Montera kompressor

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
Danne_83
Nykomling
Nykomling

Montera kompressor

Inlägg av Danne_83 »

Får mitt a&a kitt i veckan ;) o har en god vän i staden som trimmar o bygger bilar som ska hjälpa mig med att montera o mappa men vad jag förstod så får man ingen mjukvara till detta kitt lr ??? Vad behöver man i så fall för att ta sig in i ecu n o mappa ?? E det en diablo predator som gäller då ? Eller finns det nån grundmapp nån stans som man kan finjustera tack på förhand ;)
VettePartsSweden
Corvettefantast
Corvettefantast

Re: Montera kompressor

Inlägg av VettePartsSweden »

Danne_83 skrev:Får mitt a&a kitt i veckan ;) o har en god vän i staden som trimmar o bygger bilar som ska hjälpa mig med att montera o mappa men vad jag förstod så får man ingen mjukvara till detta kitt lr ??? Vad behöver man i så fall för att ta sig in i ecu n o mappa ?? E det en diablo predator som gäller då ? Eller finns det nån grundmapp nån stans som man kan finjustera tack på förhand ;)
Jovisst, du kan få en specialmapp för DiabloSport som passar din bil med A&A kompressor direkt från oss via vår samarbetspartner i U.S.A. - förutsättning att du köper din DiabloSport Predator med PC-interface via oss. Specialmap kostar 1.500:- och kan uppgraderas gratis en gång efter en loggad körning.

Robert
Bild
Bild
Vette Parts Sweden - http://www.VetteParts.se
Ägare Sune och Robert Palmqvist - med 40 års erfarenhet av Corvette. Robert ägde en 1969 427 cab 1974-75 när han var med att starta Club Corvette Sweden 1974!
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av vette.se »

Danne_83 skrev:Får mitt a&a kitt i veckan ;) o har en god vän i staden som trimmar o bygger bilar som ska hjälpa mig med att montera o mappa men vad jag förstod så får man ingen mjukvara till detta kitt lr ??? Vad behöver man i så fall för att ta sig in i ecu n o mappa ?? E det en diablo predator som gäller då ? Eller finns det nån grundmapp nån stans som man kan finjustera tack på förhand ;)
Med Diablo och alla andra handhållna programmerare får du en mapp som får bilen körbar men du får inte ut max effekt och bilen går inte helt korrekt vid vanlig körning. Vi hade tex några stycken bilar med Edelbrock kompressor där vi kunde plocka ut mellan 28-34hk mer än vad standardprogrammet gav och de låg mellan 8-12% fel luft/bränsle vid vanlig körning och vi har sett samma på många andra postordertunade bilar som varit här.

Man ska också vara försiktig att mappa fullgaskörning utan bredbandslambda och/eller avgastemp, det är riskabelt för att inte säga omöjligt därför lägger postordertuning leverantörerna sina mappar extremt safe. Så att logga och skicka in till Diablo och andra postordertuners fungerar inte för information som behövs för en korrekt fullgasmapp inte finns tillgänglig från bilens originalgivare.

Det finns två vägar att gå,
1. Köp en Diablo med A&A program direkt från USA det finns många som säljer dem och det kommer fungera bra. Du kommer vara nöjd för bilen går ok men du ska vara medveten om vad jag skrev ovan.
2. Om du har någon som hjälper dig med mappning så skaffa HPtuners eller EFIlive, de är något dyrare men då har ni det bästa verktyget för att mappa bilen korrekt, du kan då också köpa en standardmapp för A&A så ni har en bas att utgå från. Det finns återförsäljare för de programvarorna här i sverige annars är det bara att beställa från USA om du föredrar det.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Användarens profilbild
Bengt
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Bengt »

Det ÄR omöjligt att mappa fullgas(PE) utan bredbandslambda, slut på diskussionen. För att klargöra för alla som drömt om något annat...
Är det nån som har någon annan uppfattning bör verderbörande kunna styrka det genom att låta Anders köra dennes bil i bänk 1min på fullgas med bränsle blandning 14.6:1 :mrgreen:
C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
Skriv svar