Hej,
Vad kör ni med för bromsbelägg till era C3:or?
Någon modell som rekommenderas vid lite hårdare körning/bankörning?
Bromsbelägg
Re: Bromsbelägg
Hej !
Jag kör med carbonbelägg från Performance Friction, som jag köpte av Corvette Sweden i Sundbyberg.
Jag har inte haft tillfälle att testa dem på bana ännu och de verkar vilja ha lite mer värme än vanliga belägg, de känns lite träiga innan de fått lite grundvärme i sig.
Men de räcker i alla fall till för att låsa alla fyra hjulen på min C3:a från 180 knyck.
Brorsan kör på keramiska belägg från Bear tror jag på sin C3:a och han verkar nöjd med dessa.
Kul att fler verkar vilja testa sin bil på bana.
Mvh
Jag kör med carbonbelägg från Performance Friction, som jag köpte av Corvette Sweden i Sundbyberg.
Jag har inte haft tillfälle att testa dem på bana ännu och de verkar vilja ha lite mer värme än vanliga belägg, de känns lite träiga innan de fått lite grundvärme i sig.
Men de räcker i alla fall till för att låsa alla fyra hjulen på min C3:a från 180 knyck.
Brorsan kör på keramiska belägg från Bear tror jag på sin C3:a och han verkar nöjd med dessa.
Kul att fler verkar vilja testa sin bil på bana.
Mvh
CCS 3664
1968 Convertible, 427 Tri-Power, 4 speed
1968 Convertible, 427 Tri-Power, 4 speed
Re: Bromsbelägg
Jag kor med Porterfields belagg och ar valdigt nojd med dessa. ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Det finns sakert andra marken som tex Hawk etc som har liknande compound men dessa har jag inte provat.
Kor man mest pa gatan bor man ha ett sett med orginabelagg pa bilen och montera racebelaggen for bankorning sedan dessa behover mer temperatur for att funka optimalt, en temperatur man aldrig uppnar pa gatan.
Jag har kort med mina Porterfield aven pa gatan men de sliter ner skivorna betydligt mer an standardbelaggen.
//Ricky.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Det finns sakert andra marken som tex Hawk etc som har liknande compound men dessa har jag inte provat.
Kor man mest pa gatan bor man ha ett sett med orginabelagg pa bilen och montera racebelaggen for bankorning sedan dessa behover mer temperatur for att funka optimalt, en temperatur man aldrig uppnar pa gatan.
Jag har kort med mina Porterfield aven pa gatan men de sliter ner skivorna betydligt mer an standardbelaggen.
//Ricky.
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies![Bild](http://i830.photobucket.com/albums/zz229/RBBalboa/Diverse/trophy_zps4cde7748.gif)
2012 - KM Oldies![Bild](http://i830.photobucket.com/albums/zz229/RBBalboa/Diverse/Pokal-Silver_zps8dflz2um.jpg)
2013 - KM Oldies![Bild](http://i830.photobucket.com/albums/zz229/RBBalboa/Diverse/trophy_zps4cde7748.gif)
2014 - KM Oldies![Bild](http://i830.photobucket.com/albums/zz229/RBBalboa/Diverse/trophy_zps4cde7748.gif)
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
![Bild](http://i830.photobucket.com/albums/zz229/RBBalboa/Diverse/trophy_zps4cde7748.gif)
2012 - KM Oldies
![Bild](http://i830.photobucket.com/albums/zz229/RBBalboa/Diverse/Pokal-Silver_zps8dflz2um.jpg)
2013 - KM Oldies
![Bild](http://i830.photobucket.com/albums/zz229/RBBalboa/Diverse/trophy_zps4cde7748.gif)
2014 - KM Oldies
![Bild](http://i830.photobucket.com/albums/zz229/RBBalboa/Diverse/trophy_zps4cde7748.gif)
- Kjell Dahlén
- Corvettefantast
- Inlägg: 111
- Blev medlem: mån aug 15, 2005 21:25
- Ort: Eskilstuna
Re: Bromsbelägg
Hej!
Jag kör med Hawk HT 10. Kräver först lite värme sedan ett bra bett.
Tyvärr gnisslar dom en hel del, samt smutsar ner i stor omfattning.
Men jag tycker att det får bli en liten kompromiss......
mvh
Kjell D
Jag kör med Hawk HT 10. Kräver först lite värme sedan ett bra bett.
Tyvärr gnisslar dom en hel del, samt smutsar ner i stor omfattning.
Men jag tycker att det får bli en liten kompromiss......
mvh
Kjell D
Kjell D
C3 Grön
C3 Grön