Då va man vette ägare också:)!!

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
malerasjon
Rookie
Rookie
Kontakt:

Då va man vette ägare också:)!!

Inlägg av malerasjon »

Då kom man precis från Grönskåra och har hämtat hem sig en Lemans blå C6 Z51 auto - 06.

Varit ute å glidit några mil runt kalmar och kan bara säga att jag är kanon nöjd. Nu väntar man bara på att själv kunna köra leksaken, men hoppas den kan bli anpassad och körbar för en annan nu väldigt snart!:)

MVH
Jon
Bilagor
c6.jpg
c6.jpg (108.67 KiB) Visad 10780 gånger
C6 - DTS LT Headers - MAM CB - Vararam - FAST 102mm - Predator Custom tune = +370whp / +506wnm = Handikappsfordon
http://www.garaget.org/?car=198094
Användarens profilbild
Corinthian
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Re: Då va man vette ägare också:)!!

Inlägg av Corinthian »

Grattis till köpet! hoppas verkligen att du chans att köra själv snarast!
CC rider
Nykomling
Nykomling

Inlägg av CC rider »

Stort grattis! Hoppas du kan köra de så fort som möjligt. Du kommer att få många fina rundor i din fina c6:a!
malerasjon
Rookie
Rookie
Kontakt:

Inlägg av malerasjon »

Tackar!

Ja de känns som ja kommer bli nöjd som fan! Satte på ett Mid America Motorworks avgas direkt med, vilket gjorde gott för ljudet! Även beställt ett vararam insug. som kommer på sen när det väl är hemma. Sen skall ja bara fundera hur de kommer bli med skylten i fronten. Tyvärr va de en stor tysk skylt i nosen på den fr´n början. Nu har de satt dit lackade pluggar i hålen, men tyvärr hade de haft dit stora brickor så de har skavt på lacken....får se hur de blir då jag väl får hem de små skyltarna (fick stora nu) och mopnterar den i nosen...hoppas de blir OK då, annars kommer de nog bli å plocka ner fronten å plasta om den å lacka den nästa sommar sen sätta skylten på den lägre läppen.
C6 - DTS LT Headers - MAM CB - Vararam - FAST 102mm - Predator Custom tune = +370whp / +506wnm = Handikappsfordon
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

Det är väl bara att ställa sig i ledet och gratulera till ett mycket trevligt bilköp! :D :D

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Snoopy
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Snoopy »

Kan bara instämma med föregående gratulationer ! Ang skylten så finns det bild på en infästnings metod på Jannes sida www.jannesvettar.se Finns även att köpa en annan motorstyrd typ på vette.se. Själv så monterar jag in min skylt i luftintaget fram utflyttad ca 10cm vid besiktning och sen in med den igen. Skylten passar i det närmaste perfekt in där på min bil men jag vet inte om det är skillnad på en vanlig C6a. Lycka till med ombyggnaden så att du snarast kan ut och gasa lite! Corvette är det roligaste man kan göra med byxorna på! (detta skriver jag enbart för att jag aldrig provat att köra den naken!!!!!)
" If I wanted to go slow, I would have bought a Mustang! "
" With Ls7 your not driving fast, you are just flying slowly"
Now also 2011 SGM Camaro in the garage, Nice family car!
Lars Jakobsson
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Lars Jakobsson »

Snoopy skrev:Corvette är det roligaste man kan göra med byxorna på! (detta skriver jag enbart för att jag aldrig provat att köra den naken!!!!!)
Inte? Då börjar det bli dags nu :P
Corvette C6 Procharged
798hp/1121nm
Följ projektet mot sveriges snabbaste Corvette 201?.
Användarens profilbild
Max M
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Max M »

malerasjon ...jag har en skylthållare http://www.jannesvettar.se/ Ge mig en adress så får du den gratis.
Och grattis :mrgreen:

// Max
malerasjon
Rookie
Rookie
Kontakt:

Inlägg av malerasjon »

Snoopy skrev:Kan bara instämma med föregående gratulationer ! Ang skylten så finns det bild på en infästnings metod på Jannes sida http://www.jannesvettar.se Finns även att köpa en annan motorstyrd typ på vette.se. Själv så monterar jag in min skylt i luftintaget fram utflyttad ca 10cm vid besiktning och sen in med den igen. Skylten passar i det närmaste perfekt in där på min bil men jag vet inte om det är skillnad på en vanlig C6a. Lycka till med ombyggnaden så att du snarast kan ut och gasa lite! Corvette är det roligaste man kan göra med byxorna på! (detta skriver jag enbart för att jag aldrig provat att köra den naken!!!!!)
Tänkte ha den i grillen först med, men då jag skall ha dit ett Vararam känns de lite dumt å täppa för hålet där luften skall in:)? Fått tid att lämna in den på måndag redan, så hoppas de är klart mitten kommande vecka redan:D

Max: PM skickat:)
Snoopy
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Snoopy »

Lars Jakobsson skrev:
Snoopy skrev:Corvette är det roligaste man kan göra med byxorna på! (detta skriver jag enbart för att jag aldrig provat att köra den naken!!!!!)

Rädd för att jag skulle gilla bilen mer och det kanske skulle ställa till problem på hemfronten......
Lars Jakobsson
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Lars Jakobsson »

Rädd för att jag skulle gilla bilen mer och det kanske skulle ställa till problem på hemfronten......[/quote]

Tro mig, du kommer hamna där med en dag.. se på mig.. nu fick jag köpa nya 360 forged fälgar bara för att tjejen ska vilja åka i den..;)
Corvette C6 Procharged
798hp/1121nm
Följ projektet mot sveriges snabbaste Corvette 201?.
Snoopy
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Snoopy »

Lars Jakobsson skrev:

Rädd för att jag skulle gilla bilen mer och det kanske skulle ställa till problem på hemfronten......
Tro mig, du kommer hamna där med en dag.. se på mig.. nu fick jag köpa nya 360 forged fälgar bara för att tjejen ska vilja åka i den..;)[/quote]

Ja det är väl bara att inse att vi alla egentligen är förtryckta! lurade att vi egentligen bestämmer över oss själva...... Vem fan tror man att man lurar egentligen???
Men men! Nu ska vi inte stjäla tråden!
Bara att hoppas att ombyggnationen går bra så du får komma ut med bilen!
LJ
Nykomling
Nykomling

Inlägg av LJ »

Grattis Jon!
Då kanske vi ses på gatorna i Växjö snart. Jag har en röd C6 cab.
Kör försiktigt.
Mvh
Lars
malerasjon
Rookie
Rookie
Kontakt:

Inlägg av malerasjon »

LJ skrev:Grattis Jon!
Då kanske vi ses på gatorna i Växjö snart. Jag har en röd C6 cab.
Kör försiktigt.
Mvh
Lars
Tackar!

Ja de gör vi säkert! Verkar vara en hel del med c6or i stan!

Kör ner bilen på måndag till Bilanpassning i Staffanstorp. Redan på onsdag-torsdag trodde han att den skulle vara klar. Fan va man längtar:) I o m det stora bagaget är vetten den perfekta handikappsbilen, något man inte trodde innan:)
Användarens profilbild
WolfMan
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av WolfMan »

8) *Grattis* till ett dunder sjönt åk ...
A Nice Humbel Dude Ho Like Car´s Ho Runs On Alcohole.
[My Corvette C6 http://www.garaget.org/?car=135333 ]
malerasjon
Rookie
Rookie
Kontakt:

Inlägg av malerasjon »

Tack tack!

Nu var den inlämnad å de känns riktigt gott att den snart är klar!
Avgassystemet verkar också har bränts ur nu och har fått en riktigt härlig klang...inga resonanser å lagom brööölig då man gasar på:)

En annan sak som ja stör mig över dock är att ja bara har en FOB till bilen. Kollade med GM va de skulle ha för en ny, å de va närmare 3000 kr inkl. programeringen. Någon som har något tips på å få ihop detta billigare (som funkar på en EU modell)?! Tips tages tacksamt emot:)

MVH
Jon
COOLMACHINE
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av COOLMACHINE »

malerasjon skrev:Tack tack!

Nu var den inlämnad å de känns riktigt gott att den snart är klar!
Avgassystemet verkar också har bränts ur nu och har fått en riktigt härlig klang...inga resonanser å lagom brööölig då man gasar på:)

En annan sak som ja stör mig över dock är att ja bara har en FOB till bilen. Kollade med GM va de skulle ha för en ny, å de va närmare 3000 kr inkl. programeringen. Någon som har något tips på å få ihop detta billigare (som funkar på en EU modell)?! Tips tages tacksamt emot:)

MVH
Jon
Köp ett extra batteri till foben som du har med dig så är det bara att byta i fall du får problem :wink:
Thumbs Up!
Pedal Down!

"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
Användarens profilbild
Max M
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Max M »

malerasjon...
Ring Vettesmåland och KRÄV en FOB till. Programeringen av BÅDA FOB gör du hos Kronobergs Bilafär, givetvis på Vettesmålands bekostnad. Tänk på att FOB: arna är märkta med 1 och 2.

Du har köpt en 400 000-tusenkronorsbil med en FOB :shock: :shock: Förutom det finns det någon därute med en FOB till DIN bil.

Vettesmålands snålhet börjar bli legendarisk.

Så skulle jag göra // Max
malerasjon
Rookie
Rookie
Kontakt:

Inlägg av malerasjon »

Max M skrev:malerasjon...
Ring Vettesmåland och KRÄV en FOB till. Programeringen av BÅDA FOB gör du hos Kronobergs Bilafär, givetvis på Vettesmålands bekostnad. Tänk på att FOB: arna är märkta med 1 och 2.

Du har köpt en 400 000-tusenkronorsbil med en FOB :shock: :shock: Förutom det finns det någon därute med en FOB till DIN bil.

Vettesmålands snålhet börjar bli legendarisk.

Så skulle jag göra // Max
Jag har nu kontaktat Conny på Vettesmåland, och han skulle undersöka om den tyska säljaren hade kvar den andra nyckeln. Annars hade han begagnade nycklar...sa till honom att man räknar ju med å få alla nycklar då man köper en så pass dyr bil på firma. Så jag hoppas de löser sig på bästa möjliga sätt nu. Dessvärre är jag dålig på att vara hård å bestämd, men hoppas "budskapet" kom fram.

Vill även passa på att tacka för skylthållaren! Var och hämtade den idag! Ser kanon ut! Tack!

MVH
Jon
Nice car
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av Nice car »

Får gratulera till en fin bil malerasjon,gjorde själv något liknande i Mars och är själv jäkligt nöjd med min bil,, hoppas tror det löser sig med nycklarna för 2 st(fob:s) ska du absolut ha till bilen man längtar efter lite värme nu 8)
Livsnjutare,En dag i taget =),svag för corvette c5 z06
Im back!
Corvette c5 targa-97 såld
Corvette c5 targa -99 såld
Corvette c6 han -05 såld
Corvette c6 competion -08 såld
Mikael Jarl Laholm
Håkan Ericsson
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Håkan Ericsson »

Jag får säga som alla andra. Grattis till Ditt bil köp. Jag tror att det finns en kille i Örebro som är rullstolsbunden som har en C6:a
malerasjon
Rookie
Rookie
Kontakt:

Inlägg av malerasjon »

Håkan Ericsson skrev:Jag får säga som alla andra. Grattis till Ditt bil köp. Jag tror att det finns en kille i Örebro som är rullstolsbunden som har en C6:a
Tackar! Känns som de va rätt köp (bara ja får alla nycklarna;-)

Vi är faktiskt fler i Växjö som sitter i rullstol som kör C6:) poppis handikappsbil!

Lite offtopic men för de som är intresserade så skapade jag en blogg direkt efter min olycka (MC-olycka -09) där jag skrev om rehabliteringen mm. Hittas på följande adress: http://jonholm.blogg.se

MVH
Jon
Användarens profilbild
Max M
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Max M »

Jag är helt övertygad om att du får dina nycklar, grabbarna från Grönskåra följer forumet noga. Det sista dom vill ha är dålig reklam, det är här köparna finns. Många av bilarna i Grönskåra har passerat där både 2 och 3 gånger och varje gång genererat rejäl vinst.
// Max
malerasjon
Rookie
Rookie
Kontakt:

Inlägg av malerasjon »

Max M skrev:Jag är helt övertygad om att du får dina nycklar, grabbarna från Grönskåra följer forumet noga. Det sista dom vill ha är dålig reklam, det är här köparna finns. Många av bilarna i Grönskåra har passerat där både 2 och 3 gånger och varje gång genererat rejäl vinst.
// Max
Ja de tror ja med löser sig! De har funkat bra med resten så de skall nog gå fint med nycklarna med!
malerasjon
Rookie
Rookie
Kontakt:

Inlägg av malerasjon »

Då äntligen har man tagit premiärturen, å de är en biljävel till å gå:D fan så skoj, å ligger fint på vägen å låter riktigt gott!! Kommer somna med ett leande på läpparna ikväll:)

Dock märkte jag vid ett tillfälle att den ej växlade från 2an till 3an vid riktig fullgas på Driven...? vanligt fenomen? Hände bara en gång. Brukar den bete sig så om oljan börjar bli dålig? Inte kört något nämvärt hårt innan heller.

/Jon
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av vette.se »

malerasjon skrev:Då äntligen har man tagit premiärturen, å de är en biljävel till å gå:D fan så skoj, å ligger fint på vägen å låter riktigt gott!! Kommer somna med ett leande på läpparna ikväll:)

Dock märkte jag vid ett tillfälle att den ej växlade från 2an till 3an vid riktig fullgas på Driven...? vanligt fenomen? Hände bara en gång. Brukar den bete sig så om oljan börjar bli dålig? Inte kört något nämvärt hårt innan heller.

/Jon
Grattis till nya bilen Bild

Jag skulle kolla oljenivån i lådan först, enkelt att göra och ett billigt sätt att slippa oroa sig.

När du blir van vid prestandan och den effekt du har och vill ha mer så hör av dig, det finns mycket kul leksaker till Corvetten Bild
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Skriv svar