Grunden är en 2006 Z06a som har varit trimmad av en annan firma som gjort det risigaste och sämst fungerande bygge som jag någonsin har sett och dessutom tagit bra betalt för det. När de rättsliga efterspelen mellan ägaren och de som byggt bilen från början är över kommer jag publicera alla bilder här på allt som vi hittat när vi rivit ner bilen, ni kommer att häpna - nog om detta.
Motorn är nu byggd av DRM och är baserad på Warhawkblocket och Warhawks LS7 toppar, FAST102 med NW 102mm spjäll, topparna är portade och har Inconel avgasventiler. Vev och stakar är Callies bästa uppsättning och kolvarna är DRM's specialdesignade JE kolvar med keramisk ytbehandling samt DRM's turbokam. Kompet är riktigt lågt på 8.5 Motorn är byggd för att klara 1500-1600hk på veven så allt är rejält överdimensionerat. Motordynon gav ca 500hk 650ft/lbs - observera då att kompet är 8.5 inte 11.5 som en vanlig LS7a, dessutom är den avgaslegal

Vi håller just nu på och montera motor med kringkomponenter och bränslesystem. Värt att nämnas är att vi använder InjectorDynamics extremt linjära spridare på 2000cc som dessutom är högimpedans vilket ger oss en perfekt tomgång samtidigt som de utan problem lämnar bränsle för 1000bakhjulshästar.
Lådan är förstärkt, tuben har en kolfiberdrivaxel och diffen har förstärkta utgående axlar och en bur mellan låda/diff installeras under morgondagen så allt kommer vara förberett för att klara 4-siffrig effekt

Kylaren byts ut till en aluminumkylare med inbyggd kylning för motorolja, motor och diff fästen blir PFADT's suveräna komponenter. Turbosystemet är ett ----- vi håller det hemligt ett litet tag till

Jag kommer ta bilder och posta här med mer info efterhand som bygget framskrider.