Hej, i helgen skulle jag flytta min C 6:a (05) till ett annat garage. Bilen startar utan problem i garaget, och jag kör ut den för att sedan transportera den vidare på en biltrailer. Efter en halvtimma utomhus ska jag starta den och det kommer upp en "Ice warning" på displayen. Enligt instruktionsboken är det bara att kvittera (reseta) meddelandet. Men när jag sedan trycker på startknappen händer absolut inget.
Lossar efter flera försök ena batteripolen några minuter och sedan startar bilen. ???
Lite senare inträffar samma sak, och då hjälper det inte att koppla bort batteriet. Efter en timma, och massor av försök startar bilen igen, för att sedan visa upp samma fenomen igen.
Man skulle kunna tro att bilen inte fungerar i minusgrader, men så illa är det naturligtvis inte???. Någon som kan ha en aning om hur man tacklar detta lite löjliga problem?
Startproblem
-
- Nykomling
-
- Corvetteälskare
Re: Startproblem
Vi har startat våran i -20 så det är inga problem..
Men det där låter som ditt batteri är dåligt, har du haft någon underhålls laddning på nu under vintern?
Det enda som händer om batteriet är kasst är att man hör nått relä..
Vårat frös sönder första vintern i sverige, sen dess sitter en sån smartladdare i dyngnet runt.
Men det där låter som ditt batteri är dåligt, har du haft någon underhålls laddning på nu under vintern?
Det enda som händer om batteriet är kasst är att man hör nått relä..
Vårat frös sönder första vintern i sverige, sen dess sitter en sån smartladdare i dyngnet runt.
Corvette C6 Procharged
798hp/1121nm
Följ projektet mot sveriges snabbaste Corvette 201?.
798hp/1121nm
Följ projektet mot sveriges snabbaste Corvette 201?.
-
- Nykomling
Japp, sprillans nytt batteri från i höstas som underhålls-laddats hela vintern. Så det var inte batteriet.
-
- Nykomling
Hej igen,
Skulle det kanske kunna vara kontakten som aktiveras när man trampar ner kopplingspedalen? Någon som haft detta problem?
Skulle det kanske kunna vara kontakten som aktiveras när man trampar ner kopplingspedalen? Någon som haft detta problem?
Har du gjort någonting som helst med elsystemet på bilen? Vilken som helst lilla skitsak? Hade problem med min bill førra året och detta problemet grundade sig i att jag kopplat på den lila babeln som føljde med C-tek laddaren. Troligtvis kar det lite dålig kontakt och detta resulterade i en "død" bil.
" If I wanted to go slow, I would have bought a Mustang! "
" With Ls7 your not driving fast, you are just flying slowly"
Now also 2011 SGM Camaro in the garage, Nice family car!
" With Ls7 your not driving fast, you are just flying slowly"
Now also 2011 SGM Camaro in the garage, Nice family car!
-
- Nykomling
Huvet på spiken! Hade ett nytt batteri, och har haft C-tek inkopplad hela vintern. Något har hänt med batteriet då allt fungerar igen med ett nytt batteri.
Nästa vinter blir det att lyfta av en pol.....
Nästa vinter blir det att lyfta av en pol.....