Byta värmebatteri

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
hace1
Nykomling
Nykomling

Byta värmebatteri

Inlägg av hace1 »

Hej jag misstänker att mitt värmebatteri läcker så förmodligen är det utbyte som gäller.
Jag såg att det byts från motorrummer på årsmodell -90 och frammåt och det verkar bra eftersom jag har just en -90:a

Är det bökigt att byta, någon som har gjord det förut?
Bilagor
Tidningsurklipp -90 och senare
Tidningsurklipp -90 och senare
tjerk
Corvettefantast
Corvettefantast

Re: Byta värmebatteri

Inlägg av tjerk »

Är det detta du vill göra?
http://forums.corvetteforum.com/c4-tech ... hours.html
Tålamod är den stora faktorn, ett enkelt sätt finns inte, eftersom bilen är byggd runt "batteriet".
Micke Estelle
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Micke Estelle »

Hej
Jag bytte värmepaketet på min 86:a från passagerar sidan liggades pågolvet. På torrpedväggen sitter lådan sompaketet sitter i. Denna operation är kanske inte möjlig om man har air bag på passagerar sidan. Man fick lossa på ECM, stag och litte andra pryttlar för att komma åt. Kolla på amerikanska corvette forumet,(tråden "Bastard heater core in friend's car..." i forumet "C4 Tech/Performance") där finns det en kille som heter hooblyboobly som hjälpte mig. Han bifogar en detaljerad arbetsbeskrivning och bilder lite längre ner i tråden. Dock hade han en 87:a eller 89:a, vet inte om samma saker gäller för en 90:a.

Hälsningar Micke Estelle, 073-973 68 21
tjerk
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av tjerk »

90-91 börjar problemen, då är det dashboard som gäller, men ingen airbag, finns bara på förarsidan.
Skriv svar