Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
Jag blev positivt överraskad när jag öppnade forumet och såg den nya fräscha uppdateringen.
Men är jag den enda som tydligen börjar bli lätt färgblind, tycker det är lite svårt att se den svaga färgtoningen vid olästa trådar?
Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero
Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter! http://www.spvm.se/ Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Jasså, då var jag inte ensam!
Jag hade iallafall perfekt syn i somras!
Tycker inte att jag är mogen för läsglasögon än, även om jag gillar kaffe och kör Corvette..
Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter! http://www.spvm.se/ Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Jag håller på och lär mig alla nya coola funktioner, bland annat så är storrleken på avatarerna satt som "std" så jag kollar på det....
Det ska också gå att lägga till bilagor nu i den nya forumet, jag tittar på färger och annat också, det viktigaste var att få in uppdateringen, främst av säkerhets skäl, det har varit oerhört påfrestande med alla spökprofiler som jag fått rensa, ibland 50-60 registreringar om dagen som manuellt ska godkännas. Den tiden har inte jag att sitta och rensa så jag hoppas det ska bli bättre nu.
Kom med mer förslag om saker som kan ändras till det bättre men ha i tankarna att det också kan ta lite tid innan dom slår igenom.
Hmm!!
Jag är ju superkonsevativ,så allt nytt är ju besvärligt.
Men antar att när man vant sig är det lättare att använda med lite mer finesser.
Hoppas det blir lättare lägga in bilder o dyl... http://se.youtube.com/watch?v=wFCBoeUFPTM
Jag håller på och lär mig alla nya coola funktioner, bland annat så är storrleken på avatarerna satt som "std" så jag kollar på det....
Det ska också gå att lägga till bilagor nu i den nya forumet, jag tittar på färger och annat också, det viktigaste var att få in uppdateringen, främst av säkerhets skäl, det har varit oerhört påfrestande med alla spökprofiler som jag fått rensa, ibland 50-60 registreringar om dagen som manuellt ska godkännas. Den tiden har inte jag att sitta och rensa så jag hoppas det ska bli bättre nu.
Kom med mer förslag om saker som kan ändras till det bättre men ha i tankarna att det också kan ta lite tid innan dom slår igenom.
Tommy
Är det inte lättare att ta bort registrerings funktionen och låta nya forumanvändare
skicka ett mail till dig och du lägger till dom manuellt?
Re: Nya forumet!
av Stefan » lör jan 03, 2009 16:17
Varför sätta avatarerna på högersidan?
nya finesser e skitbra va vore livet utan dem
men jag håller med stefan varför på högersidan..bara förvirrande
lika surt som när MS släppte office2007 å allt låg på helt andra ställen än vad dem gjort innan ..why liksom.
.varför inte koncentrera sig på finesser istället för förvirrande åtgärder.. men men vi lär väl oss det med
Testade att "Bifoga" och svaret blev: Filen är för stor, den maximala filstorleken är 256 KiB
,så jag testade en annan bild istället och det blev såhär..
Bilagor
testar bilaga
Du, hehe.gif (9.84 KiB) Visad 8400 gånger
Sökfunktionen verkar inte fungera helt hundra (än?), sökte bland annat trådar om däck men hittade inga eller lite träffar samt sökmotorn fattar inte bokstäverna Ä och Ö.
Fråga: Varför måste man skriva ett nytt inlägg när det hade varit enklare att redigera ett tidigare inlägg?
Det skulle nästan behövas en Hermodskurs i grundläggande forumnavigering , men aktiviteten på forumet steg iallafall med klart mätbara procent idag..
Känns bra, men lite inkörning och betatest får vi bjuda på
Knaset med avatererna är att de är skalade till 100x130pix... Allan är 100x100 och ser ju som ni ser lite avlång ut nu ... ni som har mindre bilder får pixliga saker. Stänga av skalningen?
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
Knaset med avatererna är att de är skalade till 100x130pix... Allan är 100x100 och ser ju som ni ser lite avlång ut nu ... ni som har mindre bilder får pixliga saker. Stänga av skalningen?
man får väl byta bilder på sikt,för ofta är dom ju minimerade maximalt för att överhuvudtaget få plats,att förstora dom i det läget blir ju grynigt hur som helst.
men hur komme rman åt avatern?
Men hörrni?!?! Ge killen (Tommy) en chans att göra färdigt! Han har ju skrivit att det inte kommer att ske i brådrasket. Ändra forum är fasen inte gjort i en fjärt! Klaga inte utan lägg en pm på vad ni tycker borde fixas istället. fan så mycket enklare att handera än massa posts! Vilket då betyder att skickar ni pm så har ni det sparat med datum och kan åkalla att ni verkligen har påtalat saken ifråga. Så nästa gång det blir snack om webmasters intresse mm så finns det bevis för att det är påtalat! Slipper vi skitsnack från bägge hållen .......... kanske
BruumBruum; jag vet inte om du menar mej men det är iallafall inga klagomål från min sida, jag är som jag skrivit innan positivt överaskad av forumets nya utformning och jag trodde därför att det var bättre att posta mina funderingar i tråden eftersom alla kan då se vad som redan noterats, istället för att pm bomba admin (Tommy) flera gånger om samma ärende.
Men hörrni?!?! Ge killen (Tommy) en chans att göra färdigt! Han har ju skrivit att det inte kommer att ske i brådrasket. Ändra forum är fasen inte gjort i en fjärt! Klaga inte utan lägg en pm på vad ni tycker borde fixas istället. fan så mycket enklare att handera än massa posts! Vilket då betyder att skickar ni pm så har ni det sparat med datum och kan åkalla att ni verkligen har påtalat saken ifråga. Så nästa gång det blir snack om webmasters intresse mm så finns det bevis för att det är påtalat! Slipper vi skitsnack från bägge hållen .......... kanske
Jag hatar förändringar för förändringens egen skulll.
Rör det sig om förbättringar så OK
Men ofta är det som med kejsarens nya kläder att man gullar upp förändringar som i praktiken blir försämringar.
Vi har tillexempel klotterplanket på nitroz som är den primitivaste typen av forum,men ändå är betydligt aktivare än de moderna flådiga forum man försökt ersätta med.
Håller faktiskt med Coolmachine, tycker att det nya layouten är plottrig och svår att få överblick på!
Jag förstår att det finns en del säkerhetshål som måste pluggas igen, men måste verkligen layouten ändras också?
Ja jag vet , men jag är konservativ, allt nytt är inte bättre bara för att det är nytt.
Det är just därför jag kör omkring i en C3'a och inte en Volvo från 2008!
Vissa grejer skulle behövas fixas,en större knapp för besvara och ny tråd tex,även en snabbsvars ruta hade varit trevligt,menmen det kommer väl kanske med tiden
Blir fint det här krävs bara att man ska vänja sig lite
Livsnjutare,En dag i taget =),svag för corvette c5 z06
Im back!
Corvette c5 targa-97 såld
Corvette c5 targa -99 såld
Corvette c6 han -05 såld
Corvette c6 competion -08 såld
Mikael Jarl Laholm
Tror oxå att det blir kanon bara man vant sig lite. Det som jag har RIKTIGT svårt för är att se den röda markeringen för nya inlägg....vore kanon om den kunde bli mer tydlig. Keep up the good work ni som ser om forumet!
/Håkan