Sänkning sen hjulinställning, behöver mätvärden..

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
MikaelT
Nykomling
Nykomling

Sänkning sen hjulinställning, behöver mätvärden..

Inlägg av MikaelT »

Har köpt ett kit för att sänka min C5 z06 och ska göra en hjulinställning efteråt, men idag när jag var iväg och skulle boka tid så hade dom inga mätvärden för en corvette. så han frågade mig, men jag hade antagit att dom skulle ha värden så inte hade jag kollat upp något innan. Så, är det nån som vet vilka värden jag ska ha med mig nästa gång jag besöker stället?
Användarens profilbild
Miraculix
Corvettefantast
Corvettefantast

Re: Sänkning sen hjulinställning, behöver mätvärden..

Inlägg av Miraculix »

Har ingen koll-kokosboll på detta men jag skulle säga att det bara är att ringa anders på vette eller dennis på svenska bil direkt bums
Thomas
C5 Z06 -02
velasoraptor
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av velasoraptor »

Ring till Anders på Vette.se. Han ställer in alla dina hjul exakt som du vill ha det.Absolut den enda du skall åka till.Han vet vad han gör.Han håller till i Arlanda stad.Svenska bil skulle jag inte rekomendera i ditt fall.Kenta C5 Z06 2004
Användarens profilbild
Corinthian
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Corinthian »

om vette.se inte har tid, så är Oskar på Solna Däckservice ett bra komplemment. andres på vette rekommenderar dom och jag har ställt 2st bilar hos dom.
http://www.solnadackservice.se/index.php
MikaelT
Nykomling
Nykomling

Inlägg av MikaelT »

Tack, precis vad jag letade efter.
velasoraptor skrev:Ring till Anders på Vette.se. Han ställer in alla dina hjul exakt som du vill ha det.Absolut den enda du skall åka till.Han vet vad han gör.Han håller till i Arlanda stad.Svenska bil skulle jag inte rekomendera i ditt fall.Kenta C5 Z06 2004
Corinthian skrev:om vette.se inte har tid, så är Oskar på Solna Däckservice ett bra komplemment. andres på vette rekommenderar dom och jag har ställt 2st bilar hos dom.
http://www.solnadackservice.se/index.php
Hade det varit ett alternativ så hade jag nog redan bokat hos nån dom ni rekomenderat. Men det är så att jag har ca 55-60mil att köra, enkelväg, vilket är lite väl långt för en hjulinställning.
gibson
Rookie
Rookie

Inlägg av gibson »

Det är inget konstigt med inställningarna, vilken respektabel däckverkstad som helst kan göra det.Om dom inte har dom i sin dator bör du nog fundera på om du inte ska ta någon annan.
Har du inget alternativ är det bara att skriva ut dom inställningarna du vill ha så använder dom dessa.
Jag har provat Solna (orginal inställning)och Farsta Däckcenter(med medtagen utskrift på Z06:ans inställningar,vilket dom kunde ta fram ändå) med lika bra resultat.
MikaelT
Nykomling
Nykomling

Inlägg av MikaelT »

Jag tyckte också att det var lite konstigt att dom inte kunde ta fram några värden för en corvette. Det var ju ändå en euromaster verkstad och inte bara nån lite lokal verkstad som skulle göra det.
Jonne
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Jonne »

Jag har själv varit på Solna däckcenter ett flertal gånger. Han fick Z06 inställningar av mig som han har sparat. Både OEM och vassare.
Han vet vad han gör. :wink:
LEV SNABBARE !
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av vette.se »

Se till att de ställer in Caster också. Alla vanliga gummiverkstäder struntar i det för det tar för lång tid, de justerar bara camber och toe.

Vi ställer in samtliga parametrar antingen med originalinställningar C5/C6/Z06 eller specialinställningar beroende på vilka däck och körstil eller baninställningar efter önskemål. Vi har koll på hur det ska vara inställt med annat än gatdäck(R-däck, slicks). Det har inte gummiverkstäderna nån som helst koll på.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Skriv svar