Det var många åsikter angående kostnaderna. Väl på plats tyckte alla jag talade med att 950 spänn var billigt för ett sådant arrangemang som varar i två dagar.
Jag betalar mellan 1500 och 2500 för en endags arrangerad track day i Sverige och mellan 4500 och 7000 nere på kontinenten. Absolut mest för pengarna får man på CCS Mantorpsträff!
Egentligen borde det kosta mer, men som tur är så finns det folk som ställer upp och jobbar häcken av sig gratis för att det ska bli av. Några medlemmars företag sponsrar evenemanget med tusentals kronor vardera. Detta sänker priset för alla andra. Andra lånar ut dyrbar utrustning gratis. o s v.
Det vore kul om fler ställde upp med lite frivilligarbete. Då kanske det skulle gå att sänka priset ännu mer. Men de flesta verkar istället vilja ha ett fullservicearrangemang där allt serveras på fat och då kostar det pengar. Ta maten t ex. Den kostar 100 kr/skalle för att det är det billigaste man hittat för kvalitetscatering. Om någon tar på sig ansvaret för att laga och servera mat till 100+ personer gratis, så kan vi säkert få ner kostnaden till 30 kr/pers för endast råvarorna. Men ingen har anmält sig ännu...
Gör en god gärning, anmäl er som frivilliga att hjälpa till med nästa års arrangemang, så blir det både bättre, billigare och roligare. Kontakta CCS Racing sektion,
racing@clubcorvette.se.
Att jämföra med Bilsport Action Meet går ju inte. De har ju betalande publik och tjänar pengar på arrangemanget! Dessutom så äger förlaget Albinsson & Sjöberg som ger ut tidningen Bilsport 50% av Mantorp Park.
Hmmm... Lät jag gnällig nu?
/Christer