Mitt värmepaket läcker så jag har en mindre sjö på golvet på passagerarsidan. Jag har sökt på forumet om hur man får bort värmepaketet men jag behöver mer tips om hur man får bort det. Vilka skruvar lossar man det med? kan man lossa det från motorrummet? Jag har en -74.
/Stefan
Värmepaket
-
- Nykomling
Re: Värmepaket
Hej Stefan
Hade samma problem med min -74, om du ej har A/C. Det går alldeles utmärkt att ta den från motorrummet. Börja med att ta bort kåpan som håller fläkten så ligger elementet bakom den. Det är mm. passning på elementet så det gäller att lirka ordentligt.
Lycka till
Christer L
Hade samma problem med min -74, om du ej har A/C. Det går alldeles utmärkt att ta den från motorrummet. Börja med att ta bort kåpan som håller fläkten så ligger elementet bakom den. Det är mm. passning på elementet så det gäller att lirka ordentligt.
Lycka till
Christer L
Jag har AC på min bil, är det någon som har bytt värmepaket på en -74 som har AC? Vilket är lättast, ta ut det från motorrummet eller från kupén?
Tack för ett snabbt svar Christer!!
/Stefan
Tack för ett snabbt svar Christer!!
/Stefan
Jag vill minnas att det e lättare att ta ur värmepaketet ifrån Kupen om man har AC.
Kasta inte bäver i trähus.
Jag har nu monterat bort värmepaketet och jag tog det från kupen. Nu väntar jag bara på leverans av ett nytt element. Sen får jag se om jag lyckas montera det nya elementet för det var ju inte lite grejer man fick ta bort för att komma åt elementet.
/Stefan
/Stefan