R-TUNE / VETTE.SE

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
Användarens profilbild
Hans Wijk
Corvettefantast
Corvettefantast

R-TUNE / VETTE.SE

Inlägg av Hans Wijk »

Vill på detta sätt tack Anders och kanske tipsa Er andra i vårt AVLÅNGA LAND.

Anders och hans flickvän (missade tyvärr namnet) var hemma hos undertecknad i lördags den 8 maj och gjorde "Quick-Tune" på 11 bilar. Han körde hem ifrån vid 3 tiden på natten och var i bästa fall hemma i Stockholm igen vid midnatt.
Tyvärr var det 1 bil som det inte fanns möjlighet att komma in i "databoxen" - själv är jag mycket nöjd och tror att även de andra är lika så!!
Känns bra att ha fått bilen kollad / justerad innan min och hustruns resa till Italien på fredag :D
Utöver detta så fixade Anders flickvän (och Anders) en vakumläcka på en C5:a (hon fick ta bort insuget) - och snabbt gick det ..... alltid kul att se proffs jobba !!
.... och Nu till tipset, varför inte bjuda in Anders till någon annanstans i vårt avlånga land - det är ju bättre att 1 kör långt istället för 11 gör det :lol:
Jag hoppas att resan gick bra hem för Anders med flickvän och Er andra, det var några andra som hade ca 15 mil att köra.

STORT TACK till Er alla för en trevlig och givande dag !!
Mvh
Hasse
Riggelsen
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Re: R-TUNE / VETTE.SE

Inlägg av Riggelsen »

Hej hasse, tack för du tog det intertiv till att vi fick fixet våra bilar, det var nog annorlunda vad vi fick ut av våra bilar, det beror på vad görs i dem med utrustning.

För mig gav det en bättre bränsleekonomi, det känns en aning snabbare.
Jeg köra ved 70 - 80 Km/t i snit mellan 6 till 7l pr. 100km = 14-16 km/t pr. liter benzin.
och ved 100-120 km/t 8l pr.100 km = 12,5 km/t pr.liter benzin.

Der er monterade, headers, nya bagpotter och luftfilter. (C6 år. 2007) före justering.

och tack för ditt sevicen och ditt arrangemang.

Hälsningar från oss i Trelleborg.
mvh Lars Riggelsen.
http://www.corvetteworldsweden.com/
Senast redigerad av Riggelsen den lör jun 15, 2013 15:06, redigerad totalt 1 gånger.
De bästa hälsningar
Vibeke o Lars Riggelsen.

http://www.corvetteworldsweden.com
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av vette.se »

Hans Wijk skrev:Vill på detta sätt tack Anders och kanske tipsa Er andra i vårt AVLÅNGA LAND.

Anders och hans flickvän (missade tyvärr namnet) var hemma hos undertecknad i lördags den 8 maj och gjorde "Quick-Tune" på 11 bilar. Han körde hem ifrån vid 3 tiden på natten och var i bästa fall hemma i Stockholm igen vid midnatt.
Tyvärr var det 1 bil som det inte fanns möjlighet att komma in i "databoxen" - själv är jag mycket nöjd och tror att även de andra är lika så!!
Känns bra att ha fått bilen kollad / justerad innan min och hustruns resa till Italien på fredag :D
Utöver detta så fixade Anders flickvän (och Anders) en vakumläcka på en C5:a (hon fick ta bort insuget) - och snabbt gick det ..... alltid kul att se proffs jobba !!
.... och Nu till tipset, varför inte bjuda in Anders till någon annanstans i vårt avlånga land - det är ju bättre att 1 kör långt istället för 11 gör det :lol:
Jag hoppas att resan gick bra hem för Anders med flickvän och Er andra, det var några andra som hade ca 15 mil att köra.

STORT TACK till Er alla för en trevlig och givande dag !!
Mvh
Hasse
Tack själv för en trevlig tillställning !

Det blev en 23 timmars arbetsdag :D Vi var hemma igen vid två på natten ....
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Wiik
Rookie
Rookie

Inlägg av Wiik »

Vill oxå tacka för en trevlig dag, det var mitt insug som fixades till nu går
bilen kanon :D .

Mvh
Rickard
Grön C5 cab -99

http://www.garaget.org/wiik_c5