Bilen har fått elfnatt,hjälp

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
Swehammer
Nykomling
Nykomling

Bilen har fått elfnatt,hjälp

Inlägg av Swehammer »

Långt om länge har man lyckats köpa sig en c5-00. Lyckan var ganska stor i ganska exakt 18 timmar...
Börjar med att när jag glider ner för gatan så tändes "security" lampan,jaja.. går väl över tänkte en klart optimistisk kille... Nästa gång jag tar bilen så händer inget när jag vrider till startläge,tändning och allt slår på men startmotorn är knäpptyst,provar igen och då med 2 sek fördröjning så snurrar den igång,ingen security lyser. Byter batteri och det blir inte bättre,tändningsläget funkar,allt funkar men startmotorn är lika tyst som jag när hustrun skäller... efter x antal försök så hoppar den igång. Sen kommer nästa roliga upplevelse. Tändningen liksom slår av och på men bilen fortsätter gå,allt funkar ljus/blinkers/..men alla mätare står på noll och efter att ha gjort så i ett par minuter så slutar det och panelen är död... Jaja tänker man,tändningslås... nu när jag går ut och skall börja pilla så skulle jag fälla cabben,då funkar inte knappen till luckan,sätter på tändningen,allting tänder upp så fint förutom att bilen inte går att starta och nästa fenomen uppenbarar sig,elhissarna funkar inte heller... Hjälp!!! Alla förslag på antingen åtgärd på bilen eller lugnande till dess ägare emottages tacksamt.... / Johan
Conan999
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Re: Bilen har fått elfnatt,hjälp

Inlägg av Conan999 »

Vad säger felkoderna?
MVH Conan999
Green
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Green »

Inget proffs på Corvetter men jag läser rätt mycke på Amerikanska forum om C5 för att få hjälp med min egen då aktiviteten på detta forum inte är de bästa. Där ger dom flesta iaf nästan alltid rådet att kolla all jordpunkter till att börja med eftersom det är känt att Vettar kan ha problem med detta. Kanske de kan hjälpa dig med dina problem. Kan iaf vara värt att kolla upp så du kan utesluta de som orsak.
/E

2 bra länkar
http://pages.infinit.net/vette747/Ground
och
http://forums.corvetteforum.com/c5-tech ... -long.html
Mrs Green
Swehammer
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Swehammer »

Började rota i det med hjälp av mkt hjälpsam vette-entusiast...
BCM No Comm Hittade massa vatten och fukt i dem tre reläerna och på kontakterna till bcm. Torkat och blåst men ingen skillnad så undrar om möjligtvis bcm'n gått till fanders,någon som vet hur man felsöker en sådan? / Johan
Green
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Green »

Leta reda på nån av dom riktiga entusiasterna på nåt Amerikanskt forum och skicka pm och fråga. Dom brukar vara jätte hjälpsamma och komma med bra idéer på vad de kan vara för problem man har.
Mrs Green
Skriv svar