Orginal stereon

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
_Lazzer_
Nykomling
Nykomling
Kontakt:

Orginal stereon

Inlägg av _Lazzer_ »

Hej!
Är det nån som vet om något företag lr person som lagar orginal stereor?
Stereon är från en -91.
Lr nån kanske har en på lager o sälja? :D
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

stereon

Inlägg av Ingo »

Benndorf elektronik lagar och bygger om corvette stereon,dom brukar annonsera i Corvette magasinet telnumret jag hittade i en tidning från 2001 är 0455 21122
_Lazzer_
Nykomling
Nykomling
Kontakt:

Inlägg av _Lazzer_ »

Tog kontakt med Benndorf idag och han lagar bara dom analoga stereona, dvs från 1953 till ca 1978.. Ingen fler som har några förslag? :)
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

stereo

Inlägg av Ingo »

Som sista utväg går det ju att skicka stereon till USA ,undra om det inte finns utbytes där också.Men vad är problemet?,vanliga radioreperatörer borde ju kunna kolla på den.(vet att benndorf byggt om Bose stereon så att man fått hela Fmbandet förr)
Grönbladh
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Grönbladh »

Så vitt jag vet finns ingen som kan fixa Corvette-stereon i sverige... :(

Jag är själv på jakt efter en reparatör till min stereo från '94 och "Doctor Don" var rekommenderad på ett par amerikanska forum jag besökte för ett tag sen.
http://www.doctordons.com/corvetteradios.htm

Det är många som föreslår att slänga ut gamla stereon och köpa en ny, men jag vill att stereon ska passa in i bilen, och det gör ingen av de modeller jag kan hitta. Dessutom måste man i så fall byta högtalarna, och även om ljudet blir bättre så blir det också genast mycket dyrare.
Och så hatar jag alla dessa #$%§ julgranar till bilstereoapparater! Måste det blinka och lysa värre än på ett disco? :evil:

Är det någon annan som har några synpunkter eller idéer?
Stefan
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Stefan »

See four -84 aut. flyttgodsbil med 750cfm förgasare, C5bromsar å pollyb.
Användarens profilbild
Jake
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Jake »

Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa ;)
Dålig lack och stolt :D
Överladdad, E85

(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Bosse 267
Nykomling
Nykomling

Orginalstereon

Inlägg av Bosse 267 »

Orginalstereon i C4 i varje fall Bose varianten är något koplicerad.
Radion som sitter i mittkonsollen inehåller CD, Kasett och kontrolldelen av radion. Själva radion med antenningång och förstärkare är plcerad under instrumentpanelen framför hanskfacket. för att komma åt den får man ta ur passagerarsätet lägga sig på rygg och plocka ner den bakom en massa kablar och jox. dessutom så sitter det slutförstärkare i varje högtalare. Felet kan vara i vilken som av enheterna. Jag tror att det ofta är kortis eller något annat fel i slutstegen som i sin tur pajar radio/förstärkardelen under panelen som i sin tur gör att kontrolldelen inte funkar. Detta är min erfarenhet efter fem års pulande. Jag rekommenderar Köp en radio från t.ex. Ecklers som passar i panelen och skippa resten om du inte säkert kan analysera var själva felet är.
MVH
Bosse
Torsten
Corvettefantast
Corvettefantast

Re: Orginal stereon

Inlägg av Torsten »

Det var svårt det här ......bilen är i det närmaste i nyskick ju ...bara gått 4180 mil nu ....har inte riktigt lust att sätta in ett modernt flipperspel till stereo....har plockat ut CDMboxen å kollat kablar å säkringar ....hittar inget fel eller bränt ....det enda som funkar är CD in å utmatning ...samma på casetten ....belysningen lyser i stereon men klockan går inte att ställa in ..får fundera lite mer på detta å kolla in hur dyrt det är att skicka på rep till USA....
Skriv svar