fel koder
Re: fel koder
DTC P0410 Secondary Air Injection (AIR) System :ponke skrev:behöver hjälp med svensk förklaring på fel koder och ev åtgärd
10 PCM P0410 hc
40 BCM B 0502 hc
0507 hc
A1 RDCM b 2265 h
Bo FRA c2100 hc
c 2105 hc
c2110 hc
c2115 hc
28TCS c 1286 h
AIR pumpen blåser in luft i grenrören vid kallstart, kolla att pumpen fungerar genom att lossa slangen som går in till grenröret på förarsidan och känn så det blåser när du startar. Den ska bara gå en kort stund tills dess att lambda sensorerna är tillräckligt varma för att fungera.
DTC B0502 RH DRL Relay Circuit
DTC B0507 LH DRL Relay Circuit :
Du kan strunta i dessa, de är satta pga att Approach light säkringen är bortplockad vilket man gör på alla US importer.
DTC B2265 Vertical Position Sensor Circuit :
Positions sensorn för fönstret i högerdörren, prova att nollställa koden och se om den kommer tillbaks. Kommer den tillbaks så får du ta bort dörrsidan och börja felsöka.
DTC C2100 Left Front TPM Sensor Malfunction
DTC C2105 Right Front TPM Sensor Malfunction
DTC C2110 Right Rear TPM Sensor Malfunction
DTC C2115 Left Rear TPM Sensor Malfunction :
Dessa är felkoder för TirePressureMonitor systemet, har du däckstryck sensorer i fälgarna ?
DTC C1286 Steering/Lateral Accelerometer Sensor Bias Malfunction :
Nollställ koden och se om den kommer tillbaks. Kommer den tillbaks har du något fel på ABS enheten, tyvärr säger GMs felsökningsrutin i princip nolla koden, kommer den tillbaks så byt ut ABS enheten - se http://www.justanswer.com/uploads/asema ... ANSWER.pdf
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Tusen tack Anders trevligt med folk som vill och kan hjälpa till.
-
- Nykomling
Skulle Anders vilja hjälpa mig på samma sätt som åt ponke? Jag vore jätte tacksam.
A1-RDCM B 2263 H
BO-RFA U 1096 H
BO-RFA U 1064 H
BO-RFA U 1016 H
Är det något allvarligt??? Och varför har dom blivit?
Mvh Barbrovette
A1-RDCM B 2263 H
BO-RFA U 1096 H
BO-RFA U 1064 H
BO-RFA U 1016 H
Mvh Barbrovette
-
- Nykomling
Ingen som kan ?
Hej!Barbrovette skrev:Skulle Anders vilja hjälpa mig på samma sätt som åt ponke? Jag vore jätte tacksam.
A1-RDCM B 2263 H
BO-RFA U 1096 H
BO-RFA U 1064 H
BO-RFA U 1016 H
Mvh Barbrovette
Är ingen jättefena på dessa felkoder men dom ligger som history och alltså inte aktuella.
Tycker jag känner igen några av dom efter att batteriet varit bortkopplat eller gått ner i spänning.
Om du vill så kan du pm:a mig din mailadress så skickar jag över en lista som jag själv fått här på forumet.
B2263 Horizontal Position Sensor Fit
U1096 Loss of Communication with IPC
U1064 Loss of Communication with BCM
U1016 Loss of Communication with PCM
-
- Nykomling
Det här verkar väldigt konstigt... Ingen verkar ha ett konkret svar på vad dessa koder innebär och varför dom har uppstått.
Jag har pratat med många... Det är precis som alla nonchalerar felkoder på Corvette C5. Innebär dom här koderna alltså att jag inte ska bry mig i dom då eller??? Vad ska jag ta mig till???
A1-RDCM B 2263 H
BO-RFA U 1096 H
BO-RFA U 1064 H
BO-RFA U 1016 H
Mvh Barbrovette[/quote]
Hej!
Är ingen jättefena på dessa felkoder men dom ligger som history och alltså inte aktuella.
Tycker jag känner igen några av dom efter att batteriet varit bortkopplat eller gått ner i spänning.
Om du vill så kan du pm:a mig din mailadress så skickar jag över en lista som jag själv fått här på forumet.
U1016 Loss of Communication with PCM[/quote]
Jag har pratat med många... Det är precis som alla nonchalerar felkoder på Corvette C5. Innebär dom här koderna alltså att jag inte ska bry mig i dom då eller??? Vad ska jag ta mig till???
A1-RDCM B 2263 H
BO-RFA U 1096 H
BO-RFA U 1064 H
BO-RFA U 1016 H
Mvh Barbrovette[/quote]
Hej!
U1016 Loss of Communication with PCM[/quote]
Jag tror inte vi Corvetteägare nonchalerar felkoder, men om en kod har 'H' efter sig, och inte kommer tillbaka efter en reset skulle inte jag orka leta anledning. De olika datorerna i bilen kommunicerar konstant, och det behövs bara ett litet spänningsfall eller lite fukt efter en tur i ett riktigt regnväder, för att nåt av dessa system och dess miljoner kommunikationstillfällen ska känna av det, och indikera en felkod. Om däremot en kod konstant kommer tillbaka, då är det läge att börja leta anledning. Det är iaf min åsikt.
Mvh,
Håkan
Mvh,
Håkan
0 till nästa rödljus ska gå fort....
Hej! Fyller på med felkoder från min bil.
Får upp Service engine soon med jämna mellanrum.
10 PCM P1431 H
28 TCS C1255 H
C11281 H
AO LDCM B2262 H
A1 RDCM U1064 H
A6 SCM B2605
Vet om att H står för history och går att nolla, men vill får svar varför Service engine soon kommer upp.
Nån som kan tolka felkoderna ?
Mvh
David
Får upp Service engine soon med jämna mellanrum.
10 PCM P1431 H
28 TCS C1255 H
C11281 H
AO LDCM B2262 H
A1 RDCM U1064 H
A6 SCM B2605
Vet om att H står för history och går att nolla, men vill får svar varför Service engine soon kommer upp.
Nån som kan tolka felkoderna ?
Mvh
David