Finns det något sätt att välja kmh som standard när bilen startar?
Börjar bli lite trött på att alltid behöva trycka på e/m knappen varje gång man ska ut på en sväng.
Miraculix skrev:Den enda gången bilen ställer tillbaka till standard (mph) är när man bryter strömmen på batteriet för att "reset'a" bilen
Kolla upp det med verkstad
Jag tror inte det blir så på min C4:a men kanske det blir så på C5:orna.
/Benny
Röd Corvette C4 86:aCCS medlem 3091 Intressen förutom Vetten är familjen och hundarna!!
Det går att programera vad jag minns.När min bil kom ifrån US så var det MPH som kom upp när jag startade bilen.Men med hjälp av service boken som kom med bilen så programerade jag om det så KM kom upp i stället för MPH när jag startade bilen.Så har du service boken till bilen så står det där hur du ska göra.I den boken står allt du behöver veta om hur man ställer in och programerar allt i bilen.
Kenta C5 Z06 2004 479 HP (406 RWHP 510 RWHP)
Rototest svep metoden
Eftersom programmeringen inte blir kvar i minnet tror jag det är Keylessgo nycklarna som är felprogrammerda, tänk på att när du gjort valet kmh tryck på knappen i förardörren för förare 1 och 2 till du hör en signal. Så är det på C6 an och jag har för mig det var lika på min tidigare C5