Hej!
Har varit ute semester i europa, vilket var trevligt!
Hade lite problem på autobann, när jag accelerade så dog bilen vid cirka 200 ( 3500 rpm ) men släppte jag gasen och gasade igen så kom den igen.
Kanske kan det vara soppa tillförsel eller luften.
någon som har en ide vad det kan vara??
Mvh: Johan
motorn dör över 3500 varv
-
- Nykomling
- Inlägg: 20
- Blev medlem: ons jun 06, 2007 23:15
- Ort: Stockholm
Re: motorn dör över 3500 varv
Har varit med om samma sak med min bil. Då indikerade antisladd/antispinn indikeringen på displayen. Släppa lite på gasen och sedan gasa på igen så funkar det igen. Man kan ju undra varför detta händer på torr asfalt.
Re: motorn dör över 3500 varv
Har ni original storlek på däcken fram/bak ?
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
-
- Nykomling
- Inlägg: 20
- Blev medlem: ons jun 06, 2007 23:15
- Ort: Stockholm
Re: motorn dör över 3500 varv
Hej Anders
Jag köpte mina Forged 946 av Dig och monterade däcken som Du sa att jag skulle köpa 295/25/20 bak och 265/30/19 fram. Men det händer inte alltid att bilen dör vid omkörning men då det händer brukar det vara mellan 110 - 130 km/t.
Jag köpte mina Forged 946 av Dig och monterade däcken som Du sa att jag skulle köpa 295/25/20 bak och 265/30/19 fram. Men det händer inte alltid att bilen dör vid omkörning men då det händer brukar det vara mellan 110 - 130 km/t.
Re: motorn dör över 3500 varv
Det stämmer att antisladd/antispinn indikeringen på displayen lyste ibland "service traction controll" har det något sammanband?
Har orginal storlek på däcken.
Johan
Har orginal storlek på däcken.
Johan
Re: motorn dör över 3500 varv
Om den 'dör' vid omkörning eller annan hård acceleration så är det alltid traction systemet som går in för den tycker att greppet är för dåligt - den gör alltså vad den ska göra. Det finns ingen annan funktion i styrsystemet som kan gå in och strypa motorn mer än övervarving(det lär man märka) eller överhettning/allvarligt motorfel men då skulle det bestå, inte försvinna direkt.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Re: motorn dör över 3500 varv
Tack för upplysningen om traction systemet som stänger av vid hård körning. Det stämmer troligen på min bil.
Vad händer om man stänger av det själv med knappen??
Johan
Vad händer om man stänger av det själv med knappen??
Johan