Klubbmästerskap Mantorp.

Forum för frågor och synpunkter kring klubbens racingaktiviteter.

Moderator: ornet

forsberg
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av forsberg »

Lars J skrev: DU ÄR UTE PÅ DJUPT VATTEN FRISKEN, SÅ HÅLL MUNNEN STÄNGD! :roll: :roll: :roll:

/Lars/ (Ordförande i sluta gnäll kommittén)
är man verkligen ute på djupt vatten om man talar om fakta :roll: :shock: :?

en ide kanske vore att splitta kostnaderna...
350 för konbana
350 för bana
350 för dragracing
:idea: 8) :wink:
C5:a, 01:a, 6 vxl tripple black = såld
Kolla på Bettan här!
Mange_C5
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Mange_C5 »

forsberg skrev:

en ide kanske vore att splitta kostnaderna...
350 för konbana
350 för bana
350 för dragracing
:idea: 8) :wink:
Fakta är väl också att då lär det behövas betydligt mer anmälda deltagare i förhållande till nuvarande budgeterad startavgift för att täcka kostnaderna och därmed risk för mindre körtid/deltagare. :roll: :cry:
Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero

Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Musse
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Musse »

Action meet 350kr, 3 eller 4 repor,sitta i kö,titta på SAABar
Klubbmästerskapet 30 repor, ingen kö, titta på eller köra banracing.
Dyrt? Nej.
Det var mycket gnäll när det inte skulle bli nå´t klubbmästerskap,så kom och kör nu
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Musse skrev:Action meet 350kr, 3 eller 4 repor,sitta i kö,titta på SAABar
Klubbmästerskapet 30 repor, ingen kö, titta på eller köra banracing.
Dyrt? Nej.
Det var mycket gnäll när det inte skulle bli nå´t klubbmästerskap,så kom och kör nu
Första vettiga argumentet :)

sen vet jag inte om min bil pallar med 30 repor på en dag, man vill nog inte pressa sin bil mer än 5 6 repor/ dag.

faktum e att det räcker med en repa... bara den e snabb hahaha

:D
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

forsberg skrev:
Lars J skrev: DU ÄR UTE PÅ DJUPT VATTEN FRISKEN, SÅ HÅLL MUNNEN STÄNGD! :roll: :roll: :roll:

/Lars/ (Ordförande i sluta gnäll kommittén)
------------------------------------------------------------------------------------------
Det var ett försök att "raljera" lite med Frisken Forsberg! Om du tittar längst ner i Friskens inlägg så förstår du! :oops: Det bästa jag vet är att j-vlas lite med Frisken och han tål det! :twisted:

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Lars J skrev:
forsberg skrev: är man verkligen ute på djupt vatten om man talar om fakta :roll: :shock: :?
------------------------------------------------------------------------------------------
Det var ett försök att "raljera" lite med Frisken Forsberg! Om du tittar längst ner i Friskens inlägg så förstår du! :oops: Det bästa jag vet är att j-vlas lite med Frisken och han tål det! :twisted:

/Lars/
jo :lol:
Mange_C5
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Mange_C5 »

Verkar blli svajjigt väder i helgen, med risk för regn.. :? :cry:
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=3 ... 0010105086

Blir isåfall att stå mitt i kläderna och ignorera blötan! :evil:

forsberg
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av forsberg »

Lars J skrev: Det var ett försök att "raljera" lite med Frisken Forsberg! Om du tittar längst ner i Friskens inlägg så förstår du! :oops: Det bästa jag vet är att j-vlas lite med Frisken och han tål det! :twisted:

/Lars/
nu är ju inte jag heller så värst blodigt allvarlig :shock: :lol: :lol:
Kolla på Bettan här!
goa2head
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av goa2head »

Jo man kollar vädret hela tiden...hade varit kul med en bra tid på strippen el banan....men kanske bara blir att sladda runt hehe
Extreme Sportcars AB
Sveriges bästa sportbilsverkstad,Full service,
Motorbyggen,Custombyggen,Mappning,Reservdelar,
Tillbehör,Racing delar mm.
Vi har erfarenhet OCH utbildning...
Extreme Sportcars AB, +46 723026075, skicka sms vid ej svar.
62an
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Anmäl dig som frivillig resurs inför Mantorp 2009!

Inlägg av 62an »

Det var många åsikter angående kostnaderna. Väl på plats tyckte alla jag talade med att 950 spänn var billigt för ett sådant arrangemang som varar i två dagar.

Jag betalar mellan 1500 och 2500 för en endags arrangerad track day i Sverige och mellan 4500 och 7000 nere på kontinenten. Absolut mest för pengarna får man på CCS Mantorpsträff!

Egentligen borde det kosta mer, men som tur är så finns det folk som ställer upp och jobbar häcken av sig gratis för att det ska bli av. Några medlemmars företag sponsrar evenemanget med tusentals kronor vardera. Detta sänker priset för alla andra. Andra lånar ut dyrbar utrustning gratis. o s v.

Det vore kul om fler ställde upp med lite frivilligarbete. Då kanske det skulle gå att sänka priset ännu mer. Men de flesta verkar istället vilja ha ett fullservicearrangemang där allt serveras på fat och då kostar det pengar. Ta maten t ex. Den kostar 100 kr/skalle för att det är det billigaste man hittat för kvalitetscatering. Om någon tar på sig ansvaret för att laga och servera mat till 100+ personer gratis, så kan vi säkert få ner kostnaden till 30 kr/pers för endast råvarorna. Men ingen har anmält sig ännu...

Gör en god gärning, anmäl er som frivilliga att hjälpa till med nästa års arrangemang, så blir det både bättre, billigare och roligare. Kontakta CCS Racing sektion, racing@clubcorvette.se.

Att jämföra med Bilsport Action Meet går ju inte. De har ju betalande publik och tjänar pengar på arrangemanget! Dessutom så äger förlaget Albinsson & Sjöberg som ger ut tidningen Bilsport 50% av Mantorp Park.

Hmmm... Lät jag gnällig nu? :?

/Christer
1962 Convertible
Tidigare Corvetter: 1968 Corvette Conv, 1966 Corvette Conv, 2000 Corvette Coupé, 2002 Corvette Z06
www.racefactory.se
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Att jämföra med Bilsport Action Meet går ju inte. De har ju betalande publik och tjänar pengar på arrangemanget! Dessutom så äger förlaget Albinsson & Sjöberg som ger ut tidningen Bilsport 50% av Mantorp Park.

Hmmm... Lät jag gnällig nu?
Nja det går ju att jämföra om man jämför rätt!?! Strippenkörning mot strippenkörning. Banracing är en helt annan sak och kostnad. Därför borde det vara dyrare att köra på bana även på corvetteklubbens arrangemang och billigare att köra på strippen. Albinsson äger inte Säve tex.. så det resonemanget faller, men visst har du poäng i betalande publik.

Min ekonomiska kritik skall väl läsas mer som en diskution i ledet om huruvida vi ska få mer folk och yngre till våra racingevents och till klubben. Sen är det alltid lika kul att folk tar åt sig personligt så fort det diskuteras eller kritiseras hur ett event har hållits. Allt blir ju så mycket bättre om alla höll käft och om man säger nått så ska det bara vara rosor. Det e ju så utvecklingen går framåt. Fungerar det förr med häst och vagn till jobbet kan vi väl alla göra samma nu.

ALLA VET ATT ALLA JOBBAR GRATIS!

ALLA ÄR OERHÖRT TACKSAMMA FÖR DET JOBB DOM UTRÄTTAR!!

Så vi behöver väl inte tjöta om det mer?
Varför inte ta ut en högre avgift så kanske vi kan få ännu kuligare?
forsberg
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av forsberg »

..eller varför inte betalande publik på CCS Racing :?: :roll: :shock: :?: :idea:
Kolla på Bettan här!
Mange_C5
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Mange_C5 »

frisk skrev:

Hmmm... Lät jag gnällig nu?
Nja det går ju att jämföra om man jämför rätt!?! Strippenkörning mot strippenkörning. Banracing är en helt annan sak och kostnad. Därför borde det vara dyrare att köra på bana även på corvetteklubbens arrangemang och billigare att köra på strippen. Albinsson äger inte Säve tex.. så det resonemanget faller, men visst har du poäng i betalande publik.

Min ekonomiska kritik skall väl läsas mer som en diskution i ledet om huruvida vi ska få mer folk och yngre till våra racingevents och till klubben. Sen är det alltid lika kul att folk tar åt sig personligt så fort det diskuteras eller kritiseras hur ett event har hållits. Allt blir ju så mycket bättre om alla höll käft och om man säger nått så ska det bara vara rosor. Det e ju så utvecklingen går framåt. Fungerar det förr med häst och vagn till jobbet kan vi väl alla göra samma nu.

ALLA VET ATT ALLA JOBBAR GRATIS!

ALLA ÄR OERHÖRT TACKSAMMA FÖR DET JOBB DOM UTRÄTTAR!!

Så vi behöver väl inte tjöta om det mer?
Varför inte ta ut en högre avgift så kanske vi kan få ännu kuligare?
Man kan vända på det också och säja att vore det inte för dragracingen så kunde man hyra en annan billigare racingbana (utan dragracingstrip).
Om man kör på Mantorp så upptar dragracingen delar av banan och då lär det vara svårt eller inte möjligt att hyra ut den till annan verksamhet (tex banracing) för banägaren, av detta kan man då lätt dra slutsatsen att banhyran är för anläggningen och inte hyra per meter av använd asfalt, rätta mej gärna om jag har fel. :?
Isåfall är väl det enda alterrnativet att hyra ett surt flygfält, kanske t.o.m. utan en sån enkel sak som toaletter m.m. :cry:
Jag tycker faktiskt inte att det är dyrt för det man får. :roll:
Sen håller jag med dej Frisken om att om man inte kan diskutera sakfrågor så drivs inget framåt.
forsberg skrev:..eller varför inte betalande publik på CCS Racing :?: :roll: :shock: :?: :idea:
Tror inte det är så poppis, först "dyr" startavgift för att köra sen pynta extra för att familjen skall få titta. Men går det så går det...

Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Jo Magnan, du har rätt i vad du säger. Så frågan är då...
Dom som vill köra banracing vill ju köra så mycket som möjligt. Därför borde vi inte köra dragrace på mantorp vid samma tillfälle. Då kanske vi ska lägga dragracing vid nån annan bana, typ Uråsa.

.....

Eller så kör vi på som vi gör och lägger ner diskutionen :)
Björn Friberg
Nykomling
Nykomling

Mantorp

Inlägg av Björn Friberg »

Hej ! Jag vill passa på att tacka alla som var med och arrangerade årets klubbmästerskap på Mantorp förra helgen. Kanonkul var det och jag tycker det är fantastiskt att det finns så många frivilliga funktionärer som vill hjälpa till. Stor erloge till dom, som ställer upp så vi andra kan leka. Kan inte låta bli att komentera "prisdebatten". Utan våra frivilliga funktionärer så skulle det förmodligen kosta 4950:-/ helg. Respekterar andra åsikter, men jag tycker det är patetiskt att klaga på 950kr för en hel helg. Bankörning, strippkörning, tältplats med el och inte minst en hel helg med likasinnade. Nä sluta gnäll och kom dit nästa år och kör ifrån oss istället.
M.V.h Björn
forsberg
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av forsberg »

frisk skrev:Jo Magnan, du har rätt i vad du säger. Så frågan är då...
Dom som vill köra banracing vill ju köra så mycket som möjligt.
Därför borde vi inte köra dragrace på mantorp vid samma tillfälle.
Då kanske vi ska lägga dragracing vid nån annan bana, typ Uråsa.
vilken lysande ide :D :wink:
Kolla på Bettan här!
forsberg
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av forsberg »

Mange_C5 skrev:Tror inte det är så poppis, först "dyr" startavgift för att köra sen pynta extra för att familjen skall få titta. Men går det så går det...
familjen kan ju ingå i startavgiften.. :roll: :shock:
Kolla på Bettan här!
Mange_C5
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Mange_C5 »

forsberg skrev:
Mange_C5 skrev:Tror inte det är så poppis, först "dyr" startavgift för att köra sen pynta extra för att familjen skall få titta. Men går det så går det...
familjen kan ju ingå i startavgiften.. :roll: :shock:
Hur många blir det då kvar? :lol:

Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Re: Mantorp

Inlägg av Lars J »

Björn Friberg skrev:Hej ! Jag vill passa på att tacka alla som var med och arrangerade årets klubbmästerskap på Mantorp förra helgen. Kanonkul var det och jag tycker det är fantastiskt att det finns så många frivilliga funktionärer som vill hjälpa till. Stor erloge till dom, som ställer upp så vi andra kan leka. Kan inte låta bli att komentera "prisdebatten". Utan våra frivilliga funktionärer så skulle det förmodligen kosta 4950:-/ helg. Respekterar andra åsikter, men jag tycker det är patetiskt att klaga på 950kr för en hel helg. Bankörning, strippkörning, tältplats med el och inte minst en hel helg med likasinnade. Nä sluta gnäll och kom dit nästa år och kör ifrån oss istället.
M.V.h Björn
JAG HÅLLER MED PÅ ALLA PUNKTER! :idea:

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Skriv svar