Fortkörning

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
important
Nykomling
Nykomling

Fortkörning

Inlägg av important »

I tisdags blev jag av med kortet 122 på 90väg. Nu i efterhand kom jag på att jag har inte sett ett enda bevis på hur fort jag körde. Polisen visade inte ens något resultat. Rädd och skakig samt chockad som man va så skrev man på lappen som jag nu ångrar. Hela boten är skriven med blyertspenna. Blir boten kopierad på ett annat papper eller kan jag sudda ut min namnteckning?

Några tips på hur jag kan överklaga?
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Re: Fortkörning

Inlägg av Ingo »

Det är lite tragiskt med fortkörning,dom står alltid efter vägen när det är bra sikt och bra före.
Men vet inte hur man överklagar efter att man skrivit på,men kolla här:
http://www.trafikjuristen.se/
han har väl lagt av och bytt karriär igen men tror det ska finnas lite länkar med tips..
ett tips är väl att fråga polisen om det bara blir böter eller indraget körkort före man skriver på..
men lönar sig alltid att överklaga,polisen måste vittna,och ibland kan man slippa mindre böter tex om man fått något på trasig lampa el dyl ,när man drar det till tinget..
enda nackedeln är väl att lokaltidningarna har börjat skriva skämmiga artiklar om att man förnekar det hemska brotttet fortkörning..
Användarens profilbild
Stroker383
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Stroker383 »

Jobbigt :(

Blev själv av med lappen för många år sedan och överklagade med motiveringen att jag behövde köra mycket
bil på jobbet (chefen skrev på) och fick till slut bara en månad.
Försöka duger!
C3 1980 med vässad 4 bultad 350,manuell växellåda

http://www.garaget.org/stroker92
spinnson
Nykomling
Nykomling

Inlägg av spinnson »

tror att man har 2 veckor på sig att ta tillbaka sitt erkännande
bättre att lyssna till den sträng som brast än att aldrig våga spänna en båge.
Användarens profilbild
Jake
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Jake »

Flyttad till rätt kategori!

122 på 90 väg, Jag önskar dig lycka till!
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa ;)
Dålig lack och stolt :D
Överladdad, E85

(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
velasoraptor
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av velasoraptor »

Som det sagts tidigare här.Ta kontakt med Trafikjuristen.Han heter Julano och har hjälp mig.Jag blev av med kortet.Men körde hiskilgt fort.Vill inte gå in på hur fort och var här. Jag skulle få ta om lappen.Men Julano på trafikjuristen fixade till det så det blev 8 månader och jag behövde inte ta om lappen.Men jag fick 12.000kr i böter.Detta hände 2004.Jag tror jag betalade honom 5000kr för besväret.

Kenta C5 Z06 Ls7 427
velasoraptor
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av velasoraptor »

En sak till!! Du kommer att få tillbaka körkortet om en månad.Du körde bara 2km för fort för att dom skulle ta körkortet.Jävlig sniket kan man tycka.En polare till mig körde 142km/tim på motorvägen för ett halvår sedan.Hans körkort åkte på 1 månad.Men du måste ansöka om ett nytt körkort.Det gammla får du inte tillbaka utan dom måste tillverka ett nytt.Det kostade 1100kr år 2004 kommer jag ihåg.Så se till att du söker i tid.Annars så kan det gå över tiden innan du får köra igen.Skulle det strula kan du få ett papper ifrån Vägverket att du får köra trotts att du inte fått det nytillverkade körkortet en.Det tar ett dygn för dom att fixa fram ett sådant papper.Det är ingen ide för dig att överklaga.Du kommer endå inte få tillbaka körkortet fören om en månad.Bara lite info som jag hoppas hjälper dig.

Kenta C5 Z06 2004 Ls7 427a
Skriv svar