Racekattar

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
Conan999
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Racekattar

Inlägg av Conan999 »

Hej. Är det någon här inne som kan rekommendera nån speciell? Någon som är mer prisvärd? Vad har ni för erfarenheter ni som monterat på dessa? Klarar det besiktningen? Tacksam för svar

MVH Conny
MVH Conan999
Användarens profilbild
FC5
Nykomling
Nykomling

Re: Racekattar

Inlägg av FC5 »

Tjena!

Jag har LG-Street headers med racekatalysatorer köpt på vette.se Hittills har jag inte haft några problem med mina och jag var och besiktigade bilen för en och en halv vecka sedan och dom hade inga anmärkningar på dom. Så dom tycker jag fungera utmärkt. :)
Har du tänkt byta kattarna eller även avgassystem?
Conan999
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Conan999 »

FC5: Har ej bestämt riktigt hur jag ska göra än. Även funderat på sätta dit sportkattar, kanske mera prisvärt? Hade ju inte vart fel om det ger 5hk oxå. Vad har du gett för dina headers?
MVH Conan999
Användarens profilbild
FC5
Nykomling
Nykomling

Inlägg av FC5 »

Sportkattarna har jag faktiskt ingen aning om. Men jag tror att dom funkar säkert bra. Någon annan som har erfarenhet av sportkattar? Den kostade ungefär 15000. Jag satte inte dit dom sj utan dom satt på bilen när jag köpte den. Har du original avgassystem på din nu?
Conan999
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Conan999 »

FC5: Japp, har orginalsystem nu. Har suttit o kollat lite på vette. se i helgen. Finns ju väldigt många olika system att välja på där vissa ska ge 35-40 hk. Jag vill ha en kombination av viktbesparing, prisvärt och ev. effektökning. Verkar som LG har det bästa? Tror att kattarna är den största proppen i systemet trots allt.
MVH Conan999
Användarens profilbild
FC5
Nykomling
Nykomling

Inlägg av FC5 »

Som sagt jag har LG och jag ha inte haft några problem med mina. För bästa effekt med dom kanske du skulle göra en mappning isf också? På min är det gjort en mappning och jag ha även ett annat avgassystem. Men LG lär du nog inte bli besviken av. Jag tycker mina funkar skitbra.
Skriv svar