Efter att kört ca 30 mil totalt i år tog det slut i söndags. På väg in till stan för att hämta ena dottern knackar det till högt och tydligt under huven, bara att stanna och stänga av motorn. Får stå en stund och provar att starta men startmotorn orkar knappt dra runt. Bara att bogsera hem eländet. Rev ner lite igår kväll, av med ventilkåporna ser helt ok ut. Tappar ur oljan, ser ok ut fast redan ganska svart. Bestämmer mig för att ta bort topparna, av med insuget och där i lyftargalleriet ser jag något som inte skall vara där, gula metallrester. Plockar bort topparna, kolvar hela på ovansidan ialla fall, fina cylinderväggar, provar att dra runt motorn med spärrnyckel på svängningsdämparen går inte att rubba

Mer hann jag inte igår, fortsättning följer ikväll. Skall försöka få bort tråget men det är trångt så det är väl bara att lyfta ur skiten. Misstänker att ett vevstakslager gått i lilländan men det visar väl sig när motorn är ur.
Bytte motor i vintras till en ganska nyrenoverad 350 (300 mil, corvettemotor från -84) med Edelbrock RPM toppar, RPM insug och RPM kammen, orginal smidda kolvar, orginalstakar, slipad vev, och den blev betydligt trevligare men säg den lycka som varar.
