Hej, har beslutsångest och behöver hjälp. Funderar på om jag ska bygga eget avgassystem eller köpa färdigt.
Om jag köper färdigt lutar de åt B&B bullet. Vill ha det rätta V8 ljudet. Nån som har erfarenhet av det ?
Eller vilka andra system kör ni med och är nöjda ?
Det handlar ju bara om personlig smak, så det är svårt att råda dig...men jag har nu Borla Stinger och förut hade jag Corsa Touring, och jag tycker Borla har mycket härligare ljud över hela registret. Speciell skillnad upplevde jag vid låga varv/mindre gaspådrag där Corsa var ganska tyst, medan Borla låter betydligt mera. Vid högre varv är Borla 'dovare' i ljudet, Corsa var mer 'högt'....om du förstår
Tack för svaren, gärna fler oxå !
Någon som vet om Bullet systemet är i rostfritt ? Såg att Borla stinger va det.
Skiljer något i pris oxå. Ingen som har ett begagnat system till salu ?
logarytm skrev:Tack för svaren, gärna fler oxå !
Någon som vet om Bullet systemet är i rostfritt ? Såg att Borla stinger va det.
Skiljer något i pris oxå. Ingen som har ett begagnat system till salu ?
I princip alla eftermarknadssystem till Corvetten är rostfria, Bullet inkluderat. Priserna är därefter och man kan tydligt se att destå mer material och arbete på systemet ju dyrare. Billigast är raka rör, dyrast är systemen med ställbart avgasspjäll typ C6 Z06.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Hej, jag har ett Borla Stinger på min C 6:a. Låter mycket bra, grannarna är dock inte superglada då man startar. :-)Men..... Det är ett mycket jobbigt resonansljud kring 1500 varv. Någon som har ett förslag på hur man kan få bort detta?
Frederick Scholander skrev:Hej, jag har ett Borla Stinger på min C 6:a. Låter mycket bra, grannarna är dock inte superglada då man startar. :-)Men..... Det är ett mycket jobbigt resonansljud kring 1500 varv. Någon som har ett förslag på hur man kan få bort detta?
Frederick Scholander skrev:Det är ett mycket jobbigt resonansljud kring 1500 varv. Någon som har ett förslag på hur man kan få bort detta?
det tror inte jag har med systemet att göra... jag har samma problem i min C6Z06'a med originalblås... mellan 1500-1800 är det mycket resonans i coupén
jag kör med Magnaflow performance mullrar helt ok i mina öron iaf utan resonans hittills...
Livsnjutare,En dag i taget =),svag för corvette c5 z06
Im back!
Corvette c5 targa-97 såld
Corvette c5 targa -99 såld
Corvette c6 han -05 såld
Corvette c6 competion -08 såld
Mikael Jarl Laholm
Lite intresserad om nån här har erfarenhet av SLP Loudmouth?
Corvette `88
Driving most supercars is like trying to manhandle a cow up a staircase, but this one is like smearing honey onto Keira Knightley! "Jeremy Clarkson"
Jag har BB Bullit med 4 pipor.Men har även hedders x-pipa och racekattar mm.Det låter jäkligt mycket när man drar på. Man måste ha en ljudvägg mellan bakluckan och stolarna.Det är ett jäkla ballt ljud. Med orginal hedders och kattar så låter det nästan lika på tomgång.(jag har jämfört med Lasse Öhrn som har Bullit och orginal systemet kvar)Men vid gaspådrag blir det en väsentlig skillnad i ljud.(Man behöver ingen ljud vägg.)Men det låter jäkligt ballt även med orginalsystemet kvar.Jag besikta utan problem med detta system.Ljudet är inte alls störande på tomgång.Kenta C5 Z06 2004