Hej Svempa!Mr SIXPACK skrev:Hej Smuggler. Otroligt bra tråd, INTRESSANT!!!
Är du i garaget eller är du i en sjukhusmiljö?... så himla rent och snygg... PROFFSIGT!!
Ser fram emot att få se din renovering i verkligheten. TOPPKLASS!
Bästa Corvettehälsningar
Svempa
PG-son skrev:Hej!
Utifall att.
Din Sachs kopling ser ut som min "gjorde".
Jag böt till en Sachskoppling och samtidigt bytte jag svänghul, doch ej RAM utan ett Hays.
Det blev lite tokig kombination.
Det nya svänghjulet var något "tunnare" än orginalet.
Samtidigt har Sachskopplingen (mkt) grova utjämningsfjärdrar 5 st är det väl.
Det fick till följd att fjädrarna tog emot bultskallarna som håller svänghjulet på plats. Inte mycket, men väldigt lite.![]()
Fråga inte hur många gånger jag lyfte ned och upp växellådan den den säsongen.![]()
Sedemera blev den en RAM koppling, igen, den har fler och tunnare fjädrar, som går fritt.
Bara som ett litet tips i all välmening.
Hejdarn skrev:Ruggigt snyggt!
Jag anar en lätt autism i den kliniskt rena miljön och de konstanta räta vinklarna på kartongernas placering.![]()
Ett par softboxar 45 grader bakom för det rätta ljuset vid fotograferingen antar jag?
Jerka skrev:Det där kan inte bli annat än bra![]()
Den här bilen vill ja se i verkligheten .GM ingenjörerna skulle bara stå och gapa om de fick se den här bilen
Lsmotorerna går ju kanon men en hedlig BB passar nog bättre till det här stuket![]()
/Jerka
Joo, visst, det märktes på så vis att det var trögt att få i växlarna redan på tomgång, backen knorrade.Smuggler skrev:PG-son skrev:Hej!
Utifall att.
Din Sachs kopling ser ut som min "gjorde".
Jag böt till en Sachskoppling och samtidigt bytte jag svänghul, doch ej RAM utan ett Hays.
Det blev lite tokig kombination.
Det nya svänghjulet var något "tunnare" än orginalet.
Samtidigt har Sachskopplingen (mkt) grova utjämningsfjärdrar 5 st är det väl.
Det fick till följd att fjädrarna tog emot bultskallarna som håller svänghjulet på plats. Inte mycket, men väldigt lite.![]()
Fråga inte hur många gånger jag lyfte ned och upp växellådan den den säsongen.![]()
Sedemera blev den en RAM koppling, igen, den har fler och tunnare fjädrar, som går fritt.
Bara som ett litet tips i all välmening.
Hej!
Tack för din input! Jag uppskattar verkligen sånt och nu skall jag definitivt kolla upp detta. Det skulle verkligen inte förvåna mig om det inte passar...
Var det något som märktes när du kopplade ur eller hela tiden?
Mvh: Daniel
Lite klurigt är det väl men inte omöjligt..Smuggler skrev: Hur bär man sig åt för att montera en servopump efter att karossen är pålyft???? Verkar svårt då det är nästan omöjligt utan kaross![]()