Problem med min vette

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
Danne_83
Nykomling
Nykomling

Problem med min vette

Inlägg av Danne_83 »

Har något fel på min -08 ls3 :(

Startar utan problem går fint på tomgång o även när jag varvar upp den men när jag kör o börjar belasta bilen så slår den ifrån helt!!! Inga problem med att köra lugnt med bilen.. Men så fort jag trycker på ordentligt så slår den av!! Har provat flera ggr nu idag o bland kommer det upp service abs o så blinkar Hänglåset typ som att den inte känner av nycklen!!! Detta händer som sagt bara när jag trycker på o belastar bilen annars funkar den klockrent precis när den har slagit av e det bara att trycka på startknappen så e den igång igen... Hade även bilen inne i veckan o fixade en läckade packbox från vänstradrivaxlen o bytte handbromsbeläggen tänkte om det kan ha nånting med det att göra ??? Finns det nån kunnig runt halmstad området som kan hjälpa mig då jag e tokig o vill ut o gasa ;)
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Re: Problem med min vette

Inlägg av vette.se »

Danne_83 skrev:Har något fel på min -08 ls3 :(

Startar utan problem går fint på tomgång o även när jag varvar upp den men när jag kör o börjar belasta bilen så slår den ifrån helt!!! Inga problem med att köra lugnt med bilen.. Men så fort jag trycker på ordentligt så slår den av!! Har provat flera ggr nu idag o bland kommer det upp service abs o så blinkar Hänglåset typ som att den inte känner av nycklen!!! Detta händer som sagt bara när jag trycker på o belastar bilen annars funkar den klockrent precis när den har slagit av e det bara att trycka på startknappen så e den igång igen... Hade även bilen inne i veckan o fixade en läckade packbox från vänstradrivaxlen o bytte handbromsbeläggen tänkte om det kan ha nånting med det att göra ??? Finns det nån kunnig runt halmstad området som kan hjälpa mig då jag e tokig o vill ut o gasa ;)
Kolla anslutningarna till hjulhastighetsgivarna, dels själva kontakterna(kontollera också att stiften sitter fast inne i kontakten och inte kan åka in i kontakten). Kolla också under vaggan så att kablarna inte kan nöta mot drivaxeln, de går under drivaxeln inne vid diffen och ska sitta fast med två plastlås på varje sida.
Man kan misstänka att det är när du drar på ordentligt som bakvagnen sätter sig/rör sig vilket får elfelet att uppstå.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Göte
Nykomling
Nykomling

Re: Problem med min vette

Inlägg av Göte »

Hej jag har en predator programerare som vi kan läsa felkoder om det hjälper dig slå en signal så kan jag ta med den till gulan mvh
Göte
Skriv svar