fundering vid corvetteköp

Här kan ni ställa frågor som inte är generations- eller årsmodellsbundet.
triumph
Nykomling
Nykomling

fundering vid corvetteköp

Inlägg av triumph »

Har en önskan att kanske skaffa sig en Corvette någon gång och därför är detta forum perfekt att läsa på, så att man lär sig var bristerna finns

Men är nedanstående vanligt med så mycket utbytta delar?? Är ju riktigt dyra delar som inte rullat många mil innan byte behövdes??
När man läser detta så blir man lite avvaktande till bilmodellen

http://www.blocket.se/vi/18299598.htm?ca=15_s

* Ny växellåda - 80 000kr garanti
* Ny packning mellan växellåda & bakaxel - 15 000kr
* Ny motor till vänster lampa - 3000kr.
* Ny givare till ABS/Antispinnsystemet - 6000kr m.m
* Snart nya Bromsskivor, Bromsbelägg.
* mm mm ca 130 000 kr
Användarens profilbild
GP
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av GP »

När jag köpte min bil så fick jag kvitton på över 100 000 kr. I mitt fall så var förre ägaren en riktig pedant. Detta var en C4 som antagligen har lite fler fel än en C5.Annars så ser bilen du kanske skulle köpa riktigt fin ut.
Corvette `88
Driving most supercars is like trying to manhandle a cow up a staircase, but this one is like smearing honey onto Keira Knightley! "Jeremy Clarkson"

http://www.garaget.org/?car=154673
Användarens profilbild
CoolvetteC3
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av CoolvetteC3 »

"Gissar att annonsen är insatt till någon som fyller år eller är på g att råka ut för en svensexa eller möhippa.
Finns ingen som helst normal förklaring till priserna annars."

Knappast, då hade väl det begärda priset varit anmärkningsvärt lågt för att locka så många som möjligt att ringa, det vill jag ju inte tro är fallet med denna annonsen.

Om säljaren blivit lurad att göra ett antal reparationer är det bara att beklaga men mitt tips är att annonsen är riktig.

Nästa grej man kan fundera på är hur den angivna mängden utbytta delar kan komma från en såpass ny bil, visst otur kan alla ha men det känns relativt mycket samlat på en relativt ny bil, återigen en blåsning av en oseriös verkstad?
Ingvar i LA (Landskrona)

www.ihansson.se
triumph
Nykomling
Nykomling

Inlägg av triumph »

Ok - så det är inte vanligt med så stora reparationer på så få mil!

När "brukar" de dyra repartionerna komma? (kan man fråga så??)
forsberg
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av forsberg »

verkar vara en välskruvad bil :roll:
miltalet kanske inte stämmer :shock:

läge att kolla ursprunget kanske... :idea:
C5:a, 01:a, 6 vxl tripple black = såld
Kolla på Bettan här!
Användarens profilbild
CoolvetteC3
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av CoolvetteC3 »

BruumBruum skrev:Ingvar: Hur riktig annonsen än är så kostar det långt ifrån dom summorna som är upptagna.
Det argumenterar jag inte emot.
Det låter mycket dyrt och långt över vad det borde kosta.

Å´ andra sidan kan man säket hitta verkstäder som tar ut sådana priser om bilägaren inte reagerar på eventuella prisuppgifter när man lämnar in bilen.
Om bilägaren inte ställer frågan finns ju risken att bli uppkörd, även om det borde finnas rimliga gränser även då.

Jag tror ändå att annonsen är riktig, ingen födelsedagsannons, dom brukar aldrig vara så detaljerade och dessutom brukar det begärda priset vara anmärkningsvärt lågt, så lågt att ingen tror att det är sant men många lockas att ringa för att kolla OM den billiga bilen är såld...

Om säljannonsen är riktig borde säljaren ha kvitto på allt som räknas upp i annonsen och då kan eventuella spekulanter kontrollera att de förefaller korrekta reparationer.

Frågan som jag ändå ställer mig är hur ett sånt antal omfattande och dyra reparationer kan krävas på en bil som är såpass ny, finns det någt annat i bagaget, är den körd på ett "häftigt" sätt eller har den något annan bakgrund?

Personligen skulle jag nog passa mig för den bilen, det känns inte OK med så mycket reparationer helt enkelt.
Ingvar i LA (Landskrona)

www.ihansson.se
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

Carfax funkar väl bara på bilar som kommer från USA, eller... :?:

Eftersom det står att den inte är importerad från Usa och man inte skriver att den är Svensksåld, så ligger det väl nära till hands att den kommer från Tyskland. Kan vara lite lurigare då att kolla tidigare mätareställning.

Jag undrar också hur Fribrocks kan ta betalt för att byta packning mellan låda och bakaxel för 15.000:- när man ca 3 månader tidigare bytt lådan? Då måste ju packningen blivit utbytt :?:
Ser lite märkligt ut. Kolla upp den noga innan ev. köp!

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Skriv svar