Har gjort av med ett paket STP silver, ca 4 kvm men det räckte inte riktigt. Beställde tre ark till och gjorde klart i utrymmet bakom stolarna. Innebär att det går åt ca 5 kvm för att täcka in golvet på en C3:a.
Det ser kanonbra ut Håller precis på med exakt samma sak på min, köpte också stP mattan. Den känns helt ok kvalitetsmässigt och det går ganska bra att jobba med den. Lite bökigt är det ju...
Står i valet och kvalet huruvida jag skall klä hela bakdelen med matta som du gjort då jag undrar om det går att få fast mattan på den "hala" folien?? Man måste ju vad jag förstår kontaktlimma de bakre mattorna annars lär det ju bli spännande vid en häftig inbromsning...
Har du testat att limma på folien??
Filtmattan på kardantnneln har jag limmat med spraylim, det sitter nog bra. Borde funka även för mattan bak, den sitter ju också med tre stycken gummipluppar.
Tror nog att filtmattan separerar innan den släpper från dämpmattan.
Kompisen körde med Dynamat i hela sin Cuda (till en kostnad av 18.000...) men provade STP i nya bygget och den enda skillnaden han märkt är att STP inte fäster lika bra som Dynamat.
För mig känns det bra, en vacker dag kanske man vill gå mot orginal och då kanske ta bort dämpmattan och då är det skönt att den inte sitter för hårt.
Jag satte en bit dämpmatta i "taket" i bagageutrymmet, får se om den hänger kvar med tiden.
peter.holm skrev:Du får göra som jag gjorde Hejdarn, jag byggde min egen "lokal" att meka i. När jag ändå höll på så byggde jag en tillhörande bostad till mekplatsen
Funderade på var jag skulle sätta brytare för lock-upen till nya lådan men till slut hamnade den i handsbromsspakskonsollen. Kom fram till att den var billigast att byta om jag ångrar mig. Köpte ett par brytare på Elfa men satte för säkerhets skull även relä då jag är osäker på effekten på lock-upen.
Den andra brytaren är för framtida bruk.
Luckorna bak var dåliga så ramarna har limmats och målats. Nya MDF-bitar samt nya mattstumpar monterade. Saknar dock den vänstra ramen och under den kommer en liten baslåda med en 10" bas monteras.
Roligt att se att du ligger i Peter. Som vanligt proffsiga resultat
Lider med dig när jag ser matteländet på hjulhuset bak. Efter några timmar med magen dubbelvikt över ryggstödet för att få den att passa är det ju dags för kontaktlimmet... Det har en ganska bedövande effekt på hjärnan i det trånga utrymmet där bak. Inte ett jobb man vill göra igen.
Skall bli intressant att höra dina åsikter om passformen på mattsatsen
Nu är det nästan klart där bak. Mattornas passform var faktiskt riktigt bra så dessa kan jag rekommendera. Det är nog snarare min kraft och tålamod som sätter ribban för hur bra det blev. Började med vänstra hjulhuset och det blev inte riktigt lika bra som högra, kan bero på att elkablarna ligger där också.
Valde att limma minimalt, endast fläckvis med spraylim på hjulhusen, i övrigt är inget limmat. Skulle man limma allt skulle man nog få det lite slätare.
Tror också att 80/20-mattan är mer förlåtande än Cut-Pile och att den är svart döljer nog också en del bulor.
Ok, vad skönt att det passade bra! Jag limmade allt med pensel+kontaktlim, det blev snorslätt men det kostade nog några hjärnceller... Skulle haft gasmask
Blir att fortsätta med främre mattorna nu då?
Kolla att det inte ligger tjock isolering precis där stolsskenorna fäster med bultar genom golvet. Blir nog lite ojämnt då för skenorna. Mina mattor fick jag frisera för att få det ok just i de områdena.