FM Radio C6

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
MickeH
Nykomling
Nykomling

FM Radio C6

Inlägg av MickeH »

Hej !

Många har ställt frågan innan, men jag har inte lyckats tyda alla inlägg och komma fram till en slutsats.
Det gäller radion i min C6/2005 som stegar fram med 0,2 MHz intervaller, vilket gör att man missar många kanaler (i vart fall där jag bor). Har läst att det är vissa som fixat problemet men inte kommit fram till vad som behöver göras.
Är det månne någon som har fixat detta och på ett skapligt lättförståligt sätt kan sammanfatta?

Tack på förhand!

/Micke
malte
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Re: FM Radio C6

Inlägg av malte »

Omställning med Tech II till EU utförande är troligen enda sättet.
Men då drar det med sig övriga omställningar oxå, belysning m,m.
ZR1 2009 Atomic orange SÅLD
MickeH
Nykomling
Nykomling

Inlägg av MickeH »

Med risk för att verka okunning, men vad är Tech II ? Är det nån typ av instrument man kopplar in och sen utför vissa omprogrammeringar?
Och vad är det som kan hända med lysen etc?
malte
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av malte »

Tech II är en diagnosutrustning som går att göra omställningar i bilens styrdator.
Om du har en USA import som är ombyggd till svensk standard utan omställning i styrdatorn med särad broms o blinkers bak t,ex. Med hjälp av relän motstånd släpvagns separerare eller liknande. Så måste även det göras om med ny kabelstam bak. Enl många är omställning med Tech II rätt metod att försvenska sin import.
Du kan läsa mer om detta på www.jannesvettar.se
ZR1 2009 Atomic orange SÅLD
Hejdarn
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Hejdarn »

Tech II är bara namnet på GMs diganosverktyg för sina bilar. Funkar på vettar, saabar, osv. Alla tillverkare har någon form av verktyg där man läser ut diagnos och ställer in funktioner i bilen. :)
Mvh
Thomas
_matte_
Nykomling
Nykomling

Inlägg av _matte_ »

En annan fråga ang, radio.
Är det någon som bytt huvudenhet och kan dela med sig lite erfarenheter om det.
Jag har ingen nav utan 6 skivors växlaren.
Numera så har man ju musiken mest på fil eller via spotify och oftast genom mobilen.Så vad finns det för prisvärda och kvalitetsmässiga huvudenheter som funkar bra med resten av anläggningen och bilen?
/Mattias
Skriv svar