Vart vänder man sig om man vill ha förgasaren korrekt bestyckad och injusterad med tändning osv på rullande landsväg? Jag bor i Västerås, så någonstanns i närheten vore ju bra.
Har sökt runt lite på internet men så gott som alla verkar besatta av mappning av datorer, och jag har fortfarande inte hittat ODB uttaget på Edelbrockarn
MVH Micke
Synd att det var Edelbrock. Börjar behärska Holley och bor i Västerås annars.
VM Perfomance har både vanlig bromsbänk och rullande. Det är väl den som finns här i närheten.
Jag har kikat lite på VM's sida tiidigare och där verkar det vara stressfläktar och dampventiler som gäller. Men man kan svänga förbi och kolla.
Motorn går som den ska, men jag skulle ju vilja att någon som vet vad han/hon gör kan justera in det sista.
Förgasaren funkar bra direkt ur kartongen, men eftersom jag har strokat motorn så känns det som att man kanske ska gå upp något steg i munstycken.
Skulle även behöva få reda på vilka tändstift som är rätt för min motor.
Har försökt att läsa manualen till förgasaren men, men.....
Om du känner dig klurig så kan du ju försöka få tag i en Bredbandslamda som du kan låna och svetsa in en gänggång i avgasröret.
Då ere bara att ge sig ut och gasa för att se hur lamdan reagerar.
Hej
Du bor ju i Västerås så då har du nära till TATS han är duktig på att finjustera motorn till bra prestanda. Han ligger ute vid flygplatsen.
Kompisen var jättenöjd efter service där.
Ja, inte mycket har hänt som vanligt när jag håller på....
Har diskuterat en del med både Thomas och Fredrik på Autotec och dom kan visst hjälpa mig, dock utan bromsbänk.
Tror därför att jag nog plockar ur maskinen och låter bromsa den ordentligt.
Kanske ska passa på att titta på andra toppar och ny kam och.........
Vi får se till sommaren vad som har hänt.
Tack för hjälpen.