Lackering
Re: Lackering
Finns ju två olika röda 92,men ingen var ny för det året.
Den mörkröda metallicen "Dark Red Metallic" code 75
Ljusröd "Bright Red" code 81
Den mörkröda metallicen "Dark Red Metallic" code 75
Ljusröd "Bright Red" code 81
Färgkod hitter du i bilen, inte i någon servicebok! Jag minns inte var, men någonstans sitter det in klisterlapp men en massa koder och en av dem är färgkoden. Använd sökfunktioen på forumet för exaktare svar. Har du små luckor i bagageutrymmet så kolla där!
/Lars
/Lars
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Koden ska väl finnas på den vita lappen där optionkoderna står,på caben under handskfacksluckan i mittkonsolen,på coupeer under en av luckorna bak..
C4 -96'a Coupé - CCS #2981
Ang det där med att använda sökfunktionen är faktiskt lite väl tröttsamt att få höra av folk hela tiden när man ställer en fråga..
Jag hade samma problem mad att hitta färgkoden på min -91a då någon av föregående ägare har antingen plockat bort optionlapparna eller bytt ut vissa delar så inte färgkoden stämmer överens med bilens verkliga färg.
Jag ska hämta ut min bil från lackeraren senare ikväll, och då du och jag borde ha samma färg (om du nu har vanlig solid röd) så är din kod "81" Bright Red..
Det finns ingen annan solid röd färg dessa år från GM.
Jag hade samma problem mad att hitta färgkoden på min -91a då någon av föregående ägare har antingen plockat bort optionlapparna eller bytt ut vissa delar så inte färgkoden stämmer överens med bilens verkliga färg.
Jag ska hämta ut min bil från lackeraren senare ikväll, och då du och jag borde ha samma färg (om du nu har vanlig solid röd) så är din kod "81" Bright Red..
Suulan skrev:Ang det där med att använda sökfunktionen är faktiskt lite väl tröttsamt att få höra av folk hela tiden när man ställer en fråga..
Törs man fråga vad lackeringen kostade?
Vit 1989 Corvette
6-växlad zf låda 3.33 Dana 44
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Edelbrock performer rpm toppar
Comp cam Xtreme Energy 218*/224* .495/.503 112*LSA
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
Absolut, men tyvärr är priset extremt missvisande då jag är vän med lackeraren.
Jag gav 7500:- för allt jobb (fanns en hel del dåliga lagningar där under den gamla färgen med) inkl lackering och färg.
Tror normalpris för en Corvette ligger någonstans runt 35-40 tusen annars inkl förarbete osv..?
Jag gav 7500:- för allt jobb (fanns en hel del dåliga lagningar där under den gamla färgen med) inkl lackering och färg.
Tror normalpris för en Corvette ligger någonstans runt 35-40 tusen annars inkl förarbete osv..?
hmm jag tror jag får bli vän med din lackerare sen då *L*
Än så länge är lacken fin så jag har tid att spara
Än så länge är lacken fin så jag har tid att spara
Vit 1989 Corvette
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
Prisbilden stämmer nog bra. Lackerade om min Corvette helt genom ett försäkringsärende för sisådär 4 år sen, och lackeraren sa att det hade kostat 32000 om vi skulle betalat ur egen ficka.Suulan skrev:Absolut, men tyvärr är priset extremt missvisande då jag är vän med lackeraren.
Corvette Coupé 1993, torch red, Göteborg