Tjosan!
Jag är ute efter något som kan skydda mina kabelhärvor i motorrummet. TYP något som liknar ett luboflexrör fast i smalare dimensioner såklart. Det får gärna stå emot värme eftersom kablarna idag känns ganska blottade mot den varma v8:an.
En annan snygg och smidig lösning för att skydda kablar mot värme samt bunta ihop dom är att använda sig av en bred aluminium tejp. Samma typ av tejp som rörmokare m.fl använder för att skarva ihop isoleringen över rör osv.
Iofs inte så smidigt om man ska in o gräva i kabelhärvan igen
Men jag har isolerat ett par kablar som i princip ligger o vilar mot grenrören. På över ett år har det inte hänt nåt än
banka skrev:En annan snygg och smidig lösning för att skydda kablar mot värme samt bunta ihop dom är att använda sig av en bred aluminium tejp. Samma typ av tejp som rörmokare m.fl använder för att skarva ihop isoleringen över rör osv.
Iofs inte så smidigt om man ska in o gräva i kabelhärvan igen
Men jag har isolerat ett par kablar som i princip ligger o vilar mot grenrören. På över ett år har det inte hänt nåt än
Mvh Daniel
Ta en bild så jag får se hur det ser ut Var köper jag sådan tejp?
Annars om du har nån lokal firma i närheten så kan du säkert fixa ett par meter av dom...de går ju inte åt så mkt
Kan fixa en bild efter helgen om du behöver en!
förresten, om du tänker använda tejpen så dra ett par varv med vanlig eltejp först vid dom värsta ställena, vet inte hur värmen är innanför aluminiumtejpen så lite extra isolering är nog inte fel.