Jahapp då var det säsong snart igen, haft -33 grader nästan varje morgon nu i 3 veckor så det e skönt med lite blida (-10 grader).
Trimma ju bort mig lite förra förra året, insett nu i efterhand att 12,5-1 i kompression var lite i överkant på min motor och att man är tvungen att ställa bort tändningen för att den inte skall spika ihjäl.
så då är alternativen:
Svarva ner monster kolvarna jag hitta billigt
eller:
Skaffa andra toppar och öka förbrännings utrymmena och till det då en ny kam då också.
Jag tänkte köra på det "dyrare" alternativet och uppgradera mig från gjutjärns topparna och köpa diton i aluminium då lika gärna. frågan är vilka toppar ska man köpa?.
hade en "expert" som prata om 120-130cc´s förbrännings utrymmen men.
borde ju finnas gott om kunskap på detta forum ju i denna fråga?
Tack på förhand
Toppar till en 454:a?
Toppar till en 454:a?
Senast redigerad av SEGA den tor mar 03, 2011 11:28, redigerad totalt 1 gånger.
I love the smell of exploding machine in the morning, it smells like victory!
Re: Toppar till en 454:a?
e-85 är inget allternativ då?
c3-69 502cu.in 704HK 960NM
http://www.garaget.org/?car=96617
http://www.garaget.org/?car=96617
Re: Toppar till en 454:a?
Tja egentligen att bestycka upp förgasaren för E85 istället och slippa köpa delar motsvarande ett värde av kongos BNP.
hade varit kul att prova.
hur mycket brukar man vara tvungen att bestycka upp 30% c.?
hade varit kul att prova.
hur mycket brukar man vara tvungen att bestycka upp 30% c.?
I love the smell of exploding machine in the morning, it smells like victory!
Re: Toppar till en 454:a?
japp runt 30 % brukar de handla om. en del menar på att membran slangar mm inte tål e-85 längre tid om de inte är avsätt för de men å andra sidan vet jag dem som kört på de i många år utan problem.SEGA skrev:Tja egentligen att bestycka upp förgasaren för E85 istället och slippa köpa delar motsvarande ett värde av kongos BNP.
hade varit kul att prova.
hur mycket brukar man vara tvungen att bestycka upp 30% c.?
enda nackdelen jag ser med E-85 är just de att den kan bli svårstartad när den stått ett par veckor.. men en kall sup bensin rakt i förgasren så är de ju inget problem.
lycka till
c3-69 502cu.in 704HK 960NM
http://www.garaget.org/?car=96617
http://www.garaget.org/?car=96617