Manuellt ventilhus
Manuellt ventilhus
Blev en ny låda med manuellt ventilhus och omvända växellägen.
Någon här som har en bra lösning på inbyggd shifter (spakställ) ev bilder så man får lite bra ideer.
Vill ju inte såga o förstöra i onödan.
Någon här som har en bra lösning på inbyggd shifter (spakställ) ev bilder så man får lite bra ideer.
Vill ju inte såga o förstöra i onödan.
vette-70 bb 540. Tom.s 12 bolt 1480kit
den där lådan får du gärna berätta mer om. är själv helt in snöjad på 4l80e men jäkla så dyr specielt med denna dollar kurs känns de som man får kolla lite billigar alternativ. såg att de blev en del fler hästar på v-power. Du funderade aldrig på e-85?
c3-69 502cu.in 704HK 960NM
http://www.garaget.org/?car=96617
http://www.garaget.org/?car=96617
Har ej fått lådan än men har 3 kompisar som kör med likadan låda.
En utav dom kör även med en 620 med 1300nm i vrid och lådan hänger med.
Är byggd för 850hk och kostar 18900kr av Per på ENGINE KIT RACING
0707770998
samt 7400kr för en förstärkt 10tums a1 turbin.
Håller mig till benzin(kanske en mekanisk rullcam om man skulle tröttna ngn gång).
En utav dom kör även med en 620 med 1300nm i vrid och lådan hänger med.
Är byggd för 850hk och kostar 18900kr av Per på ENGINE KIT RACING
0707770998
samt 7400kr för en förstärkt 10tums a1 turbin.
Håller mig till benzin(kanske en mekanisk rullcam om man skulle tröttna ngn gång).
vette-70 bb 540. Tom.s 12 bolt 1480kit
Tjena Johan
Ny låda, turbin och motor....nu satsas det
Kommer blir rätt vass nu!
Har du fått hem motorn än?
Ang spak....kanske en sånhär:
http://i115.photobucket.com/albums/n288 ... C01153.jpg
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
MVH Krille
Ny låda, turbin och motor....nu satsas det

Har du fått hem motorn än?
Ang spak....kanske en sånhär:
http://i115.photobucket.com/albums/n288 ... C01153.jpg
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
MVH Krille
Jo då, här går det fint.
Blev ju lite nytt redan i sommras, så som special byggda stock/superstock bladfjädrar, alu kyl och subframe connectors.
I vinter blir det alu vattenpump, ny remskiva, ny eaton diff, cormemoly drivaxlar och 3,90 i utväxling
Hur har det gått med bakaxel till dig, har du betällt nått än?
MVH Krille
Blev ju lite nytt redan i sommras, så som special byggda stock/superstock bladfjädrar, alu kyl och subframe connectors.
I vinter blir det alu vattenpump, ny remskiva, ny eaton diff, cormemoly drivaxlar och 3,90 i utväxling

Hur har det gått med bakaxel till dig, har du betällt nått än?
MVH Krille
Ok där ser man.
Kom precis hem varit o hämtat motorn.
Fick reda på att avgasportarna sitter 0.2 tum högre upp än på Gm s toppar.
Undrar!
Blir det problem att få dit sidepipes headdersen eller är det likadant på edelbrock rpm performence topparna.
I så fall funkar det ju.
??????
Kom precis hem varit o hämtat motorn.
Fick reda på att avgasportarna sitter 0.2 tum högre upp än på Gm s toppar.
Undrar!
Blir det problem att få dit sidepipes headdersen eller är det likadant på edelbrock rpm performence topparna.
I så fall funkar det ju.
??????
vette-70 bb 540. Tom.s 12 bolt 1480kit
på mina edelbrock viktortoppar sitter oxå kanalerna högre upp skulle gissa på 1tum högre. så där fick jag fixa att par adaptrar så de blev lutning på de. men 0,2 tum låter ju inte mycket. men lite problem lär du få. gissar på att du inte ska köra med dom klenaste hedders.
c3-69 502cu.in 704HK 960NM
http://www.garaget.org/?car=96617
http://www.garaget.org/?car=96617
Hej Claesson!
Mätte upp avgasportarna och såg att det skiljer ca 11mm så nu har jag fått problem.
Vet ej om det skiljer några andra mått typ längre ut eller ngt som man bör känna till!.
Hur ser dina plattor ut kanske ngt liknande kan bli räddningen för mig.
Eller byta toppar! (Hellst inte)
Ta bort sidepipen är inget alternativ i så fall kör jag hellre Camaro som Krille!!!
Mätte upp avgasportarna och såg att det skiljer ca 11mm så nu har jag fått problem.
Vet ej om det skiljer några andra mått typ längre ut eller ngt som man bör känna till!.
Hur ser dina plattor ut kanske ngt liknande kan bli räddningen för mig.
Eller byta toppar! (Hellst inte)
Ta bort sidepipen är inget alternativ i så fall kör jag hellre Camaro som Krille!!!
vette-70 bb 540. Tom.s 12 bolt 1480kit
Hej kolla mitt garage finns en bild där. dock på den tjocka modellen. utskärda i vattenskärare sen fräst ner vinkeln. högersidan ville jag ha 4 mm lutning så där skärde dom ut i 6mm plåt blev jättebra på den sidan 2mm i nederkant. vänstersidan var de 5,5mm skillnad men där använde dom 10mm plåt just på den sidan som de är så trångt. systemet kom kanske 10 mm lägre än normalt. vilken höjd har du på olje tråget? brukar vara 10,5 tum på dom vassare men kanske att dom i usa vet att de inte funkar i corvette.
c3-69 502cu.in 704HK 960NM
http://www.garaget.org/?car=96617
http://www.garaget.org/?car=96617
Trökit....men det löser sig säkert, kanske går ändå...eller så får det väl bli sånna där adaptrar. Annars lät ju camaro som ett fint val
1800 kg bomb 
Dina edelbrocktoppar är väl dessa http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
Isåfall har de "stock location" på avgasprotarna.


Dina edelbrocktoppar är väl dessa http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
Isåfall har de "stock location" på avgasprotarna.

så här mätte jag. packningen jag har haft var runda hål i så kolla inte på de svarta. men nederkant mäter ca 7,3cm och överkant 11,8.
c3-69 502cu.in 704HK 960NM
http://www.garaget.org/?car=96617
http://www.garaget.org/?car=96617
har köpt detta tråg till min 502 dock ej monterat än. de.
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
får då ca 1 tum högre frigång. minsta körspår i vägen så skapde de gamla i vägen.
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
får då ca 1 tum högre frigång. minsta körspår i vägen så skapde de gamla i vägen.
c3-69 502cu.in 704HK 960NM
http://www.garaget.org/?car=96617
http://www.garaget.org/?car=96617
sen kommer säkert ventilkåpan ta i torpedvägen jag fick kapa ur lite där. och har du korta huven så kan man inte ha klockan till torkarluckan där heller. tänkte jag skulle flytta hela luck historen ca en dm närmare skärmen (en del fix). för jag antar att du har minst lika höga ventilkåpor som jag. sen passar inte generator gasvajer mm. är lite fix och få de att lira. men fan va kul du kommer ha sen
c3-69 502cu.in 704HK 960NM
http://www.garaget.org/?car=96617
http://www.garaget.org/?car=96617
Precis detdär oljetråget har jag till min 540.
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
Så det ska passa Johan, glöm inte beställa tillhörande oljepickup. Typ denna http://store.summitracing.com/partdetai ... =MIL-18201
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
Så det ska passa Johan, glöm inte beställa tillhörande oljepickup. Typ denna http://store.summitracing.com/partdetai ... =MIL-18201
Varför inte ett milodon 30970 tråg.
Det är ett sånnt som jag har på 461an
Fast för mig lutar det åt ett canton 15-320 tråg
eftersom jag redan har rätt oljepickup.
se cantonracingproducts.com.
Har redan kortat av vacumventilen till vindrutetorkarskyddet.
Samt bytt till en 7tums bromsservoklocka. Jeselvippor för att få plats med lägre ventilkåpor L88 huv sen förr.
De va de
Det är ett sånnt som jag har på 461an
Fast för mig lutar det åt ett canton 15-320 tråg
eftersom jag redan har rätt oljepickup.
se cantonracingproducts.com.
Har redan kortat av vacumventilen till vindrutetorkarskyddet.
Samt bytt till en 7tums bromsservoklocka. Jeselvippor för att få plats med lägre ventilkåpor L88 huv sen förr.
De va de
vette-70 bb 540. Tom.s 12 bolt 1480kit
ja de lätt intessant har du någon bild på de?johanlu skrev:Varför inte ett milodon 30970 tråg.
Det är ett sånnt som jag har på 461an
Har redan kortat av vacumventilen till vindrutetorkarskyddet.
De va de
men de passar väl bara på de äldre blocken IV och nerå eller har du äldre motorblocket?
fasigen nu blev jag lite nervös att jag köpt fel.
c3-69 502cu.in 704HK 960NM
http://www.garaget.org/?car=96617
http://www.garaget.org/?car=96617