M3 cab Ut C6 In

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
AndersC6
Nykomling
Nykomling

M3 cab Ut C6 In

Inlägg av AndersC6 »

Hallå! Är ny i forumet och skulle behöva lite beslutshjälp. Jag gar idag en BMW M3 Cab SMG -02 som jag i och försig är nöjd med. Har beslutat mig för att skaffa en "ren" sportbil. Efter att ha läst alla tester om C6 har jag blivit väldigt imponerad. Har liten erfarenhet av tidigare modeller men kan nog säga att kvalitén inte fallit mig på läppen. Nu har jag torrkört nya C6:an och kan bara säga att jag föll pladask. Klart är att den ska vara manuell med allt options. MEN VILKEB FÄRG???? Gul, Röd, silver eller svart ???? Blir jag besviken ??
AndersC6
ornet
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av ornet »

Eller så väljer du ringfärgen först :)
Bild
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
Användarens profilbild
Jake
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Re: M3 cab Ut C6 In

Inlägg av Jake »

Nu har jag torrkört nya C6:an och kan bara säga att jag föll pladask. Klart är att den ska vara manuell med allt options. MEN VILKEB FÄRG???? Gul, Röd, silver eller svart ???? Blir jag besviken ??
Jösses vilket lyxproblem 8)

Är problemet vilken färg du skall ha så kan jag ju bara ge dig min personliga åsikt och smaken e ju som baken..

Besviken... Om du tror att du kommer att bli det så vänta ett tag och se sedan till att provköra bilen på riktigt innan du beställer..

Men om du vill ha min personliga åsikt ==> Vem f**n bryr sig om färgen när det är hur bilen beter sig på banan som räknas.. Och jag skulle inte bli besviken (om den nu inte skulle vara ordentligt slöare än min C4 :D) Gå och köp.. En svart kanske, eller möjligen att jag kör in den i lackboxen direkt och gör den mattsvart :twisted: ..
Senast redigerad av Jake den lör jan 22, 2005 14:16, redigerad totalt 1 gånger.
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa ;)
Dålig lack och stolt :D
Överladdad, E85

(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

C6

Inlägg av Ingo »

Finns bara ett färg alternativ,triple black för caben double black för coupen.Kanske säger mer om mig än bilen men i vårat kalla klimat spelar inte det så stor roll att svart drar till sig värme,dessutom står den här typen av bil för det mesta i garaget så svart funkar bra.
madcow
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av madcow »

Röd är aldrig fel....
men röd lack oxiderar lättare än andra....
Gul är inte heller helt fel - man jag tror att man kan tröttna
det är ju mer en "modefärg" som kommer och går
Svart syns alla repor och allt damm på.....
Silver är tråkigt men praktiskt - damm, repor och skit syns inte så mycket
/T
"Wrap your Ass in Fiberglass"
http://hem.passagen.se/madcow
Användarens profilbild
badass
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av badass »

röd, röd, röd! röd!! RÖD!!!
0 till nästa rödljus ska gå fort....
AndersC6
Nykomling
Nykomling

Inlägg av AndersC6 »

Visst låter det som ett lyxproblem men det skadar ju inte att höra andras åsikter. Jag är nära röd med svart skinn. Själv är man ju nybörjare när det gäller vette. Saknar idag lite av "vettenut" som jag idag har för BMW. Som biltok är det viktigt att ha genuint intresse för bilmodellen viket jag inte tror ska bli några probplem i C6.

Jag är osäker om man ska köpa av Exclusive Cars eller Svenska Bil. Det går nog att få den 30´billigare på E.C med då saknas vagnskada plus stämpeln "svensksåld". Någon som har erfarenheter ?
AndersC6
AndersC6
Nykomling
Nykomling

Inlägg av AndersC6 »

Visst låter det som ett lyxproblem men det skadar ju inte att höra andras åsikter. Jag är nära röd med svart skinn. Själv är man ju nybörjare när det gäller vette. Saknar idag lite av "vettenut" som jag idag har för BMW. Som biltok är det viktigt att ha genuint intresse för bilmodellen viket jag inte tror ska bli några probplem i C6.

Jag är osäker om man ska köpa av Exclusive Cars eller Svenska Bil. Det går nog att få den 30´billigare på E.C med då saknas vagnskada plus stämpeln "svensksåld". Någon som har erfarenheter ?
AndersC6
viktor10
Nykomling
Nykomling

Inlägg av viktor10 »

Den svensksålda har 3 års FULL garanti, samt 24 timmars Road assistans, vilket ger dig snabb dygnet runt service ifall ngt händer. När det ändå rör sig om så mycket pengar - varför snåla in och få det näst bästa?

USA sålda bilar har ett flertal små detaljer som skiljer till det sämre, bla stereofrekvenser, hastighetsmätarens gradering, blinkersanordningar, etc..
Blade
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Blade »

Om det bara är 30papp dyrare för en svenssåld så skulle jag inte tvekat att köpa från svenska bil USA import har ingen garanti.
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

köpa var?

Inlägg av Ingo »

Tja risken är väl kanske att man får vänta mer om du köper en "svensksåld",vad man eventuellt kunde kolla är ju hur priset blir i tyskland tex,och då borde ju garantier följa med,men skiljer det bara 30 tusen på en affär på 600 så kan ju garantier vara att föredra,tyvärr är det ju så att "första idioten är största idioten" hur man än bär sig åt.Men lär dig optionlistor och liknande innan du beställer,och tänk på att viss utrustning kan höja andrahandsvärdet(i sällsynta fall),men att viss utrustning saknas kan göra bilen väldigt svårsåld. Angående färg Kan man ju se det hela statistiskt också ,Bright red är ju alltid den vanligaste färgen,ta exempelvis 84 som var ett bra år med 51547 sålda corvetter så var 12942 röda vill man vara en i mängden så är röd okey.Vit har ju sina förespråkare,drar inte åt sig så mycket värme och damm syns nästan inte alls,,bra om bilen är bruksbil 84 såldes 6417 vita bilar.Svart är ungefär samma fast tvärtom,man måste gilla att putsa och tvätta ,7906 bilar var svarta 84.
M Nordin
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av M Nordin »

Kan tipsa om att blå och "kopparröd" metalic ser mkt trevligt ut på C6, vill dock minnas att det var fler av den senare på linen den dagen jag var i BG för 2 v sedan.

MVH

MN
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Kopparröd

Inlägg av Ingo »

kopparröd är en snygg färg,men då bör man väl ha saddle inredning och den är ju inte så kul efter några år.
Fanns det cabar på linen när du var där?
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Re: Kopparröd

Inlägg av Lars J »

[quote="Ingo"]kopparröd är en snygg färg,men då bör man väl ha saddle inredning och den är ju inte så kul efter några år.

Det verkar inte som det skulle vara något problem för Anders - det är ju bara att köpa en ny då!
/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
M Nordin
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av M Nordin »

Ingo: Jo det fanns cabbar där men inte många. Är för dåligt insatt men det var tydligen en del strul med dem inledningsvis. Notablet är dock att på de "p-rutor för reparationsobjekt"som fanns i slutet var det flera coupér som stod utan "baklucka". Tätnings eller passningsproblem?

MVH

MN
Stefan
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Stefan »

M Nordin skrev:"p-rutor för reparationsobjekt"som fanns i slutet var det flera coupér som stod utan "baklucka". Tätnings eller passningsproblem?
Eller slut på bakluckor!??
See four -84 aut. flyttgodsbil med 750cfm förgasare, C5bromsar å pollyb.
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Bakluckan

Inlägg av Ingo »

alla har väl sett dokumentären som går på TV om C6,an och där verkar man ha problem med bakluckan(gick inte stänga om inte en dörr eller ett fönster var öppet),tror man satte dit en motor som drar igen luckan sista biten.
M Nordin
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av M Nordin »

Vad trist att jag inte har TV men å andra sidan är ju min C4 så gisten att ngr probs att stänga luckan har jag inte :wink:

MVH

MN
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

baklucka

Inlägg av Ingo »

C4,or(f-n vad jag hatar den benämningen) ska inte ha baklucka,dom ska ha textil cab liggande under luckan bak stolarna.Baklucka verkar vara en eftergift för att låtsas att corvette är en praktisk bil.(men någon back och ett par kassar ryms väl även under caben)
madcow
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av madcow »

Inga sportbilar skall vara "cabbar" - det ger taskig vridstyvhet...
Skall man gasa skall det vara en kupé

Skall man fisa runt i solen så är en öppen bil klart trevligast - men då behöver man ju ingen motor :wink:
/T
"Wrap your Ass in Fiberglass"
http://hem.passagen.se/madcow
M Nordin
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av M Nordin »

Madcow: Word! Mitt tak sitter fast och kommer inte åka av ngt mer.

C4 är är väl en fräck benämning och C3 har ju sin shark image så vi kan väl få ha kopplingen till "plastics"?

MVH

MN
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

C3?

Inlägg av Ingo »

C3 är väl precis lika sjukt som C4,alltså en 1984 betckning (ni vet Orvells bok)som lagts på i efterhand,ren historieförfalskning. Ny invigda tror dom låter insatta när dom använder en betckning som skapats för att presentera 1997 års Corvette suck. I min värld är corvette84-96 femte generationen,97-2004 följaktligen sjätte generationen och 2005- Sjunde generationen.
M Nordin
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av M Nordin »

Ingo: Det ligger väl i sakens natur att all systematisering av en lång produktionstid görs i efterhand? Tror inte att GM funderade på detta 1954. Sedan kan man som extraordinärt insatt expert ha vilka synpunkter på vad som skall räknas som en egen generation men vi får nog leva med det som allmänt vedertaget.

Nu är vi också väldigt off topic, hur går det med AndersC6 planer?

MVH

MN
AndersC6
Nykomling
Nykomling

Inlägg av AndersC6 »

Jorå, huvudet spinner vidare.... Om man ska vara ärlig så finns det inte så många sportbilar rund 600´om man inte köper en beg. Jag räknar med att få ca 400´för M3:an och kan skjuta till de 200´som fattas. Nya Boxtern finns ju men har inte samma utstråling och prestanda. Jag har bestämt mig för en "onyttig" bil. Sprang på en SL500 -02 men gubbe kan jag bli lite senare. Nej, en svensksåld C6, röd med svart läder, B paket och Nav och polerade fälgar får det nog bli. Ska till Sv. bil och förhandla nästa vecka. Sak till South Beach, Miami i Påsk och då ska det testas. Finns det någon bra Corvetteshop där så man kan köpa lite "smågodis"?
AndersC6
Jonathan
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av Jonathan »

Vortech!
-69, 502, Coupé
Blade
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Blade »

Så anders hur blev det har du beställt dig en c6a?
kuggen
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av kuggen »

har du ingen vagnskade garanti på bilen från e.c så blir nog den bilen minst lika dyr som bilen med vagnskade garanti från svenska bil. med tanke på försäkringen, om inte dyrare, sett på 3 år.
Niken
Nykomling
Nykomling

M3cab och C6..

Inlägg av Niken »

Hehe kul att se att du med har en M3 cab 02:a SMG.
Har samma me :).
Jag ska ochså sälja min.
Jag har köpt en 05 C6:a Lemans blå med svart skinn och manuell med alla options. Bilen är från Tysklands generalagent så fulla garantier gäller i 3år. Förmodligen inte vagnskada men det kvittar mej.
Om du köper en bil som är USA import finns inga garantier hos svenska verkstäder som om du köper en EU bil. Jag har kollat detta väldigt noga när jag köpte min.
Jag skulle be Truck & Cars ta in en till mig om jag var du, mycket duktig och trevlig kille. Här är en länk med min bil och telnr till honom.

http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=1770199

Hoppas du lyckas med ditt köp!!! Mvh Niklas
Mvh Niklas Johansson Lidköping
AndersC6
Nykomling
Nykomling

Inlägg av AndersC6 »

Jaha! M3:an är nu till salu och jag ska köpa c6 i veckan var det tänkt. Röd med svart skinn. Manuell förstås! All utrustning utom ride control.

Man kan ju inte hålla fingra i styr så nytt avgassystem och hjul blir det direkt. Har ni några tips? Det ska låta "gött" men jag vill ändå ha hyfsad ljudkomfort på långresan. Kompressor är nästa steg om tillförlitligheteten och pengarna räcker.
AndersC6
Skriv svar