hercules skrev:Hej ,var inhadla du bromsjuster,ventilen och hur går den ihop med ABS eller har du monterat ur den
Köp den hos Vette.se.
Har inte monterat den ännu men sätter den direkt på bakre kretsen vid huvudbromscylindern,
innan ABS enheten. Det borde inte störa ABS enheten.
Extreme Sportcars AB
Sveriges bästa sportbilsverkstad,Full service,
Motorbyggen,Custombyggen,Mappning,Reservdelar,
Tillbehör,Racing delar mm.
Vi har erfarenhet OCH utbildning...
Extreme Sportcars AB, +46 723026075, skicka sms vid ej svar.
Pga att jag skippar orginal gummi "knutar" och kör aluminium så blir hela axeln stel.
Då är det jävligt viktigt att den är rak,balancerad och centrerad.
Vilket annars gummi knutarna tar upp mycket av.
Så kardan är riktad inom 0,01 hundradelar och istället för orginal plast styrningar som inte centrerar perfekt har vi svarvat egna med press passning(Tack till Jörgen).
Till skillnad från när vxl sitter fram som på de flesta bilar, så "varvar" min kardanaxel lika mycket som motorn...ca 6500rpm då min låda sitter bak.
Så rätt viktigt att få detta perfekt.
Intaget för accosump systemet.
Extreme Sportcars AB
Sveriges bästa sportbilsverkstad,Full service,
Motorbyggen,Custombyggen,Mappning,Reservdelar,
Tillbehör,Racing delar mm.
Vi har erfarenhet OCH utbildning...
Extreme Sportcars AB, +46 723026075, skicka sms vid ej svar.
väldigt vågat att montera stumt, minsta lilla lådan flexar så blir det ju brytningar i mellanaxeln , då om verkligen får du enorm obalans i mellanaxeln
kungricky skrev:väldigt vågat att montera stumt, minsta lilla lådan flexar så blir det ju brytningar i mellanaxeln , då om verkligen får du enorm obalans i mellanaxeln
Ja detta har ju gjorts förut och fungerat med viss vibration på vissa bilar.
hoppas dock då jag gör allt bättre än dom och slipper det. Både motor och vxl sitter i Alu/poly fästen så det ska inte flexa så mycket.
Extreme Sportcars AB
Sveriges bästa sportbilsverkstad,Full service,
Motorbyggen,Custombyggen,Mappning,Reservdelar,
Tillbehör,Racing delar mm.
Vi har erfarenhet OCH utbildning...
Extreme Sportcars AB, +46 723026075, skicka sms vid ej svar.
du måste ju ha motor och låda perfekt linad hela tiden, med eller utan belastning, även vid små gupp, å det har jag nog svårt att tro att polybussningar klarar. mitt tips är att iallafall montrera små bussningar i bulthålen, för det måste ändå finnas lite flexibilitet. för det kan inte vara roligt om mellanaxeln går av i 6500 varv
Nu har lite motoprydlar ramlat hem.
Nya kolvarna,lyftare,trays,pvc platta Ls6...
Tyvärr kom inte kolvbultarna denna gång. Och koppling är med på väg.
Men nya motorn kommer bli riktigt grym!!
Dessa JE Custom kolvar pallar långt över 1000hp
Lite härliga grejer:)... I mitten, mitt gamla LS1 block. Till höger min nya LS6 motor.
Extreme Sportcars AB
Sveriges bästa sportbilsverkstad,Full service,
Motorbyggen,Custombyggen,Mappning,Reservdelar,
Tillbehör,Racing delar mm.
Vi har erfarenhet OCH utbildning...
Extreme Sportcars AB, +46 723026075, skicka sms vid ej svar.
Så nu har suger kommit tillbaka nu när solen värmer skönt....nu måste bilen bli klar hehe.
Så har kopplat och lött kablage som en tok hela helgen.
Fick hem motorn från balasering och borrning men tyvärr så hade inte ramlagren dykt upp så den blev inte klar. Men mycket att göra runt om sålänge.
Provmontering av nya PVC plattan men vevhusvent uttag (till vänster om spjällhuset).
Fick fräsa ut så det fick plats under insuget.
Support till kamkedjan. Finns ej att köpa till LS6 längre så får bygga om en.
Nya Twin Disc kopplingen som ska klara massa Nm..
Den gamla kopplingen efter slavcylindern pajade...
Gillar nya camber vinklarna...
Extreme Sportcars AB
Sveriges bästa sportbilsverkstad,Full service,
Motorbyggen,Custombyggen,Mappning,Reservdelar,
Tillbehör,Racing delar mm.
Vi har erfarenhet OCH utbildning...
Extreme Sportcars AB, +46 723026075, skicka sms vid ej svar.
Extreme Sportcars AB
Sveriges bästa sportbilsverkstad,Full service,
Motorbyggen,Custombyggen,Mappning,Reservdelar,
Tillbehör,Racing delar mm.
Vi har erfarenhet OCH utbildning...
Extreme Sportcars AB, +46 723026075, skicka sms vid ej svar.
Corvette `88
Driving most supercars is like trying to manhandle a cow up a staircase, but this one is like smearing honey onto Keira Knightley! "Jeremy Clarkson"
Mange_C5 skrev:Vad har du för camber? Blir de inte ännu mer när bilen står på hjul?
Blir det nån Elmia-visning i helgen för din del?
//Magnus
Hjulinställning är inte gjord än, så vi får se vad det blir för camber.Jo det blir mer när den står på marken.
Nej tyvärr så blir det inet Elmia detta år. Dels så va monterplatserna slut och så är inte bilen klar än.
Positiva är ju att man hinner fixa allt ännu bättre .
Bilen kommer finns hos Vette.se träffen den 23Maj för dom som vill se den och fler fina corvetter.
Blir lite premiär där.
Extreme Sportcars AB
Sveriges bästa sportbilsverkstad,Full service,
Motorbyggen,Custombyggen,Mappning,Reservdelar,
Tillbehör,Racing delar mm.
Vi har erfarenhet OCH utbildning...
Extreme Sportcars AB, +46 723026075, skicka sms vid ej svar.
Fick en ide från Corvette C5 banracingbilarna att flytta på kylaren och bygga om vindtunneln helt plötsligt hehe. Så det va bara att svetsa lite och jaga tag på ny intercooler mm som skulle passa..
Ingen värsting med räcker till. Det är ju lite platsbrist..
[imghttp://upload.teaminsaneracing.com/pics/01955.jpg][/img]
Fästen klara. Kylaren ligger över och blir själva "locket" för vindtunneln.
Fick mina ramlager till slut så nu börjar det likna nått.
Delad bröstkåpa. Visade sig inte passa över min SLP oljepump, men efter några timmar fräsande så passade den perfekt hehe.
Twin Disc kopplingen på plats.."Godis"
Äntligen är motorn "hemma"..
Extreme Sportcars AB
Sveriges bästa sportbilsverkstad,Full service,
Motorbyggen,Custombyggen,Mappning,Reservdelar,
Tillbehör,Racing delar mm.
Vi har erfarenhet OCH utbildning...
Extreme Sportcars AB, +46 723026075, skicka sms vid ej svar.
Lite update....
Har haft stora elproblem som har tagit mycket tid nu tyvärr. Och vet ej om problemet är löst än.
Det verkar som en styrbox har flippat ur och ska testa att programera in en annan.
Men lite annat har man hunnit med iallafall.
Nya vindtunneln är klar som koncentrerar luften till kylarna till 100%. Hoppas på bättre kylning på banan med detta.
En blick in i luft tunneln som är väldigt mörk och tät:)
Headers på plats och halva avgassystemet. Biten över bakvagn ska byggas om nu för bättre flöde.
Började med nya tryckrören igår av 4" och 3" till nya intercoolern.
Grejer börjar hamna på plats..får jag bara ordning på elfelet så är inte uppstart långt borta...
Extreme Sportcars AB
Sveriges bästa sportbilsverkstad,Full service,
Motorbyggen,Custombyggen,Mappning,Reservdelar,
Tillbehör,Racing delar mm.
Vi har erfarenhet OCH utbildning...
Extreme Sportcars AB, +46 723026075, skicka sms vid ej svar.
Finns det en speciell anledning till att du tar insugsluften via filter ifrån motorutrymmet?
Det borde väl gå att ta kallare luft ifrån din nya luftbox?
Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero
Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter! http://www.spvm.se/ Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Finns det en speciell anledning till att du tar insugsluften via filter ifrån motorutrymmet?
Det borde väl gå att ta kallare luft ifrån din nya luftbox?
Tackar!
Enda anledningen till att luftfiltret hamnar där är för att det finns ingen plats hehe.
Bråkar just nu med millimetrar i motorrummet..
Extreme Sportcars AB
Sveriges bästa sportbilsverkstad,Full service,
Motorbyggen,Custombyggen,Mappning,Reservdelar,
Tillbehör,Racing delar mm.
Vi har erfarenhet OCH utbildning...
Extreme Sportcars AB, +46 723026075, skicka sms vid ej svar.
Det har varit en lååånnnggg helg....
När polarna gick ut för att festa runt Valborg så slet men i garaget för att kunna bli klar. Sova på soffan i garaget för att kunna börja tidigt hehe
Men har fått massa gjort.
Förutom massa problem men databoxar mm så har man byggt klart nästan allt annat under tiden.
Tog ner bilen igår på hjulen och den blev rätt låg hehe....den måste justeras upp en bit.
Men har kanske fått till el problem så det kanske blir uppstart ikväll:)...
Lite springor mm ska justeras i karossen. Men synd att man inte kan åka så lågt...
Lite dekaler har kommit på plats med några av de kära sponsorer till bygget:).
M/T däcken sitter fint:)
Extreme Sportcars AB
Sveriges bästa sportbilsverkstad,Full service,
Motorbyggen,Custombyggen,Mappning,Reservdelar,
Tillbehör,Racing delar mm.
Vi har erfarenhet OCH utbildning...
Extreme Sportcars AB, +46 723026075, skicka sms vid ej svar.
Nej tyvärr inte. Bilen ska stå på en utställning i Uppsala på Lördag.
Och den måste mappas mm först.
Extreme Sportcars AB
Sveriges bästa sportbilsverkstad,Full service,
Motorbyggen,Custombyggen,Mappning,Reservdelar,
Tillbehör,Racing delar mm.
Vi har erfarenhet OCH utbildning...
Extreme Sportcars AB, +46 723026075, skicka sms vid ej svar.
Ja bilen kommer finnas på bland annat:
23Maj Träff hos R-tune
29-31 Maj Gatebil Rudskogen
14Juni Dragrace Kjula
26-28 Juni Gatebil Mantorp Park
mm
mm
Extreme Sportcars AB
Sveriges bästa sportbilsverkstad,Full service,
Motorbyggen,Custombyggen,Mappning,Reservdelar,
Tillbehör,Racing delar mm.
Vi har erfarenhet OCH utbildning...
Extreme Sportcars AB, +46 723026075, skicka sms vid ej svar.
Extreme Sportcars AB
Sveriges bästa sportbilsverkstad,Full service,
Motorbyggen,Custombyggen,Mappning,Reservdelar,
Tillbehör,Racing delar mm.
Vi har erfarenhet OCH utbildning...
Extreme Sportcars AB, +46 723026075, skicka sms vid ej svar.
Jasså hehe.
Ja det en grym klass att köra i. Men jävligt VILD.
Så man måste veta vad man sysslar med hehe
Extreme Sportcars AB
Sveriges bästa sportbilsverkstad,Full service,
Motorbyggen,Custombyggen,Mappning,Reservdelar,
Tillbehör,Racing delar mm.
Vi har erfarenhet OCH utbildning...
Extreme Sportcars AB, +46 723026075, skicka sms vid ej svar.
Forsatt underbart bygge.
Fan va gött att den börjar bli klar nu.
Vet du om du om du kommer till Clubcorvettes Clubmästerskap på Mantorp i år?
Corvette `88
Driving most supercars is like trying to manhandle a cow up a staircase, but this one is like smearing honey onto Keira Knightley! "Jeremy Clarkson"
Lite bilder på vad som hänt innan Gatebil som va nu.
Nya ventiluttagen klara.
Ny renoverade topparna med nya race ventiler.
Öppnade upp insuget som lät som en marackas av kolv biter hehe.
Nya Cobalt XR-2 beläggen
Dags för bromsning i Rototest:)
Så här ser den ut under:)
Test resa till Öland:)
Fick lite problem mellan Norrköping och Oskarshamn då det knappt finns mackar med etanol så vi fick mappa om för 98oktan lite snabbt för att ta oss till större mack hehe.
Inlastad och klart för Gatebil Mantorp i Team bussen.
På söndagen körde jag av högra drivaxeln i diffen "Suck"..
Diffen är nu nedplockad och väntar sviktstål axel:)
Impellern i kompressorn fick sig också lite stryk när luftfiltret smälte och for in i kompressorn...
Extreme Sportcars AB
Sveriges bästa sportbilsverkstad,Full service,
Motorbyggen,Custombyggen,Mappning,Reservdelar,
Tillbehör,Racing delar mm.
Vi har erfarenhet OCH utbildning...
Extreme Sportcars AB, +46 723026075, skicka sms vid ej svar.
I diffen sitter en lång(vänster) och en kort(höger) drivaxel.
Den långa byter man mot sviktstål i regel vid höga effektuttag och strip.
Men den korta ska hålla........eller inte hehe.
Extreme Sportcars AB
Sveriges bästa sportbilsverkstad,Full service,
Motorbyggen,Custombyggen,Mappning,Reservdelar,
Tillbehör,Racing delar mm.
Vi har erfarenhet OCH utbildning...
Extreme Sportcars AB, +46 723026075, skicka sms vid ej svar.