Hur göra?

heheGP skrev:Lite dum fråga kanske men hur funkar det med stillastående burnout med automatlåda?
Hur göra?
Jag har väl en 250+ hk.frisk skrev:Man gasar!
Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum!
Jag förstår faktiskt inte frågan riktigt.... Kan du utvecka lite? Har du problem med att burna? Hur många hk har du?
Enkelt med automatlåda, det löser sig själv så att säga.GP skrev:Jag har väl en 250+ hk.frisk skrev:Man gasar!
Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum!
Jag förstår faktiskt inte frågan riktigt.... Kan du utvecka lite? Har du problem med att burna? Hur många hk har du?
Men fick ett tips på att man ska köra på lågen vid burning, har inte gjort det så jag får prova med det.
Men med manuel så vet jag hur man gör, då går däckbudgeten åt hel.....e
Det var ju ingen rök på den bilden...?Ola skrev:Burn out med sutomat.
Vad är problemet?
Full gas spinner 1:an, 2.an biter på 3:an skikta rakt fram![]()
Däck bak 285/35 ZR 19 michelin PS 2 C6:a 2008, är du medlem
kolla kalendern bild december. vi se ses i sommar
Håll ut
Hejs Ola 74
Gräs juuuMickeW skrev:Det var ju ingen rök på den bilden...?Ola skrev:Burn out med sutomat.
Vad är problemet?
Full gas spinner 1:an, 2.an biter på 3:an skikta rakt fram![]()
Däck bak 285/35 ZR 19 michelin PS 2 C6:a 2008, är du medlem
kolla kalendern bild december. vi se ses i sommar
Håll ut
Hejs Ola 74
mvh
MickeW
Go film, hur många kusar har du i den maskinen då?Enkelt med automatlåda, det löser sig själv så att säga.
Har gjort en enkel film ned några burnisar med en sur 350 och tillhörande automatlåda:
http://youtube.com/watch?v=BFWSt8K77BM
Som sagt, håll bromspedalen nere och gasa med växelväljaren i 2´an så att den inte frestas att gå upp på trean, det lär slita onödigt mycket på lådan.
När bakhjulet spinner så brukar jag släppa lite lätt på bromsen för att avlasta bakbromsarna men inte för mycket för då börjar man glida och det vill man ju inte.
Jädrigt fin bil du har där, men tyvärr ingen däckrökOla skrev:Burn out med sutomat.
Vad är problemet?
Full gas spinner 1:an, 2.an biter på 3:an skikta rakt fram![]()
Däck bak 285/35 ZR 19 michelin PS 2 C6:a 2008, är du medlem
kolla kalendern bild december. vi se ses i sommar
Håll ut
Hejs Ola 74
En sur 350 som härstammar från en smogad truckmotor?GP skrev:
Go film, hur många kusar har du i den maskinen då?
Jag har som sagt försökt med min några gånger men den bettar för bra, körde då visserligen på nya däck och sen har en väl inte för jädra mycket mos i maskinen, det kan ju försvåra
Ja det är klart det förenklar ju det hela lite, men det är ju bra att du vet hur man ska använda bilenEn sur 350 som härstammar från en smogad truckmotor?
Kanske 250 men det beror kanske på de gamla däcken som verkar ha en hårdhet någonstans mellan hockeypuckar och gamla telefonlurar upp till ren bakelit...
Underbart, så ska en bil köras!
Det var väll knappast en automat?
Jonathan skrev:Min bil..
1:an 2:an 3:an (sista växel th400) studsar i varvstoppet på 6000v = 252 km/h på bakhjulen =)
http://www.youtube.com/watch?v=bHkosEUOzo4
Haha, kul sätt att göra märken i garagegolvetPeter har en video på när han värmer däck som inte va dålig.
Har fångat mig själv 2 ggr...
http://se.youtube.com/watch?v=2IQytXx43o8
och den nedanför[/
Det var en rktigt manlig burnJonathan skrev:Min bil..
1:an 2:an 3:an (sista växel th400) studsar i varvstoppet på 6000v = 252 km/h på bakhjulen =)
http://www.youtube.com/watch?v=bHkosEUOzo4
jag tittade på din film å konstaterade att du inte gjorde en hel doughnutfrisk skrev:Vet inte va du fått att automat e för pensionärer... skulle snarare säga tvärt om! Alla racebilar dragsters som f1 har ju nån form av automatlåder!
forsberg skrev:jag tittade på din film å konstaterade att du inte gjorde en hel doughnutfrisk skrev:Vet inte va du fått att automat e för pensionärer... skulle snarare säga tvärt om! Alla racebilar dragsters som f1 har ju nån form av automatlåder!