Nya kalendern
Nya kalendern
Igår kom den nya kalendern. Som antagligen de flesta andra så bläddrar man igenom bilderna...
Är det någon mer än jag som såg att C4'an är förfördelad?
En C1'a
En C2'a
Fyra C3'or
Noll C4'or
Tre C5'or
Tre C6'or
Paul
Stolt ägare av en C4'a
En C1'a
En C2'a
Fyra C3'or
Noll C4'or
Tre C5'or
Tre C6'or
Paul
Stolt ägare av en C4'a
C4 -96'a Coupé - CCS #2981
-
- Corvetteälskare
Re: Nya kalendern
Jag har inte kollat men säger du att det är så så är det väl så. Det är tråkigt att våra C4:or blir till som något som katten släpat in. Ibland känns det faktiskt så.redtroll skrev:Igår kom den nya kalendern. Som antagligen de flesta andra så bläddrar man igenom bilderna...
En C1'a
En C2'a
Fyra C3'or
Noll C4'or
Tre C5'or
Tre C6'or
Paul
Stolt ägare av en C4'a
/Benny
Röd Corvette C4 86:a CCS medlem 3091
Intressen förutom Vetten är familjen och hundarna!!
Hej!
Jag är också stolt ägare av en C4:a.
Under 2010 var jag och fotade den för tidningen Klassiker och det är ju inte alla dagar som man kör in bilen i en fotoateljé
och sen får se sin bil i ett reportage i en säljande biltidning.
Fotade även bilen för en almenacka under 2010......så jag är stolt över min C4:a
Vi ska vara stolta över våra Corvetter......alla årsmodeller har sin charm
// Elisabeth
Jag är också stolt ägare av en C4:a.
Under 2010 var jag och fotade den för tidningen Klassiker och det är ju inte alla dagar som man kör in bilen i en fotoateljé

Fotade även bilen för en almenacka under 2010......så jag är stolt över min C4:a

Vi ska vara stolta över våra Corvetter......alla årsmodeller har sin charm
// Elisabeth
En C3 75:a och en C4 85:a
Så är det!!
Och rent tidsmässigt stämmer det med vettarnas utveckling..
När jag gick med var ju 63-67 högst hållna och 68 till max 75 var acceptabla,men viktiningen gick mot de lägsta årgångarna.
mellan 75 och 83 var något som låg i klass med det katten släpat in.. Femte generationen(fniss) var det nästan ouppnåeliga med väldigt få bilar,sidoimporten satte fart efter några år..
Många som åkte femte generationen har antingen bytt upp sig eller försvunnit..
Men tittar man på statistikkurvorna vi har kan man räkna ut när femte generationens bilar börjar stiga i pris och aktning..
Vi får snart se någon orginalrenoverad 84,a
Men en väckarklocka bör börja ringa hos de som redigerar ihop materialet till klubbverksamheten,för det finns rätt mycket av femte generationen i Sverige!!!!
men lätt att visa det som kostar mycket pengar,och de som bränt en förmögenhet på ombyggnad av en rätt ny bil vill gärna få sina sekunder i rampljuset!!!
Blir lite "Bilsport" av det hela med absolut senaste trenden..
En sådan här klubb bör visa mer kontinunitet än trender!!!
men som sagt inget nytt under solen..
http://www.youtube.com/watch?v=mrM7TEiW184
Och rent tidsmässigt stämmer det med vettarnas utveckling..
När jag gick med var ju 63-67 högst hållna och 68 till max 75 var acceptabla,men viktiningen gick mot de lägsta årgångarna.
mellan 75 och 83 var något som låg i klass med det katten släpat in.. Femte generationen(fniss) var det nästan ouppnåeliga med väldigt få bilar,sidoimporten satte fart efter några år..
Många som åkte femte generationen har antingen bytt upp sig eller försvunnit..
Men tittar man på statistikkurvorna vi har kan man räkna ut när femte generationens bilar börjar stiga i pris och aktning..
Vi får snart se någon orginalrenoverad 84,a

Men en väckarklocka bör börja ringa hos de som redigerar ihop materialet till klubbverksamheten,för det finns rätt mycket av femte generationen i Sverige!!!!
men lätt att visa det som kostar mycket pengar,och de som bränt en förmögenhet på ombyggnad av en rätt ny bil vill gärna få sina sekunder i rampljuset!!!
Blir lite "Bilsport" av det hela med absolut senaste trenden..
En sådan här klubb bör visa mer kontinunitet än trender!!!
men som sagt inget nytt under solen..
http://www.youtube.com/watch?v=mrM7TEiW184
Håller med dig Ingo!
C4:an är ju som du säger väldigt vanlig här i Sverige, så jag tycker verkligen dom kan visa lite mer av dom i reportage, almenackor osv.
Börjar tröttna lite på dom nyare byggena som uppmärksammas, många utav dom är ju relativt lika, samma eftermarknadsprylar som har hängts på, och som då kostar mycket pengar som verkar intressera en del...
Men, det finns fortfarande mängder med intressanta bilar av dom nyare generationerna som är annorlunda och välbyggda.
C4:an är ju som du säger väldigt vanlig här i Sverige, så jag tycker verkligen dom kan visa lite mer av dom i reportage, almenackor osv.
Börjar tröttna lite på dom nyare byggena som uppmärksammas, många utav dom är ju relativt lika, samma eftermarknadsprylar som har hängts på, och som då kostar mycket pengar som verkar intressera en del...
Men, det finns fortfarande mängder med intressanta bilar av dom nyare generationerna som är annorlunda och välbyggda.
Corvette `88
Driving most supercars is like trying to manhandle a cow up a staircase, but this one is like smearing honey onto Keira Knightley! "Jeremy Clarkson"
http://www.garaget.org/?car=154673
Driving most supercars is like trying to manhandle a cow up a staircase, but this one is like smearing honey onto Keira Knightley! "Jeremy Clarkson"
http://www.garaget.org/?car=154673
Helt rätt som ni säger så det är dags att lyft fram C4. Det stora medlemsfokuset har dock legat på C2 , C3 och C6 under senaste året. Till almanackan efterlyste vi bilder men inga C4 kom in. I alla fall inte som gick att reproducera i tryck.
Men återigen kom igen med bilder och lite fakta på era C4. Till sommarnumret av CM planeras artiklar om just C4 så vi behöver mtrl.
/// Ordis
Men återigen kom igen med bilder och lite fakta på era C4. Till sommarnumret av CM planeras artiklar om just C4 så vi behöver mtrl.
/// Ordis
Tycker nog att vilken C4 som helst varit vackrare än den anabola gula Januari C6:an.
Det är aldrig försent att ge upp !
hey, med jer, detta är också en Corvette, som måste behandlas som alla andra Corvetter.
Jag ger er rätt i att det är synd att dessa inte förekommer i tidningen / calendar denna bil kan mycket väl vara lika vacker som en C1-2-3-5-6 det beror på vad smak du har.
Jag kommer att erbjuda alla corvette C4 ägaren att sätta dina bilar på vår hemsida, för att visa att dessa bilar fortfarande existerar. Skicka en bild av din bil till vår post på hemsidan http://www.corvetteworldsweden.com/
mvh
Lars Riggelsen
Jag ger er rätt i att det är synd att dessa inte förekommer i tidningen / calendar denna bil kan mycket väl vara lika vacker som en C1-2-3-5-6 det beror på vad smak du har.
Jag kommer att erbjuda alla corvette C4 ägaren att sätta dina bilar på vår hemsida, för att visa att dessa bilar fortfarande existerar. Skicka en bild av din bil till vår post på hemsidan http://www.corvetteworldsweden.com/
mvh
Lars Riggelsen
Senast redigerad av Riggelsen den lör jun 15, 2013 15:00, redigerad totalt 1 gånger.
Ordf skrev:Helt rätt som ni säger så det är dags att lyft fram C4. Det stora medlemsfokuset har dock legat på C2 , C3 och C6 under senaste året. Till almanackan efterlyste vi bilder men inga C4 kom in. I alla fall inte som gick att reproducera i tryck.
/// Ordis
Jaha JA! Då ska jag nog försöka skriva ihop något och skicka in

Blir väl ¨tjejigt¨skrivet som vanligt. Har ju haft lite roligt med den bilen

Ett kort till nästa års almenacka ska jag bidra med oxå

// Elisabeth
-
- Corvettefanatiker
Hejsan !
Om man tar 2 st bilder av varje C-1,2,3,4,5,6 så blir det 12 st,
då fyller man en hel Kalender 1 år ! Det här var bara ett förslag !
Mera rättvist än så kan det väl inte bli, eller ?!
då fyller man en hel Kalender 1 år ! Det här var bara ett förslag !

-
- Corvetteälskare
Perfekt!!!Peter Anjou skrev:Hejsan !
då fyller man en hel Kalender 1 år ! Det här var bara ett förslag !![]()
![]()
![]()

/Benny
Perfekt!
Då blir alla glada
Då blir alla glada

Hej, bara ett förtydligande, när vi i höstas bad medleammar skicka in bilder till alamanckan fick en(1) C4-bild. Dessvärre var den inte tekniskt användbar för tryck. Så nu ser vi fram emot alla era C4 bilder
/// Ordis

/// Ordis
Kalendern
Det är kul att se alla corvetter C1-C6 inte minst fina C4 som det inte finns så jättemåmga av
Men det finns ju fina C4:or i klubben.
Janne Stranberg tar jättebra bilder, men är det inte dax att mordernisera kalendern ?
ex 1 månad från respektive distrikt, 1 från racing ,1 från oldis,1 från sommarmötet och
en tema månad
/Jerka
Det är kul att se alla corvetter C1-C6 inte minst fina C4 som det inte finns så jättemåmga av
Janne Stranberg tar jättebra bilder, men är det inte dax att mordernisera kalendern ?
ex 1 månad från respektive distrikt, 1 från racing ,1 från oldis,1 från sommarmötet och
en tema månad
/Jerka
Vad som ofta stör mig när man ser C4or men även andra äldre bilar ,är att dom har för nya fälgar!!!
Corvetten var världsledande när det gällde att komma upp till 16" och framför allt 17" så jag tycker att vi ska försöka få bilder på "rena bilar" som antingen är orginal eller ombyggda som när dom var nya..
Gillar när 84-87 har orginalfälgar och stör mig något vansinnigt på att folk satt nyare eller eftermarknad på 88 och uppåt som ändå hade 17" orginal
Observera det här gäller när man ska visa en viss modell.
vill folk åka med 22" ,gärna för mig,och på en almanacka kan det väl kvitta,men visar man upp något som är tex en 86,a så ska den ha 86ans fälgar..
gillar Elisabeths bilar..
Men som sagt många kommer nog att ångra att dom gjort sig av med orginalfälgarna trots allt..
Det är ju inget nytt under solen heller...
Corvetten var världsledande när det gällde att komma upp till 16" och framför allt 17" så jag tycker att vi ska försöka få bilder på "rena bilar" som antingen är orginal eller ombyggda som när dom var nya..
Gillar när 84-87 har orginalfälgar och stör mig något vansinnigt på att folk satt nyare eller eftermarknad på 88 och uppåt som ändå hade 17" orginal
vill folk åka med 22" ,gärna för mig,och på en almanacka kan det väl kvitta,men visar man upp något som är tex en 86,a så ska den ha 86ans fälgar..
Men som sagt många kommer nog att ångra att dom gjort sig av med orginalfälgarna trots allt..

-
- Corvetteälskare
Tycker ungefär som dig. Jag har mina originalfälgar på 16" på min 86:a och tycker det är snyggt!Ingo skrev:Vad som ofta stör mig när man ser C4or men även andra äldre bilar ,är att dom har för nya fälgar!!!
/Benny
Jag tycker att det kan kvitta vad som är på kalendern..Jerka skrev:Kalendern
en tema månad
/Jerka
det kan vara fina bilar oavsett årsmodell ,och gärna träffbilder med flera bilar och någon aktivitet,eller kanske någon bild med bara folket?
eller också tar man slaviskt ett snitt av de 58 åren som corvetten funnits,januari första fem,februari nästa fem och så vidare... kanske inte så realistiskt...
Tack INGO!Ingo skrev:Vad som ofta stör mig när man ser C4or men även andra äldre bilar ,är att dom har för nya fälgar!!!
Dina ord värmer.....OJ! Vad glad

Tycker själv att C4:an är riktigt snygg med orginalfälgarna på. Snygg är nog den digitala instrumentbrädan oxå!

Är det någon som vet hur många bilmodeller som hade digital instrumentbräda på 80-talet ?
// Elisabeth
84-89 har jag för mig.Elisabeth skrev:
Är det någon som vet hur många bilmodeller som hade digital instrumentbräda på 80-talet ?
// Elisabeth
/Paul
C4 -96'a Coupé - CCS #2981
-
- Corvetteälskare
Nu tror jag Elisabeth menar andra bilar än Corvetter men kan ha fel.redtroll skrev:84-89 har jag för mig.Elisabeth skrev:
// Elisabeth
/Paul

/Benny
MÅÅÅNGA, FIAT hade flera modeller. Jänkarna tävlade med varandra om mest flipperliknande instrumentering.Elisabeth skrev:
Det var ju högsta mode och allt skulle vara digitalt...trots att ingen visste vad det egentlgen innebar. Och vem minns inte de gammla digitaluren

Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707

Dålig lack och stolt

Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
84,an var så enormt revolutionerande när den kom så det var mycket ättika och avundsjuka..Elisabeth skrev:Tack INGO!Ingo skrev:Vad som ofta stör mig när man ser C4or men även andra äldre bilar ,är att dom har för nya fälgar!!!
Dina ord värmer.....OJ! Vad glad![]()
jag blev när jag läste inslaget.
Tycker själv att C4:an är riktigt snygg med orginalfälgarna på. Snygg är nog den digitala instrumentbrädan oxå!![]()
![]()
// Elisabeth
mittmotor,aluminiumtriangellänkar 85 kom tpi,n ,abs blev standard det året eller året därpå etc..
http://www.youtube.com/watch?v=CP7ijUkgc-4
Så instrumentbrädan är inte digital efter 1989?redtroll skrev:84-89 har jag för mig.Elisabeth skrev:
// Elisabeth
/Paul

Jo men dom kom efter corvetten..Jake skrev:MÅÅÅNGA, FIAT hade flera modeller. Jänkarna tävlade med varandra om mest flipperliknande instrumentering.Elisabeth skrev:
Det var ju högsta mode och allt skulle vara digitalt...trots att ingen visste vad det egentlgen innebar. Och vem minns inte de gammla digitaluren
volvo 480 är ett bra exempel ,var väl 86 de första modellerna av sportvolvon kom..
Tankmätaren är nästan som på vetten..
Apropå digitaluren så fick jag ett av farsan när jag fyllde 18..
Det var röda siffror och syntes bara när man tryckte på en knapp..
minns jag använde den till efter lumpen sedan kom vanliga digitalur med belysning så man såg siffrorna hela tiden,och sjukt med finesser..
Av någon anldening har jag bara haft vanliga analoga klockor sista 20 åren..

TACK för en fin kalender.
Bidrar med en fin bild (Tack Ornet) på en vältejpad C4a (Tack Jake)

Det verkar som vi C4 ägare får plocka fram kameran i Sommar.Ordf skrev:Hej, bara ett förtydligande, när vi i höstas bad medleammar skicka in bilder till alamanckan fick en(1) C4-bild. Dessvärre var den inte tekniskt användbar för tryck. Så nu ser vi fram emot alla era C4 bilder![]()
/// Ordis
Bidrar med en fin bild (Tack Ornet) på en vältejpad C4a (Tack Jake)

Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Tycker det finns många fina C4 på sidan för Medlemmars bilar, som hade passat i kalendern
Bifogar bild.
Bifogar bild.
- Bilagor
-
- corvette hardtop.jpg (3.87 KiB) Visad 8428 gånger
Uppmärksamma c4:an mera, för det är nog inkörs porten för dom flesta "vette" ägare.
En som gillar att åka öppet när vädret tillåter