Smugglers -69 427 renovering
peter.holm skrev:Snyggt!
Nu blir du nog sugen på att åka en sväng va?
Måste sno det där med bakdelen som täcker avgasrörsutsläppen, efter att ha startat och kört med sidepipes inser jag att det är jävligt fränt. Får se om frugan tycker detsamma![]()
Peter
Köpte bakdelen från Corvette central och det var ok passform. Tillräckligt bra anser jag, det krävdes visserligen lite justering men, helt ok.
Visst är det fett med side pipes


Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Re: Smugglers -69 427 renovering
Nu sitter dörrsidorna på plats.
De är ju gjorda i pressad papp och något "mjuka" efter dryga 40 år. Fick plasta om en del i vissa fästpunkter. Löste sig med glasfiber väv (inte matta, aja baja...) och Epoxi.
Det syns på bilden i ytterkant på dörrsidan. Bytte också en del plastsnäppen som håller fast dörrsidan mot dörren. De gamla var på sina ställen helt rensade från nabbar.

De är ju gjorda i pressad papp och något "mjuka" efter dryga 40 år. Fick plasta om en del i vissa fästpunkter. Löste sig med glasfiber väv (inte matta, aja baja...) och Epoxi.
Det syns på bilden i ytterkant på dörrsidan. Bytte också en del plastsnäppen som håller fast dörrsidan mot dörren. De gamla var på sina ställen helt rensade från nabbar.

Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***