vilken c6
vilken c6
Hej är ute efter en c6 men lite osäkert vilken årsmodell jag ska skaffa/börja leta! Spontant käns dett att man ska börja kolla 07 eller o8..men kan tänka mig även tidigare..(man vill gärna ha nyare med men inget är grattis här på livet!!)har ju tröttnat betala min tjänste volvo xc 60 5000 skr varjemånad..Roligare saker kan man göra här i livet!!!
-Fördelar kontra nackdelar om man gämförar respektive års modell från 05 till 10 !!tacksam om detta tas seriöst !!
//MVH Pekki sr
-Fördelar kontra nackdelar om man gämförar respektive års modell från 05 till 10 !!tacksam om detta tas seriöst !!
//MVH Pekki sr
- Corinthian
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 1056
- Blev medlem: tis jun 17, 2008 20:10
- Ort: Järfälla
Re: vilken c6
Jag rekommenderar Z06. Den kom ju först 2006. Själv har jag en 2007 som jag är nöjd med.
Fördelen med 2008 och nyare är (bl. a) annan typ av torrsump/smörjning, förstärkt låda (ytterligare) samt utanpåliggande sömmar i coupén.
Fördelen med 2008 och nyare är (bl. a) annan typ av torrsump/smörjning, förstärkt låda (ytterligare) samt utanpåliggande sömmar i coupén.
Andréas - C6 Z06 - #2 Pro Street TimeAttackNu.se
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Re: vilken c6
Corinthian skrev:Jag rekommenderar Z06. Den kom ju först 2006. Själv har jag en 2007 som jag är nöjd med.
Fördelen med 2008 och nyare är (bl. a) annan typ av torrsump/smörjning, förstärkt låda (ytterligare) samt utanpåliggande sömmar i coupén.
Tack för svaret men hur stor är skillnaden mellan LS2 o LS3 motorer i verkligheten.Vilken är det "bättre motor o varför!"Hur är det att trimma dessa,kontra kostnader..//Pekki SR
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 512
- Blev medlem: ons nov 14, 2007 21:52
- Ort: Örebro
Re: vilken c6
Om du har tänkt trimma så är det absolut 6.0 eller 6.2 du ska välja, 7.0 är för mycket urborrad för att klara högre effekter.
6.0 eller 6.2 är nog ingen större skillnad igentligen, på LS3 får du lite mer hästar från början.
Men i slutändan blir det nog mer eller mindre samma.
Tycker du ska undvika 2005 årsmodellen i första hand för den fruktansvärda ratten och växellådan.
Hur ska du använda bilen och vilken låda vill du ha?
6.0 eller 6.2 är nog ingen större skillnad igentligen, på LS3 får du lite mer hästar från början.
Men i slutändan blir det nog mer eller mindre samma.
Tycker du ska undvika 2005 årsmodellen i första hand för den fruktansvärda ratten och växellådan.
Hur ska du använda bilen och vilken låda vill du ha?
Corvette C6 Procharged
798hp/1121nm
Följ projektet mot sveriges snabbaste Corvette 201?.
798hp/1121nm
Följ projektet mot sveriges snabbaste Corvette 201?.
Re: vilken c6
Lars Jakobsson skrev:Om du har tänkt trimma så är det absolut 6.0 eller 6.2 du ska välja, 7.0 är för mycket urborrad för att klara högre effekter.
6.0 eller 6.2 är nog ingen större skillnad igentligen, på LS3 får du lite mer hästar från början.
Men i slutändan blir det nog mer eller mindre samma.
Tycker du ska undvika 2005 årsmodellen i första hand för den fruktansvärda ratten och växellådan.
Hur ska du använda bilen och vilken låda vill du ha?
Har tänkt använda bilen i stort set vanligt körning men vill även åka i banan / stripp..
man ska ha manuell om man vill "gasa" men automat är trevligt på de dagliga.hur är det med
Co6 -06 hittade en i dag Blocket en gul 555.000skr ? (har spånat din bil Mycket trevligt lol !!)
- Corinthian
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 1056
- Blev medlem: tis jun 17, 2008 20:10
- Ort: Järfälla
Re: vilken c6
Om du ska köra bana så rekommenderar jag defenitivt Z06, så du har bra väghållning från början.Pekki SR skrev:Har tänkt använda bilen i stort set vanligt körning men vill även åka i banan / stripp..
Jag böt upp mig efter första race'et då jag upptäckte att en C6 Z51 (automat med paddlar) inte höll måttet och blev överhettad samt slutade växla.
Dock så kan du ju hitta en billig C6'a och byta broms- & väghållningskomponenterna, då de har större inverkan på varvtiderna än hög effekt.
Bästa varianten är nog att köpa en C5'a och lägga mellanskillnaden på ombyggnad. Då tror jag du får absolut mest pang för pengarna.
Andréas - C6 Z06 - #2 Pro Street TimeAttackNu.se
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Re: vilken c6
Några ord om C6
http://www.jannesvettar.se/c6_koptips.html
Några ord om preppning av C5
https://forum.clubcorvette.se/viewto ... =5&t=10833
Lycka till
http://www.jannesvettar.se/c6_koptips.html
Några ord om preppning av C5
https://forum.clubcorvette.se/viewto ... =5&t=10833
Lycka till

Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Re: vilken c6
Kommer att inte enbart köra banan,mest glidar körning..är inte inttreserad c5 tycker att c6 tilltalar mig mycket mer.Corinthian skrev:Om du ska köra bana så rekommenderar jag defenitivt Z06, så du har bra väghållning från början.Pekki SR skrev:Har tänkt använda bilen i stort set vanligt körning men vill även åka i banan / stripp..
Jag böt upp mig efter första race'et då jag upptäckte att en C6 Z51 (automat med paddlar) inte höll måttet och blev överhettad samt slutade växla.
Dock så kan du ju hitta en billig C6'a och byta broms- & väghållningskomponenterna, då de har större inverkan på varvtiderna än hög effekt.
Bästa varianten är nog att köpa en C5'a och lägga mellanskillnaden på ombyggnad. Då tror jag du får absolut mest pang för pengarna.
å
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 512
- Blev medlem: ons nov 14, 2007 21:52
- Ort: Örebro
Re: vilken c6
För strippen finns bara en låda, automaten 
Dock behöver du förstärka den om du planerar effekt över 750hp.
Det kommer en helt ny programering till dom lådorna nu så vi får se hur snabba dom blir.
Kanske till och med går att köra bana med den :p

Dock behöver du förstärka den om du planerar effekt över 750hp.
Det kommer en helt ny programering till dom lådorna nu så vi får se hur snabba dom blir.
Kanske till och med går att köra bana med den :p
Corvette C6 Procharged
798hp/1121nm
Följ projektet mot sveriges snabbaste Corvette 201?.
798hp/1121nm
Följ projektet mot sveriges snabbaste Corvette 201?.
-
- Nykomling
- Inlägg: 34
- Blev medlem: mån aug 03, 2009 22:01
- Ort: Upplands Väsby
Re: vilken c6
Jag har en vanlig C6 - 05. Manuell låda samt kompressor. Allt fungerar utmärkt, och har gjort så under en längre tid. Ratten är en smaksak. Lådan är helskön. Har inte märkt några tendenser till barnsjukdomar. Bilen har rullat 4000 mil klanderfritt!!
-
- Rookie
- Inlägg: 77
- Blev medlem: mån mar 01, 2010 20:36
- Ort: Växjö
- Kontakt:
Re: vilken c6
Oj detta lät intressant!? Gäller de även äldre A6 lådor? Är det från GM detta kommer? När släpps detta?Lars Jakobsson skrev:För strippen finns bara en låda, automaten
Dock behöver du förstärka den om du planerar effekt över 750hp.
Det kommer en helt ny programering till dom lådorna nu så vi får se hur snabba dom blir.
Kanske till och med går att köra bana med den :p
MVH
Jon
C6 - DTS LT Headers - MAM CB - Vararam - FAST 102mm - Predator Custom tune = +370whp / +506wnm = Handikappsfordon
http://www.garaget.org/?car=198094
http://www.garaget.org/?car=198094
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 512
- Blev medlem: ons nov 14, 2007 21:52
- Ort: Örebro
Re: vilken c6
Det är LG Motorsports som gör en omprogramering av lådan i samband med att man köper nån av deras steg1,2,3..
Återkommer med mer info så snart jag kan.
Återkommer med mer info så snart jag kan.
Corvette C6 Procharged
798hp/1121nm
Följ projektet mot sveriges snabbaste Corvette 201?.
798hp/1121nm
Följ projektet mot sveriges snabbaste Corvette 201?.
-
- Rookie
- Inlägg: 77
- Blev medlem: mån mar 01, 2010 20:36
- Ort: Växjö
- Kontakt:
Re: vilken c6
Då väntar jag med spänning:)Lars Jakobsson skrev:Det är LG Motorsports som gör en omprogramering av lådan i samband med att man köper nån av deras steg1,2,3..
Återkommer med mer info så snart jag kan.
Går även i köptankar på LG headers så det är mkt nu!:
C6 - DTS LT Headers - MAM CB - Vararam - FAST 102mm - Predator Custom tune = +370whp / +506wnm = Handikappsfordon
http://www.garaget.org/?car=198094
http://www.garaget.org/?car=198094