DRM bilen börjar bli klar, lite byggbilder !
-
- Nykomling
- Inlägg: 38
- Blev medlem: lör jan 05, 2008 19:35
- Ort: Varberg
Re: DRM bilen börjar bli klar, lite byggbilder !
Hej! Stilren och HelGrym bil.Gillar att du kör sugmotor. En fråga, är det framspolilern som du har haft på innan som du "moddat"? Tänkte ev beställa en sån av dig och är lite nyfiken om du tycker att den hadde någon downforceeffekt orginal? M.v.H Björn
Re: DRM bilen börjar bli klar, lite byggbilder !
Har inga tider på Mantorp men 1.29,34 på Gotland Ring med R-däck (Kumho V700) med gamla uppsättningen och jag är inte vad man skulle kunna säga 'en duktig förare' så någon med mer erfarenhet skulle nog utan problem kunna köra fortare.745 skrev:Tack för alla bilder på din härliga bil, tyvärr väcker bilderna habegäret och man börjar fundera på att spendera en & annan krona på sin egen bil(men det kanske är meningen).
Men vilka varvtider har du haft som bäst på ex.vis långa Mantorp och med vilka däck
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Re: DRM bilen börjar bli klar, lite byggbilder !
Framspoilern är min gamla ACI spoiler som är ombyggd. Med original framspoilern och den lilla spoilern bak och 30mm skillnad i däckbredd fram/bak så är den helt neutral, dvs det släpper fram och bak samtidigtBjörn Friberg skrev:Hej! Stilren och HelGrym bil.Gillar att du kör sugmotor. En fråga, är det framspolilern som du har haft på innan som du "moddat"? Tänkte ev beställa en sån av dig och är lite nyfiken om du tycker att den hadde någon downforceeffekt orginal? M.v.H Björn

Tanken är att sätta på en riktig vinge bak för att matcha förändringen i marktryck fram - men löstagbar så man slipper åka med den på gata.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Re: DRM bilen börjar bli klar, lite byggbilder !
Då går det fort
Jag och säkert "några" till, ser framemot att se vad dina mods gör på vartiderna.

Jag och säkert "några" till, ser framemot att se vad dina mods gör på vartiderna.
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Re: DRM bilen börjar bli klar, lite byggbilder !
Ett par bilder till, väldigt dammig bil både utvändigt och invändigt 
I väntan på att jag ska få tid att börja med diffusorn bak, liftarna fulla med kundbilar som vanligt så egna projekt får stå tillbaks.

Hur det ser ut invändigt, Recaro Pro Racer på förarsidan och Recaro SPG på passagerarsidan, Crow 5-punkts bälten.


I väntan på att jag ska få tid att börja med diffusorn bak, liftarna fulla med kundbilar som vanligt så egna projekt får stå tillbaks.
Hur det ser ut invändigt, Recaro Pro Racer på förarsidan och Recaro SPG på passagerarsidan, Crow 5-punkts bälten.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Re: DRM bilen börjar bli klar, lite byggbilder !
Är det C6 eller Z06 stänkskydd bak. Hur var de att modda/montera ?
Re: DRM bilen börjar bli klar, lite byggbilder !
Undebar insida på bilen!! 

Corvette `88
Driving most supercars is like trying to manhandle a cow up a staircase, but this one is like smearing honey onto Keira Knightley! "Jeremy Clarkson"
http://www.garaget.org/?car=154673
Driving most supercars is like trying to manhandle a cow up a staircase, but this one is like smearing honey onto Keira Knightley! "Jeremy Clarkson"
http://www.garaget.org/?car=154673
Re: DRM bilen börjar bli klar, lite byggbilder !
Det är Z06 varianten. Det är relativt enkelt men tidskrävande att få en perfekt passform, det är att skära lite lite i taget med kniv, prova, skära igen osv tills det passar. Man måste ta det lugnt för skär man för mycket är det bara att köpa en ny.Bengt skrev:Är det C6 eller Z06 stänkskydd bak. Hur var de att modda/montera ?
Lite mer bilder, nu med huven på

Bakändan är inte klar ännu, ska ha dit en diffusor innan jag är nöjd. Just nu är den i kartongmallsstadiet så de är mycket arbete kvar.

DRM huven i närbild, det är en reverse cooling huv, dvs den tar in luften i luftintag i bakkanten på huven och den sugs ut i 'gälarna' du ser i huven vilket samtidigt genererar bra marktryck.

Lite tydligare bild på hur det blev med spoiler/splitter och luftintaget.

Lite annan vinkel

Närbild på förarstolen, jag lovar att man sitter still i denna stol när det svänger


RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Re: DRM bilen börjar bli klar, lite byggbilder !
Riktigt gött racestuk på bilen
Framspoilern blev bra!

Framspoilern blev bra!
Corvette `88
Driving most supercars is like trying to manhandle a cow up a staircase, but this one is like smearing honey onto Keira Knightley! "Jeremy Clarkson"
http://www.garaget.org/?car=154673
Driving most supercars is like trying to manhandle a cow up a staircase, but this one is like smearing honey onto Keira Knightley! "Jeremy Clarkson"
http://www.garaget.org/?car=154673
Re: DRM bilen börjar bli klar, lite byggbilder !
Tackar för allt beröm !GP skrev:Riktigt gött racestuk på bilen![]()
Framspoilern blev bra!
Nu vill jag provstarta den men jag är inte riktigt klar med bränslepumpen i högertanken men snart

RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
-
- Nykomling
- Inlägg: 9
- Blev medlem: mån dec 08, 2008 18:17
- Ort: Nyhammar i Dalarna
Re: DRM bilen börjar bli klar, lite byggbilder !
Förjävla rå bil, skitfrän!!!! 

Re: DRM bilen börjar bli klar, lite byggbilder !
Den är klar;) Tar med mig den på onsdag om UPS sköter sig som dom ska hehevette.se skrev:Tackar för allt beröm !GP skrev:Riktigt gött racestuk på bilen![]()
Framspoilern blev bra!
Nu vill jag provstarta den men jag är inte riktigt klar med bränslepumpen i högertanken men snart
Extreme Sportcars AB
Sveriges bästa sportbilsverkstad,Full service,
Motorbyggen,Custombyggen,Mappning,Reservdelar,
Tillbehör,Racing delar mm.
Vi har erfarenhet OCH utbildning...
Extreme Sportcars AB, +46 723026075, skicka sms vid ej svar.
Sveriges bästa sportbilsverkstad,Full service,
Motorbyggen,Custombyggen,Mappning,Reservdelar,
Tillbehör,Racing delar mm.
Vi har erfarenhet OCH utbildning...
Extreme Sportcars AB, +46 723026075, skicka sms vid ej svar.
Re: DRM bilen börjar bli klar, lite byggbilder !
Så var den igång till sist
Har precis börjat mappa den och första fullgasrepan gav 581hk/702Nm på bakhjulen så jag har 19hk kvar till målet på 600hk. På en amerikansk Dynojet dyno (som de väldigt gärna använder i USA.....) motsvarar det 639hk så jag får väl flytta dit och inbilla mig att det är över 600 
Video kommer snart på Youtube.



Video kommer snart på Youtube.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Re: DRM bilen börjar bli klar, lite byggbilder !
581 Hk innebär 19% effektförlust så det borde ju finnas lite att ta på om inte alla diskussioner om 15% skall raseras en gång för alla... Fixar du 603 Hk (16%) till på Lördag bjuder jag på tårta. Finns det något bättre att fira ? 

Re: DRM bilen börjar bli klar, lite byggbilder !
Slutresultatet för nu är 583hk/702Nm - jag kommer inte längre nu. Jag får köra in motorn några hundra mil så får vi se om det går att pressa ur lite tillBengt skrev:581 Hk innebär 19% effektförlust så det borde ju finnas lite att ta på om inte alla diskussioner om 15% skall raseras en gång för alla... Fixar du 603 Hk (16%) till på Lördag bjuder jag på tårta. Finns det något bättre att fira ?
