Nu mera den lilla svarta tvålkoppen såld för att främja den rödes utväckling
Hedders kommer först om man ska klämma ner komprezzor då jag ej jagar enu att få mer hp menpuramuk skrev:Köp headers istället, och ta catback senare ( om du tycker det blir dyrt) du får ett helt annat gassvar + ett annat ljud.
Oki kanske tittar förbi efter jobbet då jag kommer jobba i Väsby i morn så e det ej långt bort att ta rundan förbi när manvette.se skrev:Jag skulle nog börja med headers, inte för effekten men för att få en uppfattning om vilken ljudnivå som är lagom. Alla headers paket oavsett fabrikat (även om jag föredrar American Racing) höjer ljudnivån avsevärt.
Det jag vill komma till är att om du köper ett avgassystem först som du tycker om ljudet/ljudnivån ifrån så kan det bli alldeles för högljutt när du senare köper headers så det kanske blir att byta avgassystem en gång till vilket kan vara en onödig kostnad.
PS: Om du vill höra på skönt ljud så titta förbi oss i Arlandastad, hör ett av våra byggen på dynon just nu som lämnade 754hk på bakhjulen vid 5300rpm sen tog spridarna slut. Fixar det imorgon måndag sen blir det dynokörning/mappning ett par dagar till, målet är 850hkOm du inte har möjlighet att komma förbi så kommer det en video på youtube (vi heter RtuneRototest).
camacho skrev:Blir impad över din arbetslust. Allt blev ju kanon. Hur blev det förresten med fälgarna ?
Jag fick mina Cray förra veckan, men fick Manta i stället för Scorpio, o dom passar inte alls tycker jag.
Måste nu vänta ytterligare några veckor på Manta-fälgarna. Det blir kromade i stället för svarta. Jag har ångrat mej.
E supper nöjd med det trotz det lite snåla ytfinichen men man kan ju polera mera innan man monterar å sen blir det bättre sång i detNice car skrev:Hej Wolfman! En liten fråga du är nöjd med ljudet från dit Magnaflow? Är själv trött på orginalet vill ha mera V8 ljud i min kärra snart..
WolfMan skrev:E supper nöjd med det trotz det lite snåla ytfinichen men man kan ju polera mera innan man monterar å sen blir det bättre sång i detNice car skrev:Hej Wolfman! En liten fråga du är nöjd med ljudet från dit Magnaflow? Är själv trött på orginalet vill ha mera V8 ljud i min kärra snart..
när man monterar hedders i höst![]()
//S