Vibrationer
Vibrationer
Jag har byggt en 383 motor med ett balanserat kitt och jag har solida motorfäste men jag känner vibrationer vid 3000varv och mer är detta vanligt när man har solida fäste eller är det något fel och i såfall vad kan det vara.
AH Performance
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Hej!
Varför behöver du solida fästen?! Bytt dem till vanliga så ska du se att vibrationerna försvinner.
//Lasse
Varför behöver du solida fästen?! Bytt dem till vanliga så ska du se att vibrationerna försvinner.
//Lasse
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Hallå
Jag har också en 383:a med solida fästen.Och jag har inga vibrationer.Har du inte ballanserat motorn?
Lars
Jag har också en 383:a med solida fästen.Och jag har inga vibrationer.Har du inte ballanserat motorn?
Lars
-69 Stingray cab,Svart,6växlad Richmond manuell,427-L88,595Hp
http://www.garaget.org/Honta
http://s6.photobucket.com/user/larshogl ... t=3&page=1
http://www.garaget.org/Honta
http://s6.photobucket.com/user/larshogl ... t=3&page=1
-
- Corvettefantast
- Inlägg: 140
- Blev medlem: lör sep 08, 2007 0:04
- Ort: Falun
-
- Corvettefantast
- Inlägg: 140
- Blev medlem: lör sep 08, 2007 0:04
- Ort: Falun
Ok, då känns som det skulle kunna vara från motorn. Hur är kittet balanserat? Komplett med vev, stakar, lager kolvar med bult och ringar och spiro, flexplatta, svängdämapre mm?
Min bror har en Dodge som hade samma problem, vi försökte allt bytte, turbin mm med tillslut var vi tvungna att inse att motorn var felbalanserad. Vid balanseringen visade det sig att kolvarna var för tunga. De var smidda som skulle ersätta orginal. Men för att få få det bra så blev det tungmetall i veven.
skicka mig ett pm så kan du få mitt nummer om du vill ringa.
Kalle
Min bror har en Dodge som hade samma problem, vi försökte allt bytte, turbin mm med tillslut var vi tvungna att inse att motorn var felbalanserad. Vid balanseringen visade det sig att kolvarna var för tunga. De var smidda som skulle ersätta orginal. Men för att få få det bra så blev det tungmetall i veven.
skicka mig ett pm så kan du få mitt nummer om du vill ringa.
Kalle