Är det ngn som har en ide vad det kan vara för fel på min vette. Den går bra när den är kall men så fort den blir varm går den orent och svarar ej på gas, har bytt stift men det blev inte bra. vore tacksam för svar. -95 targa
Senast redigerad av svärd den tis aug 23, 2011 22:03, redigerad totalt 1 gånger.
svärd skrev:Är det ngn som har en ide vad det kan vara för fel på min vette. Den går bra när den är kall men så fort den blir varm går den orent och svarar ej på gas, har bytt stift men det blev inte bra. vore tacksam för svar.
Kan det vara så att det är fel på nån givare eller så. Kommer inte ihåg rakt upp och ner men upp till en viss temperatur så går motorstyrningen i OPEN LOOP, därefter så går den in i CLOSED LOOP. OPEN LOOP betyder att ECM kör en standarduppsättning varefter när CLOSED LOOP går in så använder sig ECM av alla givare. Det kan ju tänkas att nån sådan är felaktig.
/Benny
Röd Corvette C4 86:aCCS medlem 3091 Intressen förutom Vetten är familjen och hundarna!!
Ok. Skulle kunna vara tändkablarna/tändkabel och/eller strul m fördelaren(optisparken).
Hade liknande problem för X antal år sedan,sluta med byte av tändkablar+optin
Vad gäller tändkablar,kan kanske jämföras med gamla tiders telefokablar mellan stolparna....har för mig dom var spända på vintern å hängde på sommaren.....vilket ju kan orsaka glappkontakt,kallt å varmt....
Bara en tanke,kanske är ute å cyklar nu.....
svärd skrev:Den går bra när den är kall men så fort den blir varm går den orent och svarar ej på gas
Kan det vara så att det är fel på nån givare eller så. Kommer inte ihåg rakt upp och ner men upp till en viss temperatur så går motorstyrningen i OPEN LOOP, därefter så går den in i CLOSED LOOP. OPEN LOOP betyder att ECM kör en standarduppsättning varefter när CLOSED LOOP går in så använder sig ECM av alla givare. Det kan ju tänkas att nån sådan är felaktig.
/Benny
Det kan ligga nåt i det som benny säger.
Bilen är så pass ny att den har en massa skit som styr avgasreningen/insprutningen.
Om tex lambdan pajjar så beter den sig som du beskriver.
När den är kall så går den säkert på nån sorts grundinställning.
Den går bra när den är kall men så fort den blir varm går den orent och svarar ej på gas.
/Benny
Det kan ligga nåt i det som benny säger.
Bilen är så pass ny att den har en massa skit som styr avgasreningen/insprutningen.
Om tex lambdan pajjar så beter den sig som du beskriver.
När den är kall så går den säkert på nån sorts grundinställning.
Jo, så är det iaf. på min 86:a och förmodligen oxå på din 88:a men är inte riktigt säker när det gäller de lite nyare med LS1 som det nog ligger i 95:an. Men det är nog värt att kolla upp iaf.
/Benny
Röd Corvette C4 86:aCCS medlem 3091 Intressen förutom Vetten är familjen och hundarna!!
tack alla för dom goda råd jag fått, kommer att lämna bilen till Texas Trading i falun för felsökning så att jag slipper alla onödiga kostnader som kommer om man skall byta allt innan man hittar felet. Kenneth har dator så att han kan koppla upp sig och se alla givare, då slipper man ju onödiga kostnader. berättar vad felet var när jag vet.