Tänker på en kupe.
Jag har en liten idé jag filurat på...

Edit: ändrat bottenplatta till ram.

Jag ar ledsen men hur ska nagon kunna ge ett vettigt svar med den sparsamma informationen..?Hejdarn skrev:Idel frågor och inga svar!![]()
Men jag kan ju inte avslöja vad jag lurar på då blir det ju ingen överraskning.![]()
Det är inte säkert att det går men man kan ju undersöka om det är görbart.
Bigblock ska man ju ha bara for att det ar just bigblock, och for att ALLA tror att en SB ar battre bara for att den ar ett par kg lattare..Hejdarn skrev: Vad jag har förstått så är det Big Block motorerna som de C3 kunniga förespråkar även om jag inte vet varför.
Vilket tips du hade på den röda C3an!!![]()
Tackar så mycket. Jag har mailat dem att jag kan komma och titta på den nästa vecka.![]()
Absolut!! Way to go!!Hejdarn skrev:En helt orelaterad bild men visst är det vackert!
SB kan vara ganska fräckt det också.Hejdarn skrev: Vad jag har förstått så är det Big Block motorerna som de C3 kunniga förespråkar även om jag inte vet varför.
Vilket tips du hade på den röda C3an!!![]()
Tackar så mycket. Jag har mailat dem att jag kan komma och titta på den nästa vecka.
En helt orelaterad bild men visst är det vackert!
Smaken ar som baken och gillar man moderna grejer sa ar det inget som stoppar.Hejdarn skrev: @Ricky - jag håller inte riktigt med. Det har hänt en del på motorsidan de sista 30 åren. Därmed inte sagt att det är något fel på en gammal hederlig förknasarmotor.
Jag ska ta och kolla upp de där växellåds specarna. Fanns det någon annons på din polares "Appelgrenbyggd 432cui SB"?
Den har förmodligen smal hjulbas och mycket vikt på framhjulen om jag får gissa lite.
Beror det på bilen eller......Ricky skrev: och mig i forarsatet har en viktfordelning pa 50-50.