Dags att handla headers ;)

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
Danne_83
Nykomling
Nykomling

Dags att handla headers ;)

Inlägg av Danne_83 »

Sitter o läser lite här o var på nätet ang headers till min c6 2008 ;) vad jag förstår så finns det ett gäng o välja imellan men min fråga är om jag beställer ett par longtubes oavsett märke måste man byta midpipen då med ?? Lr passar org midpipe ?? Dom jag har kollat på är av märket bbk lr krocks kom gärna med förslag.. Det sitter redan ett b&b bullit på bilen bak till nu så den kommer väl att dåna rätt bra efter ett headers byte ;)
sven erik
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Re: Dags att handla headers ;)

Inlägg av sven erik »

jag har obx headers från ibay på min 08.då är allt med ink racecattar till bakre delen.spara 10000kr på detta system.kvaliteten är hög så jag köpte ett till min sambo oxå(mini cooper s).glöm ej att köpa med förlängningskablar till oxygensensorerna.mappa hos anders sedan så blir det kanon.
Danne_83
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Danne_83 »

Jag köpte ett par obx downpipes till min bmw 135 snygga o titta på men passformen va så illa så att det aldrig blev bra så jag fick köpa ett par andra som var betydligt bättre o dubbelt så dyra :( va det bra passform på obx en till vetten ??
Lord Melbury
Rookie
Rookie

Inlägg av Lord Melbury »

sven erik skrev:jag har obx headers från ibay på min 08.då är allt med ink racecattar till bakre delen.spara 10000kr på detta system.kvaliteten är hög så jag köpte ett till min sambo oxå(mini cooper s).glöm ej att köpa med förlängningskablar till oxygensensorerna.mappa hos anders sedan så blir det kanon.
Hej,
var köpte du dina obx-headers, var det från någon firma eller privat, fungerade allt ok med leverans, betalning osv.?

/Håkan
C3 -69 Daytona yellow
T-top L46

ex: C6 -08 velocity yellow
EU Z51 6-sp man
American Racing headers

ex: C5 -02 millenium yellow
LG Longtubes
Corsa Indy Pace
Danne_83
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Danne_83 »

här kan du köpa
http://www.ebay.com/itm/OBX-Exhaust-Hea ... 2316c4ad99

lr
http://www.ebay.com/itm/OBX-Exhaust-Hea ... 2eb909539b

har precis frågat vad dom ska ha i frakt återkommer när jag fått svar av dom... frågade även o dom hade förlängningar till o2 sensorerna
Lord Melbury
Rookie
Rookie

Inlägg av Lord Melbury »

Jo jag har sett annonserna, undrar bara om det är företag som går att göra affärer med utan en massa krångel. O2 extensions är inte hela världen, finns lite varstans men bra om man kan ta det samtidigt.

Står inför tre val:
- American Racing, verkar vara bäst och följdaktligen dyrast
- LG Street, något billigare, hade såna på C5:an, mycket nöjd
- OBX då, betydligt lägre i pris, halva priset mot ARH

Tänker inte göra andra mods än headers, då är kanske OBX tillräckligt bra.

/H
C3 -69 Daytona yellow
T-top L46

ex: C6 -08 velocity yellow
EU Z51 6-sp man
American Racing headers

ex: C5 -02 millenium yellow
LG Longtubes
Corsa Indy Pace
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av vette.se »

Lord Melbury skrev: Står inför tre val:
- American Racing, verkar vara bäst och följdaktligen dyrast
- LG Street, något billigare, hade såna på C5:an, mycket nöjd
- OBX då, betydligt lägre i pris, halva priset mot ARH

Tänker inte göra andra mods än headers, då är kanske OBX tillräckligt bra.

/H
Du har också XS Power om du är ute efter en budgetversion. Passningen är lite varierande liksom med OBX som vi sett på bilar vi haft här men det ska självklart vägas mot kostnaden.

Både OBX och XS-power har Biltemaklämmor som medföljer så man får lägga några kronor extra på bra klämmor likaså på en uppsättning förlängningskablar till lambdasensorerna. Frågan är också vilken kvalitet det är på katalysatorerna och hållbarhet för systemet som helhet, för att få ner priserna till de nivåer som XS Power och OBX har så har det sparats på allt :|
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Danne_83
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Danne_83 »

Någon som har erfarenhet av bbk s headers o midpipes med kattar ??
sven erik
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av sven erik »

obx passa perfekt på min corvette och på coopern.leveransen funkade perfekt på bägge.paypal är det som gäller när det gäller betalning.angående cattarna tror jag inte det är några problem.om man går in på amerikanska forum så ser man lite på vad som sägs om detta.obx skulle inte överleva om det va dårliga grejer.....på ebay.
Hejdarn
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Hejdarn »

Det sägs att de här skall vara en ren kopia på American Racing (de som Vette.se hänvisar till) men jag har inte sett dem själv.

http://www.xspoweruk.com/corvette-c6-he ... pipes.aspx
Mvh
Thomas
Larzzon
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av Larzzon »

Jag kör med XS-Power headers på min C5a Har kört denna sommar med dom, hittils är ja toknöjd med dom, Inget att klaga på. Passformen var helt ok, lite trångt att få dit dom, men de är det ju med märkes grejerna också :P
XS-Power är rena kopior av American Racing.
Som sagt, klammorna som medföljer är skräp. Köp nya. Och likaså packningarna som följer med är bara att kasta. Lika bra att köra med orginal.

Jag köpte ett system utan kattar. Fick en riktigt bra deal (pga lite krångel) så sparde 15 000Kr jämfört med att köpa ett par American Racing här i sverige. Värt att tänka på är att American Racing systemet är med kattar för det priset.
Men XS finns ju med kattar det också :)

XS-Power går att köpa från England = Ingen tull och billig frakt. betalade 800 Kr i frakt hem till dörren :)

Här är några bilder på mitt system :)
Bild
Bild
Insidan av kollektorn
Bild
Bild

Har fler bilder. Hoppas de hjälper dej i ditt beslut =)

Mvh/Marcus
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Danne_83
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Danne_83 »

Behöver jag köpa både främre o bakre o2 förlängningar ?? Hittade massor på ebay.... Hur långa ska dom va ??
malerasjon
Rookie
Rookie
Kontakt:

Inlägg av malerasjon »

Ja kör också med XS-power, har gjort en tråd om den här innan. Mkt nöjd med mina, men även ja fick byta klämmorna mot bättre! Fick smacka dit förlängningar för båda lambdasensorerna!

MVH
Jon
C6 - DTS LT Headers - MAM CB - Vararam - FAST 102mm - Predator Custom tune = +370whp / +506wnm = Handikappsfordon
http://www.garaget.org/?car=198094
Skriv svar