Burna med Automat
-
- Corvetteexpert
Re: Burna med Automat
Hur såg bakdäcken ut efter detta JoBy? 

Thumbs Up!
Pedal Down!
"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
Pedal Down!
"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
helt klart Joby använder sin bil...COOLMACHINE skrev:Hur såg bakdäcken ut efter detta JoBy?
Men apropå "donuts",de riktigt hårda gör ju metkrokar.
I mitten av sjuttiotalet förfasade sig polisen i västerbotten över att man hittade sk metkrokar på asfalten efter e-fyran.
Man hade väl hört rykten om hur det gick till ,och för jorunalisterna förklarade man att det krävdes en mycket motorstark bil och omdömeslös förare..
(bilen som gjorde de flesta metkrokarna var en chrysler newyorker med 440..)
En metkrok går till på det viset att man med gasen i botten burnar bakåt,och sedan i farten lägger in driven..

Det låg sprillans nya och väntade men däck är förvånadsvärt sega när man ska göra slut på dom.COOLMACHINE skrev:Hur såg bakdäcken ut efter detta JoBy?
1984 som blir mindre och mindre original.
Det låter som det är värre för växellådan än för motorn...Ingo skrev: En metkrok går till på det viset att man med gasen i botten burnar bakåt,och sedan i farten lägger in driven..
När jag hade relativt nytaget körkort gjorde jag metkrokar med en 2.0i Scorpio. Trixet var att stanna i början av en brant nedförsbacke och lägga i backen. Sedan rulla så att man får upp bra fart och sedan varva upp och släppa kopplingen. Bilen gjorde då två svarta streck medans den tappade fart och till slut backade uppför backen igen. Det blev ganska långa metrkrokar. Man visste väl inte bättre då men all belastning hamnar på fel sida på kuggarna i bakaxeln så det är lite konstigt att den aldrig pajjade.
1984 som blir mindre och mindre original.
Tja Ford är väl kvalitet..JoBy skrev:Det låter som det är värre för växellådan än för motorn...Ingo skrev: En metkrok går till på det viset att man med gasen i botten burnar bakåt,och sedan i farten lägger in driven..
När jag hade relativt nytaget körkort gjorde jag metkrokar med en 2.0i Scorpio. Trixet var att stanna i början av en brant nedförsbacke och lägga i backen. Sedan rulla så att man får upp bra fart och sedan varva upp och släppa kopplingen. Bilen gjorde då två svarta streck medans den tappade fart och till slut backade uppför backen igen. Det blev ganska långa metrkrokar. Man visste väl inte bättre då men all belastning hamnar på fel sida på kuggarna i bakaxeln så det är lite konstigt att den aldrig pajjade.

men helt klart är det kraftöverföringen som tar stryk..
så santJoBy skrev: men däck är förvånadsvärt sega när man ska göra slut på dom.

C5:a, 01:a, 6 vxl tripple black = såld
Kolla på Bettan här!
Kolla på Bettan här!
så ska det se utJoBy skrev:
En doughnut beställd?
http://www.joby.se/video/joby/MyVette.mpg
Och en film till från samma tillfälle.
http://www.joby.se/video/joby/smokey.mpg
Detta var september 1999 sedan när corvetten fortfarande hade en helt orginal Cross-Fire under motorhuven.

Kolla på Bettan här!
Kolla på Bettan här!
-
- Corvettefanatiker
Hej !
Däck är färskvara, i stället för att slänga dom gamla kan man lika gärna ha lite roligt
&
sen köpa nya däck. ( Carpe Diem )
Hälsningar
Peter A / -93 Cab
Däck är färskvara, i stället för att slänga dom gamla kan man lika gärna ha lite roligt

sen köpa nya däck. ( Carpe Diem )
Hälsningar
Peter A / -93 Cab
- Tommy Larsson
- Rookie
Hej på er och Glad Påsk.
Har en fråga att ställa,tog ut min bil en C5 97:a automat den 5/4 för att åka till Elmia men skulle ha på nya sulor innan och tänkte "bränna" av dom gamla ordentligt först,men, med vänstern lätt på bromsen och "järnet "med högern ,2:an ilagd ,Traction System Off så bara "staalade" motorn dvs,den ökade inte varvet ,utan bara "bluddrade", efter upprepade försök med olika variationer,gav jag upp och gjorde en vanlig start då hände samma sak vid full gas dvs,varvet la av .Men bilen gick att köra hem normalt.
Nu till frågan ,kan motorstyrningen"tappas om bilen stått ostartad under vintern ,och varit strömlös?
Hercules
Har en fråga att ställa,tog ut min bil en C5 97:a automat den 5/4 för att åka till Elmia men skulle ha på nya sulor innan och tänkte "bränna" av dom gamla ordentligt först,men, med vänstern lätt på bromsen och "järnet "med högern ,2:an ilagd ,Traction System Off så bara "staalade" motorn dvs,den ökade inte varvet ,utan bara "bluddrade", efter upprepade försök med olika variationer,gav jag upp och gjorde en vanlig start då hände samma sak vid full gas dvs,varvet la av .Men bilen gick att köra hem normalt.
Nu till frågan ,kan motorstyrningen"tappas om bilen stått ostartad under vintern ,och varit strömlös?

Hercules
Hercules
köp manuellhercules skrev:Hej på er och Glad Påsk.
Nu till frågan ,kan motorstyrningen"tappas om bilen stått ostartad under vintern ,och varit strömlös?![]()
Hercules

Kolla på Bettan här!
Kolla på Bettan här!
Vet inte hur mkt "självinlärning" C5 har jfr min tidiga C4 men den behövde definitivt köras ngr mil med varierande belastning om batteriet varit bortkopplat. Det finns ju en grundmapp i datorn men den har viss adaptiv förmåga. När jag stoppade i en vassare kam trodde jag att det blivit generalfel då bilen gick bluddrigt och tjuvstannade men efter ett tag gick den prima!hercules skrev:Hej på er och Glad Påsk.
Nu till frågan ,kan motorstyrningen"tappas om bilen stått ostartad under vintern ,och varit strömlös?![]()
Hercules
MN