Frånåkt!

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
Användarens profilbild
Corvgubben
Rookie
Rookie

Frånåkt!

Inlägg av Corvgubben »

Jag måste till Mantorp! Jag kan inte köra bil! Jag har blivit frånåkt! Inte av en Porsche, inte av en Ferrari, inte av en Lambo nej av en Volvo V70!! Ny visserligen, men i alla fall. Jag har bara haft min C6:a i 14 dagar, men ändå. Jag skäms! Det är ju Z51 chassie och 400 hästar i Vetten. Kurvig och kuperad asfaltväg. Han ska inte ha en chans! Vid 150 km/tim vek jag ner mig och åkte hem och ställde mig i skamvrån! / Carle :( :( :( :(
I himlen kör alla Corvette!
Användarens profilbild
targamannen
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av targamannen »

jag har en kompis som också är medlem här som vart ifrån åkt av en volvo s60 r awd jag trode volvon skulle få pisk man så var det inte.polaren hade haft sin bil i två månader då!!! så det tar nog ett tag innan man lär sig köra :)
nop
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av nop »

ingen som varit inne å kollat om de finns någon tråd på volvoforumet med många glada gubbar i?
C5 targa
Kjelle
Rookie
Rookie

Inlägg av Kjelle »

Sanningen är ofta inte som man tror, normalt sett skall en Volvo inte ha en chans.

Alla s.k. supersportbilar har ingen förlåtande uppträdande i väghållningen, kör man på vad man tycker är den absoluta gränsen känns det väldigt obehagligt, köra fortare än så är ren dårskap.

Alla teorier om ju bredare däck man har desto bättre väghållning faller platt, och det blir snarare tvärtom.

Jag kör normalt en SAAB 9000 Areo och är vägen krokig och gropig så känns den bilen betydligt tryggare än min C4.

En helt annan sak är det på en nylagd asfaltväg eller en racebana, då är Corvetten helt överlägsen.

Grymt också är att en Volvo ägare för en i sammanhanget struntsumma kan plocka ut så mycket hästar att han kan göra livet mycket surt för en Corvette ägare även på en rak och fin motorväg.

Jag hoppas ni som blivit frånkörda inte kostat på bilen massa trim och väghållningsskräp för då hade det bara vart för mycket.

Kjelle C4/94
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

"There is no substitute for cubikinch"

Inlägg av Ingo »

Faktum är att i de allra flesta fall är det motorn som är avgörande,åtminstone på allmän väg.
Är motoreffekten likvärdig är det den med sämre självbevarelsedrift som vinner.
Men volvobilarna brukar bli lite flåsiga när man kommer kring 180-190,men där tar hjärnan vid... :D
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

Frånåkt av en Volvo USCH! :( Du har släppt för tidigt, precis som Ingo var inne på så viker sig många turbobilar när de kommer upp i lite högre hastigheter, och din vette bör väl dra hyggligt upp till runt 250km! Z06:an drar bra upp till 280km sedan är de sista 40km lite segare. Men som någon nämnde man skall känna sig säker också!
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av Ingo »

Lars J skrev:Frånåkt av en Volvo USCH! :( Du har släppt för tidigt, precis som Ingo var inne på så viker sig många turbobilar när de kommer upp i lite högre hastigheter, och din vette bör väl dra hyggligt upp till runt 250km! Z06:an drar bra upp till 280km sedan är de sista 40km lite segare. Men som någon nämnde man skall känna sig säker också!
Vet att när jag handlade 850,n i mitten av nittiotalet hade jag ju redan vetten,och provade ett par R-bilar innan jag fann den jag ville ha.
Dessa skulle ju ha likvärdig effekt som vetten,men kändes inte alls såpigga ,och logiskt sett bör ju bakväggen på en volvokombi dra ner farten rejält...
Det går TUNGT när man passerat 200,och då kommer luftmotståndet in i bilden,och då är vetten överlägsen.
ornet
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av ornet »

Som när Rickard Rydell tävlade i STCC med en Volvokombi. Spelade inte ngn roll för Rickard men jäkligt frän reklam för Volvo medans konkurenterna uppskattade att ligga i baksuget efter Volvon.
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
Skriv svar