När bilen är kall, är den svårstartad och jag måste hålla lite gas för att den inte ska dö. Han kan bludrar lite och med en förgasarknall efter.
Stänger jag av motorn och startar ganska omgående tänder den direkt.
Får han däremot stå en stund är den svårstartad igen.
Det första problemet borde hänga ihop med choken, kan choken bråka när motorn är halvvarm?
Förgasaren är en edelbrock 1406 (elektrisk choke)
Lite bilder...
Här är chokespjället helt öppet.

Här är chokespjället stängt, kall motor... Skillnaden mot ovan är ett par mm.

På gasreglaget på förgasaren sitter en lite justerskruv som låser spjället i öppet läge, lite svårt att se kanske (tagit bilderna med mobilen)

När jag trampar till på gasen släpper skruven och spjället kan stänga helt. Ska det vara så att man måste trycka ner gasen lite för att chokspjället ska stänga? Vad har denna skruv för funktion.