kylning?
-
- Corvettefantast
- Kontakt:
kylning?
jag har fått problem med kylningen av min -01 automat nu..
bilen går lite för varmt tycker jag..den ligger på 108 grader celcius eller 226 grader fahrenheit nu när jag kör.
jag böt termostat och har kollat att elfläktarna fungerar, kylar vatten finns också.
börjar fundera på om det är någon liten spoiler under bilen som ska styra luften upp till kylaren som jag tappat (ska det vara någon där) eller vad det annars kan vara för fel.
någon som har något tips?
bilen går lite för varmt tycker jag..den ligger på 108 grader celcius eller 226 grader fahrenheit nu när jag kör.
jag böt termostat och har kollat att elfläktarna fungerar, kylar vatten finns också.
börjar fundera på om det är någon liten spoiler under bilen som ska styra luften upp till kylaren som jag tappat (ska det vara någon där) eller vad det annars kan vara för fel.
någon som har något tips?
/ Mange C3 -78 och C5 -01
fullt normalt inget å va orolig för.. 

Senast redigerad av forsberg den tor jun 05, 2008 19:12, redigerad totalt 1 gånger.
C5:a, 01:a, 6 vxl tripple black = såld
Kolla på Bettan här!
Kolla på Bettan här!
Igår hamnade jag i lite köer, och tempen gick upp direkt till 230F / 113C.
Vad kan det vara för fel? Borde inte då den koka om den efterstiger 100C ?? Är det någon som vet? Åtgärd?
/TJ
Vad kan det vara för fel? Borde inte då den koka om den efterstiger 100C ?? Är det någon som vet? Åtgärd?
/TJ
Black Sweet Beast '04 Coupé
http://www.garaget.org/TJ
http://www.garaget.org/TJ
Så länge man har tryck i kylsystemet så kokar det inte.
Glykolen är också med och höjer kokpunkten.
Rallycrossbilar ligger ofta på över 125grader C utan problem.
Mvh Anders
Glykolen är också med och höjer kokpunkten.
Rallycrossbilar ligger ofta på över 125grader C utan problem.
Mvh Anders
Mvh Anders
Horse power tells you how hard you hit the wall.
Torque is how long you take the wall whith you!
Overcharged or not, NOTHING beats dispacement!
Svart C6 Z06 08
Horse power tells you how hard you hit the wall.
Torque is how long you take the wall whith you!
Overcharged or not, NOTHING beats dispacement!
Svart C6 Z06 08
Ställde samma fråga till min gode vän och C5 expert, Max.
Fick följande svar:
Temperatur på 110 gr är helt OK. Du har två fläktar där framme. Den första startar vid 108 gr och stänger av vid 104 gr. Räcker inte kylefekten startar fläkt två vid 113 gr och stänger vid 108 gr. Om du har AC: n på och kylartempen når 85 gr går lågeffektfläkten kontinuerligt under förutsättning att farten understiger 56 kmh. Källa: Max
Innan jag frågade Max var även jag lite fundersam - slog även på Water Weater, gör i detta fallet ingen som helst nytta !!
Det ska visst bli betydligt varmare innan det är ett "problem".........
Mvh
Hasse
Fick följande svar:
Temperatur på 110 gr är helt OK. Du har två fläktar där framme. Den första startar vid 108 gr och stänger av vid 104 gr. Räcker inte kylefekten startar fläkt två vid 113 gr och stänger vid 108 gr. Om du har AC: n på och kylartempen når 85 gr går lågeffektfläkten kontinuerligt under förutsättning att farten understiger 56 kmh. Källa: Max
Innan jag frågade Max var även jag lite fundersam - slog även på Water Weater, gör i detta fallet ingen som helst nytta !!
Mvh
Hasse
Stämmer nog men med allt annat onödigt vi skruvar på våra vettar så är det ju bara en modifikation i mängden...Hans Wijk skrev:Ställde samma fråga till min gode vän och C5 expert, Max.
Fick följande svar:
Mvh
Hasse

C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk