Hejsan
Finns det någon här som har lyckats att importera och registrera en C6a som är trimmad av Callaway?
Alltså en bil som i USA har byggds om av Callaway med kompressor, större bromsar, annat avgassytem osv.
Har en kompis som tagit in en sådan och har nu stött på problem med SBP, de vill ha intyg på
kompressor montering samt avgas/miljö intyg.
Har varit i kontakt med Dekra och de kan inte hjälpa till för enligt deras register har de
inte papper på en sådan "bil"
Att bygga om den till orginal och tillbaka är inte ett allternativ!!
Ev kan bilen vara till salu som den står, C6 08a, cab, gul
C6 Callaway
Re: C6 Callaway
Rätt dumt att inte kolla upp sånt först.
Men va för pengar pratar vi om om den ska säljas som den står?
Men va för pengar pratar vi om om den ska säljas som den står?
Sorry men jag tror att du kan glömma att få igenom den bilen! I alla fall om du ska besikta den på rätt sätt! Såg att det står Ort Motala under dig och jag vet av egen erfarenhet att försöka besikta där med kompressor är helt kört! Dom släppte det inte ens med remmen borta! Så det var bara att plocka bort! Han sa till mig att den dagen jag kom med ett intyg från GM att bilens bromsar och övrigt var i enlighet med det som är godkänt så skulle han glatt godkänna bilen men enligt honom skulle jag vara den 1a som fick tag i ett sådant papper!
Jag tror han faktiskt!
Jag tror han faktiskt!
" If I wanted to go slow, I would have bought a Mustang! "
" With Ls7 your not driving fast, you are just flying slowly"
Now also 2011 SGM Camaro in the garage, Nice family car!
Motala är ju annars bra att ha att göra med. Jag har besiktat hojar där med slicks, utan lysen och öppna dämpare och fått ok. 

Mvh
Thomas
Thomas
Motala är en väldigt bra station att besikta på! Kör allt mitt dit fast tydligen så var kompressorn lite i överkant eller oxå hade jag otur den dagen. Nu vet jag inte hur det är i denna historien men om han redan fått tvåa på den så blir det svårt att komma runt eftersom det står i pappren nu. Annars hade det säkert funnits lösningar.....
" If I wanted to go slow, I would have bought a Mustang! "
Går det inte att "registrera" den i ett EU land och ta hem den som EU fordon och runda problemet.
C6 2008 Cab Triple Black, MN6, Z51, NPP
Tyvärr så har man redan försökt besikta den utan rätt intyg därav 2orna.
Går inte regga den i annat EU land pga att det finns inga intyg på "Callaway kittet", samma regler
där som här.
Finns två lösningar: 1 bygga om den till orginal, annan motor, orginal bromsar och avgasrör
samt intyg från GM återförsäljare att detta är gjort = dyrt å lycka till med intyg.
2 få tag på intyg/avgasuppgifter ifrån Callaway, så min fråga är finns det någon som har
sådan eller kontakter som kan lösa det.
Går inte regga den i annat EU land pga att det finns inga intyg på "Callaway kittet", samma regler
där som här.
Finns två lösningar: 1 bygga om den till orginal, annan motor, orginal bromsar och avgasrör
samt intyg från GM återförsäljare att detta är gjort = dyrt å lycka till med intyg.
2 få tag på intyg/avgasuppgifter ifrån Callaway, så min fråga är finns det någon som har
sådan eller kontakter som kan lösa det.