Jag har en Corvette 1976 med en ny 454a med 3" avgassystem från original grenrör och bakåt.
Fungerar bra men kan bli bättre.
Var köper man headers till BB till rimliga priser ? (familjen ska ju också ha mat...)
Bilen hade en 509a med headers på tidigare så plats finns.
Följande är gjort på bilen av den tidigare perfektionisten till ägare:
Bilen ramlyftes första gången 1988, då blästrades ramen, kryssmättes helsvetsades förstärktes och lackades, nya fästanordningar tillverkades till karossen där dom gamla var rostiga ( 2 st.)
Bakaxel klumpen renoverades med nya lager packboxar samt drivaxlar senare byttes även utväxlingen ut ( 2002 ), special tillverkade krängninghämmare och camberstag med uniballs monterades och fjädrar ( L88 original fram ) samt komposit bak till detta nya Koni dämpare runt om.
Nya hjullager runt om, dom främre monterades 2006, nya ”rostfria” bromsok runt om med stålomspunna bromsslangar, dom flesta bromsrören är nya liksom huvudbromscylindern.
Kylar ramen – ny! Alla vaccum slangar är nya, bränslesystemet nytt!
Motorn 454 LS6 köptes ny liksom koppling och växellåda ( Dough Nash 4+1)
Bakre bärarmarna samt främre övre bärarmarna nya 2006 dom undre är förstärkta med nya bussningar och pulverlackade så som många andra saker.
Instrumentpanelen, hastighetsmätaren, dörrsidorna, mattan, samt delar av annan inredning nytt. Ytterligare en otrolig mängd detaljer, packningar, dörrgångjärn, dörrhandtag, gummilister, värmesköldar, ljudisolering, strömbrytare, värmepaket är nytt eller i vissa fall där nya saker ej gått att uppbringa renoverade.
Styrningen är numera servoassisterad kuggstång, givetvis ny och svindyr med ny servopump och slangar.
Holley Projection 4 Di insprutning med digitaliserad tändning.
Vidare så är det nya blinkers 2006 ( fram ) bak är bytt sedan tidigare tillsammans med sidomarkeringsljusen osv. i all oändlighet.
Den går som en dröm, men drömmar kan bli bättre.

mvh Robert Sollare