Jag hinner nog inte till Lissma i morgon men kom till
Shell Botkyrka på lördag kl 9 .
Där träffas vi som åker till Sparreholm .
Där finns det nog flera kuggstångsstyrningar och
titta på
Chrippe... Jag vill se hur vinkeln ser ut mellan rattstången och den axeln som kommer nerifrån styrpaketet då min "hugger" lite och vinkeln ser fel ut, så jag behöver konstatera om det är mitt fäste som är felaktigt och behöver justeras eller om det är nåt annat.
Sorry Stingray måste bara skriva lite till Chrippe: Jag fick slå en väldigt liten buckla i headersen, det tyckte du var roligt... Och nu skriver du: "Jag känner också någonting i ratten , inte att det hugger men nånting
i närheten." Kasta sten i...
Sorry Chrippe kunde bara inte låta bli
Ursäkta igen Tommy!
Chrippe: Det har ingenting att göra med vad ni tar upp! Därför bad jag Tommy om ursäkt för att jag kapade tråden lite! Du skrev Tisdagen den 17/4-2012 följande i tråden Saab styrning: "Vi som inte kapade rattstången har inga buckliga headers" Så var det! Hoppas du är med nu O.b.s. Jag är inte arg/sur jag tyckte bara att det var lite skoj att din styrning heller inte är perfekt när du skrev ovanstående till mej!
Jag får tacka dig Magnum för piken , och det resulterade i att
jag tillbringat hela tiden i garaget till nu !
Jag pratade med Jerka samt en Volvo Verkstadschef och kom fram till att det var den övre knutvinkel som var för skarp att man fick den vobblande känslan i ratten.
Tommy , jag flyttade knutarna från axeln en bit ifrån varandra
då fick jag en snällare vinkel på den övre knuten som sitter på rattstången.
Då försvann knutlåsningen , jag skulle vilja att axeln skulle vara lite
lite längre , nu sitter knutsplinsen tillräckligt ändå.
Men om axeln var lite längre kunde hela knuten vara påträdd.
Va bra att du fick ordning på knutvinklarna, Chrippe
Det var därför jag kapade rattstången så jag fick mindre knutvinkel men en liten buckla i headersen istället
Finns det någon av er på denna tråd som byggt kuggstångsstyrning till C3, som kan tänka sig att medverka i ett tekniskt reportage i Corvettemagasinet hur man bygger kuggstångsstyrning?
Om någon av er vill hjälpa till så tar jag tacksamt emot grundläggande text och bilder (måste vara bättre upplösning än webbilderna) för att redigera ihop ett reportage.
Med den imponerande kunskap som finns här, så kanske någon nappar och ställer upp.